מנה מנצחת: טירת כרמל השתתפה ב"מבצע דוּגו" לזכרו של שורד השואה עם הפנינג מקורי בתיכון "שיפמן"

תיכון דרכא שיפמן בטירת כרמל קיים הפנינג מיוחד עם דוכני פלאפל לזכרו של שורד השואה דוד (דוגו) לייטנר ז"ל תחת הכותרת "עם ישראל חי"

 

בית ספר תיכון מקיף דרכא שיפמן בטירת כרמל ציין היום (חמישי) את "מבצע דוגו", במסגרתו אוכלים מאות אלפי יהודים וישראלים ברחבי העולם מנת פלאפל לזכרו של שורד השואה, דוד (דוגו) לייטנר ז"ל, שנהג לאכול פלאפל כדי לסמל את ניצחון החיים.

דוגו ז"ל הלך לעולמו בקיץ 2023, כשהוא בן 93. היום לפני 79 שנה, ב-18 בינואר 1945, יצא הנער דוגו לצעדת המוות ממחנה אושוויץ, ושרד. לימים אמר כי מה שעזר לו היתה המחשבה על הלחמניות העגולות, "בילקלך", בארץ ישראל, עליהן סיפרה לו אמו. כשעלה ארצה ראה דוגו כדורי פלאפל, ואלה הזכירו לו את הבילקלך. בעקבות זאת החליט לחגוג מדי שנה ב-18 בינואר את הניצחון על הנאצים – באכילת מנת פלאפל.

במהלך השבוע האחרון שמעו תלמידי בית הספר את סיפורו של דוגו והתוודעו למסורת שהנהיג, ותלמידי שכבת כיתות ח' אף צפו בהצגה "נגזר לחיים" מבית תיאטרון השעה הישראלי.

היום, כאמור, נעצר יום הלימודים בדרכא שיפמן למשך שעה, במהלכה נערך הפנינג שכולו חגיגה של חיים ותקווה. כל התלמידים וצוות בית הספר זכו לאכול מנת פלאפל, הצטלמו עם השלט "עם ישראל חי", שיחקו במשחקים המבוססים על סיפורו של דוגו ז"ל ונהנו ממופע של הזמרת תושבת העיר, מיכל נחום. ההפנינג נערך בשיתוף מתנדבי סיירת ההורים של טירת כרמל מטעם הרשות לביטחון קהילתי.

ראש העיר, אריה טל ביקר באירוע והתרשם מהפעילות החינוכית והערכית: "מבצע דוגו מסמל את ניצחון החיים על הנאצים בצורתו הפשוטה אך הנפלאה ביותר. בימים אלה, מאז ה-7 באוקטובר הנורא, אנו עדים לגבורתם ועוז רוחם של חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון האמיצים ולחוסנה האדיר של החברה הישראלית, המוכיחים שוב שעם הנצח אינו חושש מדרך ארוכה, ואנו נחושים להיאבק במסירות למען ביטחון המדינה ועתיד ילדינו בה".

 

צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות