פרס "אוסקר" של רשת אורט ישראל הוענק לאורה זק, יו"ר סניף יד לבנים בקריית ביאליק

לכבוד "יום המילה הטובה" מעניקה רשת "אורט ישראל" 10 פרסי "אוסקר" לדמויות מופת שבלטו במיוחד בתרומתן לקהילה. הנהלת הרשת בחרה את עשרת מקבלי הפרס ובהם אורה זק, יו"ר סניף יד לבנים בקריית ביאליק

רשת אורט ישראל מעניקה מידי שנה לכבוד "יום המילה הטובה" 10 פרסי "אוסקר" לדמויות מופת שבלטו במיוחד בתרומתן לקהילה.

למעלה מ – 220 בתי ספר תיכוניים של רשת אורט ברחבי הארץ שלחו את המלצותיהם לקבלת הפרס הארצי ומתוכן בחרה הנהלת הרשת את עשרת מקבלי הפרס ובהם אורה זק, יו"ר סניף יד לבנים בקריית ביאליק.

אורה היא אלמנתו של דני זק ז"ל, ראש העיר השני של קריית ביאליק ואם שכולה, שבנה צח זק ז"ל  נפל במהלך שירותו הצבאי.

בשבוע שעבר התקיים בבית הספר התיכון אורט קריית ביאליק טקס הענקת הפרס בנוכחות הנהלת בית הספר, הנהלת העירייה והצוות החינוכי.

לפני 11 שנים חברה אורה זק יחד עם צוות בית הספר למיזם "אלבום לכל נופל" שהגה ד"ר אדיר זלצר בהיותו פרח הוראה. במסגרת הפרויקט תלמידי בית הספר יחד עם פרחי הוראה חוקרים אודות חללי צה"ל תושבי, קריית ביאליק, שנפלו במערכות ישראל. התלמידים נפגשים עם המשפחות השכולות, החברים והמכרים של החללים, שומעים על סיפור חייהם ובסוף מכינים אלבום אישי לזכרם שהוענק למשפחה. במהלך הטקס סיפרה אורה זק סיפור מרתק של תהליך מציאת החומר אודות החללים שנפלו במלחמת העצמאות: "ניסיתי מספר שנים למצוא מישהו שהכיר את תמר באומגרט, אשר נהרגה במלחמת השחרור ב – 1948 בעת היותה חיילת בקיבוץ דורות בדרום. הצלחתי לאתר את תושבת העיר, בת 97, שלמדה עם תמר בבית הספר. באותה תקופה עדיין לא היה בית ספר בקריית ביאליק ותלמידות למדו בקרית מוצקין. לאחר השיחה עם החברה לספסל הלימודים של תמר ביקשתי ממנה לשוב ולהתקשר אלי במידה ותיזכר בעוד פרטים אודות תמר. לאחר 5 ימים קיבלתי שיחה ממנה והיא שאלה אותי מדוע לא שאלתי אותה על בעלה הראשון שנרצח במלחמת השחרור. שאלתי מי היה בעלה והסתבר כי מדובר בחנן פלק ז"ל שמדי שנה אנו מזכירים את שמו ביום הזיכרון היא ספרה כי היתה בת 21, נשואה סך הכל 5 חודשים. ואז הגיעו האויבים מירדן ומעירק שהרגו עובדים רבים בבתי זיקוק וגם את בעלה".

"כך במקרה הצלחנו להגיע לסיפורו של חנן פלק ז"ל ולמלא את החסר. אלבום לנופל מאפשר לדורות הבאים להכיר את תושבי העיר שנתנו את חייהם על הגנת המולדת", הוסיפה אורה זק.

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות