כללית מחוז חיפה וגליל מערבי: להיות ראשונים באיכות הרפואית זה מחייב

מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית סיים את שנת 2023 במקום הראשון בתחום האיכות הרפואית, כאשר 5 מינהלות המחוז הן מצטיינות הארגון בתחום. לרגל יום הרופא שחל היום 11 בינואר, ביקשנו ממנהל מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית, רונן נודלמן, מחברי ההנהלה הרפואית וממנהלי המינהלות את התייחסותםלהישגים המרשימים, לאתגרים,לעבודה המאומצת בשגרה ולהתגייסות בחירום

מדי שנה ב-11 בינואר, יום ייסודה של ההסתדרות הרפואית בישראל, מצוין "יום הרופא", שכל-כולו הצדעה לרופאות ולרופאים,שמשרתים נאמנה את תושבי מדינת ישראל ודואגים לבריאותם365 ימים בשנה, בשגרה ובחרום


עד כמה זה משמעותי בעיניך לסיים גם את שנת 2023כמצטיינים בתחום האיכות הרפואית?

רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית:"האיכות הרפואית היא אחד הקריטריונים החשובים ביותר בבחירת שרותי בריאות.מטופלים רוצים לדעת שהם יקבלו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר האפשרי, וההצטיינות בתחום האיכות הרפואית היא עדות לכך.אנחנו ארגון רפואי, ולכן עיקר העשייה שלנו הוא מתן שירותי בריאות, כשהליבה היא האיכות הרפואית והשירות הרפואי הניתן למטופלים. ההצטיינות היא תוצאה של עבודה כתף לכתף, בתאום מלא ושפה אחידה וזאת על אף שהמחוז שלנו משתרע על אזור גאוגרפי נרחבוכולל אוכלוסיות מגוונות, תרבותית וחברתית".

האם "יום הרופא" השנה מקבל משמעות מיוחדת בעיניך?

נודלמן: "עם פרוץ המלחמה, עובדי המחוז ביניהם רופאות ורופאים רבים יצאו למשימות נוספות. חלקם גויסו למילואים וחלקם יצאו לסייע במלונות המפונים באזור המחוז ובדרום. הם נושאים על גבם אחריות כבדת משקל, הם חיוניים בשגרה ובחירום, וזו הזדמנות מצוינת לספר על עבודתם החשובה ולומר להם תודה גדולה".

ד"ר מוסא זובידאת,מ"מ המנהלהרפואי של מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית: "כרופא משפחה וכמנהל, אני רואה בנושא קידום האיכות הרפואית את אחת המטרות החשובות ביותר שלנו. אנו עובדים בהתאם לשגרות עבודה שוטפות שיצרנו לאורך השנים. ההנהלה הרפואית של המחוז ומנהלי המינהלות מלווים ומתמקדים במרפאות וביחידות רופא המתאפיינותבשיעורי תחלואה גבוהים ובמחלות מורכבות, ובמידת הצורך מכניסים אותן לתוכנית מאומצת שתסייע להםלבצע פעולות של מניעת חולי ואיזון רפואי של מטופלים הזקוקים לכך".

על יום הרופא השנה אומר ד"ר זובידאת: "השנה, נוסף על העבודה השוטפת במרפאות, אנו צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש. לטפל במגוון רחב של מקרים ולעבוד תחת לחץ רב. אני רוצה לומרתודה לכל הרופאים והצוותים הרפואיים על עבודה מסורה, מקצועית ואנושית".

ד"ר רחל דהן, מנהלת מינהלת חיפה במחוז: "איכות רפואית היא ליבת העשייה ברפואה. רפואה איכותית מובילה לירידה בתחלואה, באשפוזים ובתמותה. מינהלת חיפה היא המובילה בארץ באיכות רפואית זה שנים רבות בציון גבוה ומוסיפה להשתפר כל הזמן.אני מאוד גאה על כך ומוקירה תודה לכל העובדים".

מהי חשיבותו של "יום הרופא" בתקופה זו בעיניך?

ד"ר דהן: "בעשייה היומיומית,עם העומסים והקשיים של מערכת הבריאות, קל לשכוח עד כמה מקצוע הרפואה הוא מקצוע של שליחות ועד כמה התרומה של הרופאים לקהילה, בשגרה ובשעת חירום במיוחד, היא חשובה ומשמעותית".

ד"ר ליעד ורדי מנהלת מינהלת אשר במחוז מוסיפה:"יום הרופא חשוב בעיניי כנקודת ציון בשגרת היומיום האינטנסיבית שלנו.זהו יום שבו אנו עוצרים לרגע ושמים את הפוקוס בעבודת השגרה שלנו כרופאים, שכל כך איננה שגרתית.דווקא עכשיו בתקופה כל כך מורכבת, חשיבות עבודת הרופא מודגשת עוד יותר. מצד אחד, הצורךלהתייחס לפגיעות הפיזיות ולקשיים הנפשיים העולים כתוצאה מהמלחמה, ומצד שני, להמשיך ולדאוג לחוסן הבריאותי של מטופלינו, להקפיד לא להזניח מחלות אקוטיות וכרוניותולהקפיד גם על רפואה מונעת".

איך מגיעים להצטיינות באיכות רפואית?

ד"ר סילבי שילר, מנהלת מינהלת קריות במחוז:"אני רואה חשיבות רבה במתן זמן ייעודי לצוותים לקיים הדרכות יזומות למטופלים ובהפקת 'דוחות חכמים', שמאפשרים לרופאים מינימום עיסוק בביורוקרטיה וניירת ויותר זמן במתן רפואה איכותית ומותאמת אישית".

על חשיבותו של "יום הרופא", אומרת ד"ר שילר: "זו ההזדמנות של הציבור להכיר טוב יותר את מקצוע הרפואה, לעצור ולחשוב על ההקרבה שבמקצוע הזה, כולל הלימודים המפרכים, העבודה הקשה וכובד האחריות היומיומית".

ד"ר סוניה כרכבי, מנהלת מינהלת כרמל במחוז: "צריך כל הזמן ליישם שיטות חדשות, להיות מעודכנים וללמוד מאחרים. לבדוק את עצמנו מה עובד לנו יותר ומה פחות.בתקופה זו במיוחד,חשוב להוקיר את הרופאות והרופאים, ששמים לעיתים את המטופלים בסדר עדיפות ראשון אפילו לפני המשפחה. לצד כל העומסים והלחץ הקיים בעבודה, הם ממשיכים לשמור על ערכי המקצוע ומטפלים בבן אדם באשר הוא, ללא הבדלי דת, גזע, בחמלה ואמפטיה".

כיצד גורמים למטופל ולבני משפחתו להיות מעורבים בשמירה על הבריאות?

ד"ר עטא עבאס, מנהל מינהלת כרמים במחוז: "אני מאמין גדול בשימוש במדיה המקומית וברשתות החברתיות לצורכי הסברה ועידוד אורח חיים בריא. לדוגמה, חיסוני השפעת. בכל שנה אני הראשון להתחסן, ומיד אני מעלה סרטון לרשת החברתית, גם כדי להוות דוגמה אישית לעובדים וגם כדי לעודד את המטופלים להגיע להתחסן.

מה זה להיות רופא משפחה עבורך? להיות רופא עבורי זה לעשות בדיוק את מה שאני אוהב ומאמין בו. רפואה זה להיות עם האנשים  בתקופות שקטות ולעסוקברפואה שוטפת ומניעתית וגם ללוות את האנשים במשברים כמו קורונה ומלחמה.

גאווה ברפואה בקהילה

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי לא שוקטים על השמרים ומקפידים כל העת לפתח שירותי רפואה מתקדמים ולשלב טכנולוגיות חדישות תוך הנגשה מלאה של השירותים לכל האוכלוסיות ברחבי המחוז.

על כך אומר נודלמן: "לכללית יש פרישה רחבה של מרפאות ראשוניות ויועצות במחוז חיפה והגליל המערבי. אנו נמצאים בכל מקום– בכפרים, ביישובים, בקיבוצים ובערים הגדולות ומפרוץ המלחמה גם בבתי מלון ובמרפאות שהקמנו במיוחד, עבור אוכלוסיית המפונים מצפון ומדרום. נוסף על כך, יש לנו שני מרכזים גדוליםלרפואה יועצת–לין בחיפה וזבולון בקריות, הכוללים רפואה שלישונית בדומה לבתי החולים ויחידות מתקדמות ביותר.במשך שנים רבות, אנו מפעילים מודל עבודה משותף עם המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית, ובזכות המודל השירותי והאיכותי הזה, המטופלים פוגשים את אותם הרופאים אצלנו, בקהילה, ולאחר מכן בבית החולים כרמל, וכך הרצף הטיפולי, החשוב כל כך, נשמר".

מתקפת הטרור של ה- 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" שבאה בעקבותיה, הציבו בפני מערכת הבריאות בארץ אתגרים מורכבים רבים באחת התקופות הקשות ביותר שידעה המדינה ב-75 שנות קיומה. כללית במחוז חיפה וגליל מערבי צולחת בגאווה את כל האתגרים על הצד הטוב ביותר. "אני רוצה להביע את הערכתי הרבה למסירות, לעבודה הקשה והמאתגרת ובעיקר למחויבות של העובדים שלנו למען מטופלי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי ולמען תושבי ישראל", מסכם נודלמן.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות