"בקרוב נקים בחיפה מרכז ללימודי העדות והקהילות השונות, הקיימות במדינת ישראל – יהודיות ולא-יהודיות כאחד"

כך אמר ראש עיריית חיפה, יונה יהב, במהלך כנס, ראשון מסוגו, שנערך בבניין היכל העירייה, בהשתתפות 20 מנהיגים מכלל העדות והזרמים הדתיים השונים הפועלים בחיפה

הכנס, אותו יזמו במשותף "החממה לחקר דתות" של אוניברסיטת חיפה, בראשות ד"ר אוריאל סימונסון מהחוג ללימודי המזרח התיכון והאיסלאם ואגף העדות של משרד הפנים, בראשות איאד סרחאן, נועד לשם הקמת קבוצת מנהיגות דתית, אשר תעסוק בלמידה ובהכרה הדדית, זה על דתו של זה, מתוך שאיפה לקדם שכנות טובה ושמירה על מרקם חיים מכבד בעיר.

בכנס אמר ראש עיריית חיפה, יונה יהב, כי: "הקמת הפורום היא התגשמות חלום, ולו הייתה קורית בכל חלקי הארץ, הייתי אומר שאנו נמצאים בפתחו של גן-עדן. קיומו של הפורום מהווה הוכחה לכך שניתן ואפשר לחיות יחד חיים ראויים, תוך שמירה אחד על השני וכיבוד של האחד את השני, ללא כפייה, ותוך יצירת קהילה ברמה גבוהה ובעלת הישגים גבוהים". "חיפה", הוסיף ראש העיר, "מוכיחה זאת, הלכה למעשה, כבר 100 שנה".

בהמשך דבריו חזר ראש העיר על כוונת העירייה להתחיל, כבר משנת הלימודים הקרובה, בלימודי ערבית מדוברת בבתי-הספר היסודיים בחיפה. כמו כן סיפר ראש העיר, כי העירייה פועלת להקמת מרכז ללימודי עדות וקהילות שונות במדינת ישראל, יהודיות ולא-יהודיות כאחד.

במהלך הכנס הסכימו המשתתפים, כי במיוחד בתקופה מתוחה זו, קיימת חשיבות רבה לקיום דיאלוג וכבוד הדדי, ולבניית אמון בין חברי הקבוצה אשר עשוי לשמש תשתית ומודל עבור שאר חברי הקהילות הדתיות. כמו כן הדגישו המשתתפים, כי הביטחון האישי של כולנו תלוי בשיתוף הפעולה ביניהם, ביכולת לצמצם מוקדי חיכוך ולהוות השראה לשיח מכבד, החותר להסכמות ושכנות טובה.

בסיום המפגש סיכמו המשתתפים על המשך חשיבה משותפת, לקידום מיזמים אשר יחזקו את הקשרים ואת ההכרה ההדדית, וכן על קיום כנס נוסף בקרוב, בו ייקחו חלק משתתפים נוספים מכלל העדות והדתות השונות.

ד"ר אוריאל סימונסון, מנהל "החממה לחקר דתות" באוניברסיטת חיפה: "ייעודה של הקבוצה אינו רק לתת מענה בעתות חירום. אני סבור, כי אם לא נדע לחזק את הקשר הבין-קהילתי בעתות שגרה, היכולת שלנו להיות אפקטיביים בעתות חירום תקטן באופן משמעותי, ולכן האתגר המונח לפתחנו הוא לא רק בתיאום ברגעים של מצוקה, אלא גם ביכולת לעבוד בשיתוף פעולה בזמן שגרה, ללמוד ביחד, להכיר אלה את אלה ולסדוק את החומות הקיימות בינינו".

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות