הקריות מובילות בדירוג הערים הזקנות בארץ, ובפרט העיר קרית ים ששליש מאזרחיה מוגדרים אזרחים ותיקים. יצאנו לברר מה צריך, חשוב וניתן לעשות למענם

"יש לי חלום לחבר את בני הגיל השלישי לבתי הספר בעיר כדי שיוכלו לסייע לצעירים בלימודים ובקבלת הכשרה לחיים שגם אחרי הלימודים." עו"ד אברקי

בהתאם למחקר שנעשה, הקריות מובילות בדירוג הערים הזקנות בארץ, ובפרט העיר קרית ים שמתקרבת ל-50,000 תושבים שכשליש מהם מוגדרים אזרחים ותיקים. בהתאם להערכות, מספר אחוז האזרחים הוותיקים רק ילך ויגדל. לכן, החלטנו לראיין את עו"ד דוד אברקי מקרית ים בנושא זה, כדי שיפרט לנו מה בכוונתו לעשות בנושא החשוב הזה לאחר שייבחר למועצת העיר קרית ים.  

דוד, מה הקשר שלך לבני הגיל השלישי?

מאז מעולם הייתי מחובר לאנשים שמבוגרים ממני, תמיד אהבתי להיות בחברתם ובייחוד בשל הקשר שלי לבתי הכנסת בעיר ששם יש ריכוז גדול של אזרחים ותיקים. גם כשהתבגרתי התנדבתי בפרויקט "והדרת" כל יום במשך 3 שנים. במסגרת הפרויקט, יצרתי קשר חברתי עם בני הגיל השלישי, הייתי להם לאוזן קשבת, יצרתי תוכן בחייהם, סייעתי במתן הזכויות המגיעות להם ובעיקר עזרתי להם להתמודד עם הבדידות בה הם מצויים.

מהקשר המיוחד והניסיון שהיה לי עם בני הגיל השלישי, נחשפתי לקשיים הרבים שאיתם מתמודדים בני הגיל השלישי ואזרחים ותיקים. הקושי המרכזי שאיתם מתמודדים רוב מוחץ של בני הגיל השלישי הוא תופעת הבדידות, וזאת גם אם יש להם ילדים, נכדים ונינים.

לפני כמה שנים יצא מחקר של אוניברסיטת הרווארד שהראה שבדידות של קשישים נחשב לנזק בריאותי של 14 סיגריות ביום. לכן, לא במקרה הבדידות נחשבת לאחד האויבים הגדולים של האדם המזדקן בן הגיל השלישי. הבדידות פוגעת באיכות החיים, עלולה לפגוע במצב הבריאותי והרגשי ולגרום לדיכאון ולהידרדרות.

צילום פיקסביי PIXABAY

כיצד אתה חושב שצריך לפעול לטובת בני הגיל השלישי?

ראשית, אנחנו כחברה צריכים לעבור תהליך של שינוי תפיסה שהאזרחים הוותיקים אינם נטל חלילה אלא קבוצה שיכולה לתרום, להעשיר ולהעניק המון לעיר בכלל ולדור הצעיר בפרט.

תן דוגמה אחת?

יש לי חלום לחבר את בני הגיל השלישי לבתי הספר בעיר כדי שיוכלו לסייע לצעירים בלימודים ובקבלת הכשרה לחיים שגם אחרי הלימודים. אני בטוח שישנם אזרחים ותיקים רבים שישמחו להתנדב ולשמש כמנטורים לדור הצעיר בעיר. אני מכיר באופן אישי אזרחים ותיקים משכילים שמוכנים להתנדב בבתי הספר בקרית ים. לכן, צריך שיהיה רכז התנדבויות ייעודי לבני הגיל השלישי שירכז את כל תחום ההתנדבויות בעיר ואף יאתר את האזרחים הוותיקים שמעוניינים לתת מעצמם למען העיר.  כך, אנו גם מרוויחים פעילות לבני הגיל השלישי והפגת הבדידות וגם מתן תנופה לדור הצעיר.

מה עוד אתה חושב שצריך לעשות לטובת האזרחים הוותיקים בעיר?

זה לא סוד שבעשור הקרוב מספר האזרחים הוותיקים רק ילך ויגדל בעיר ולכן חשוב ואף חובה להקים צוות מיוחד שיכין תוכניות מוסדרות, ובין היתר, בניית מרכזי יום ומועדונים חברתיים נוספים בעיר, חוגים לבני הגיל השלישי, רכז התנדבות של בני הגיל השלישי ועוד.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות