בריאותהכי חם באתר

מכשור מתקדם הנמצא במרכז הרפואי "מאיר", מאפשר להתאים טיפול אישי מיוחד לחולי סרטן ריאה והמעי הגס

"הליך בירור של סרטן ריאה מתחיל, למעשה, כאשר מתקבלת תשובה של ביופסיה. בשלב הבא יש צורך לבצע בדיקות גנטיות של הגידול, כדי לבחון האם מדובר במוטציה גנטית מסוימות", מסבירה דר' מיה גוטפריד , מנהלת המכון. "אחד מהגנים הנבדקים הינו גן בשם EGFR. גן זה יכול להיות הגורם המפעיל את סרטן הריאה ומציאת מוטציה בו משפיעה על תוכנית הטיפולים. המצב היום, שעל מנת להשלים את הבדיקות המולקולריות היה נדרש לחכות זמן ארוך, עד מספר שבועות, שלפעמים אינו אפשרי בגלל אופי המחלה. כעת עם המכשיר אנחנו יכולים כבר ביום קבלת המטופל לקבוע לו את תוכנית הטיפולים ולהתחיל את הטיפול תוך מספר ימים".

שיטה מיוחדת וייחודית של בית החולים "מאיר": "בדיקות נוספות שניתן כיום לבצע במכשיר הן בדיקות בסרטן המעי הגס". צילום: ויקיפדיה

בדיקות נוספות שניתן כיום לבצע במכשיר הן בדיקות בסרטן המעי הגס. "בדיקת הגניםKRAS  ו- BRAF חשובה בגידול סרטן המעי הגס הגרורתי", מסביר דר' משה משאלי. "כמו בסרטן הריאה חשוב לקבל את התשובות מהר ככל האפשר על מנת לקבוע תוכנית טיפולים אופטימאלית או להציע למטופל להשתתף במחקר קליני על סמך הבדיקות".

ד"ר אביבה קצב, מנהלת המעבדה פתולוגית אבחנתית, העובדת בשיתוף פעולה עם המכון האונקולוגי, מסבירה: "המכשיר מבצע את הבדיקות הנדרשות תוך שימוש בקיטים מוכנים שהם מעין מעבדה קטנה. כל הנדרש הוא סלייד אחד עם תאי גידול על מנת לבצע את הבדיקה שהיא אוטומטית לחלוטין ואינה דורשת כוח אדם נוסף או משאבים יקרים. ביצענו בדיקות במכשיר עם השוואה לבדיקות הסטנדרטיות והראנו שהתוצאות תואמות לחלוטין אחת לשנייה וכעת המכשיר בתהליך אישור מול משרד הבריאות".

בשלב הקרוב תפתח אפשרות לבדיקות נוספות כולל בדיקת MSI החשובה להחלטה על טיפול באימונותרפיה וכן בדיקות מולקולריות על דנ"א של תאי סרטן מהדם – שלב נוסף וחדש בתהליך של התאמת טיפול או שינוי טיפול בסרטן הריאה וגידולים אחרים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות