יונה יהב מציג את תכנית הביטחון שלו עבור העיר חיפה, שתמומן מקרן בסך 300 מיליון שקל

יהב מציג הבוקר תכנית נרחבת שבנה ועוסקת במענק מעטה ביטחון כולל לעיר חיפה. בתכנית: הקמת קרן ייעודית למיגון העיר בהיקף של 300 מיליון שקלים, פריסת 500 ממ"דים ניידים במוסדות החינוך ובמרחבים הציבוריים, בניית 20 אלף יחידות דיור חדשות ועוד אלפי דירות בהתחדשות עירונית בתוך חמש שנים – כולן עם ממ"דים, פינוי המפרץ מחומרים מסוכנים ועוד

 

ראש העיר לשעבר יונה יהב חשף היום את תכנית הביטחון שלו, שתכליתה העלאת החוסן החיפאי כנגד איומי החיזבאללה לפתוח בחזית צפונית נגד ישראל, וכן חיזוק הביטחון האישי לתושבי העיר ואורחיה. בתוך כך הציג יהב גם תכנית עוצמה כלכלית לחיפה, אשר תאפשר את פיתוחה ושגשוגה של העיר גם אם תיכפה עליה מלחמה.

יהב: "בעת הזו נדרשת מנהיגות אחראית ומנוסה שתוביל לצמיחה יציבות ותהייה מוכנה לכל תרחיש בטחוני. מאז ה-7 באוקטובר החל יונה יהב בגיבושה של תוכניתו אשר מבקשת להשיב את חיפה למסלול התנופה והתחדשות השגרה ובמקביל להכין אותה לכל תרחיש".

עיקרי התכנית:

הקמת הקרן לביטחון חיפה בהיקף 300 מיליון שקל – תאפשר לראש העיר לנהל אותה בכל תרחיש, ללא תלות כספית בממשלה. מלחמת לבנון השנייה הוכיחה כי הממשלה מתקשה במתן מענה מיידי למשבר, אך מצטיינת בתשלום בדיעבד עבור הוצאות מוכחות.

פרישת 500 ממ"דים ניידים ברחבי חיפה, מתוכם 100 במוסדות החינוך – בהיעדר מיגון בעיר שלא ניתן לפנות את תושביה, הממ"דים הניידים הם פתרון מוצלח כנגד ירי טילים. הם זמינים ומתאימים לשהייה ממושכת, ובנויים בצורה מתאימה להדוף ירי טילים.

בניית 20 אלף יחידות דיור חדשות ועוד אלפי יחידות בהתחדשות עירונית בתוך חמש שנים – בעיר בה 80% מהדירות ללא ממ"דים יש להאיץ את תכניות הבינוי שנתקעו בחמש השנים האחרונות במינהל ההנדסה. לכל יחידת דיור חדשה יהיה ממ"ד.

פינוי המפרץ מחומרים מסוכנים – יהב הצהיר עוד טרם המלחמה כי יש לקצר את לוחות הזמנים לפינוי המפרץ בשנתיים. נוכח המלחמה הוא יפעל לפינוי דחוף של החומרים המסוכנים.
החזרת סיירת הביטחון ותוספת של 100 ניידות חדשות – על מנת להשיב את הביטחון האישי ברחובות העיר לתושבים ולאורחי העיר.

תכנית עוצמה כלכלית לחיפה – בכל תרחיש, גם אם תיכפה מלחמה על חיפה, יש לפעול לשגשוגה של העיר. יהב מציג יעד שאפתני לגיוס 50 אלף מקומות עבודה חדשים עם הקמת פארק מת"מ 2, אשר יעודדו הגירה חיובית של משפחות צעירות לעיר.

ולתכנית בהרחבה: הקמת הקרן לביטחון חיפה
הפעולה הראשונה שתבטיח את תכניתו של יהב היא הקמת הקרן לביטחון העיר אתה יהב מתכוון לגייס מהפדרציות הגדולות בעולם. "בכוונתי להקים את הקרן לביטחון על סך 300,000,000 ₪ אותם נגייס מידידיה של העיר. לצד זאת נבנה שותפות לחירום עם הבנקים הגדולים והחברות הגדולות במשק, ממש כפי שעשינו במלחמת לבנון השניה. את יתרת הסכום שלא נצליח לגייס מגורמים אלו נדרוש מהממשלה (מצ'ינג). חיפה תהיה העיר הראשונה בארץ שתהיה לה קרן חירום לשעת מלחמה. זו תכנית שאפתנית, אך בהחלט ניתנת לביצוע", קובע יהב.

הוא מזכיר שכאשר פרצה מלחמת לבנון השנייה הדבר הראשון שעשיתי הוא לייצר תקציב חירום של 70 מיליון ₪. לשמחתי, הבנקים הגדולים נענו לבקשתי והעמידו לרשות חיפה את התקציב אשר אפשר לנו לנהל את המלחמה כמעט ללא תלות בתקציבי הממשלה. כעת אנו זקוקים לסכומים גדולים בהרבה, לכן נדרשת לעירנו קרן חירום. יש דברים אותם ניתן ללמוד מהניסיון ואחד מהם הוא העובדה שהממשלה מתקשה להגיע ולתת מענה באופן מיידי, אך היא יודעת להזרים כספים לאחר מספר שבועות ולכסות את ההוצאות לאחר המלחמה. כך היה במלחמת לבנון השנייה, בשריפות הכרמל ובמשבר הקורונה. בכדי לעמוד ביעדים אלו נדרשת עבודת תאום מול משרדי הממשלה והחשב הכללי באוצר. אנחנו מנוסים ויודעים כיצד לעשות זאת היטב".

פרישת 500 ממ"דים ניידים, 100 מהם במוסדות החינוך. יהב סבור שהמוגנות של חיפה תאפשר לה לנהל שגרת חרום, והציבור יוכל להמשיך לתפקד באופן מלא גם במקרה בו תיכפה על חיפה מלחמה. "זהו יהיה ניצחון העורף החיפאי החזק על ארגוני הטרור הרוצים לשתק את חיינו", קובע יהב.

במסגרת תכניתו להידוק המיגון יהב מתכוון להוביל השקעה תקציבית גדולה של מיליוני שקלים כבר בשנת התקציב 2024, לחידוש והשמשת כל המקלטים הציבוריים, ולדאוג לשלטי הכוונה לכל אזור מוגן בעיר. מערך הביטחון העירוני ימנה נאמן ביטחון עירוני בשיתוף עם פיקוד העורף, לכל המקלטים הפרטיים הנמצאים בבנייניי המגורים.

בראש פעולות המיגון יהב מבקש לשים את מערכת החינוך. "כבר בחודש הראשון לתפקידי אוביל רכישת 100 ממ"דים ניידים על ידי העירייה ועד סיום התהליך ייפרסו בעיר 500 ממ"דים ניידים תקניים. מדובר בפתרון שנוסה בהצלחה במערכה האחרונה ברמת גן ומתאים לעיר כמו חיפה, אשר לא ניתן לפנות את תושביה. הממ"דים הניידים יוצבו קודם כל כפתרון במוסדות חינוך ללא מקלט ולאחר מכן ברחבי העיר, בהתאם למיפוי עירוני. בכדי להבטיח פריסה מיטבית של פרויקט הממ"ד הנייד אפעל לשיתוף הציבור ולשת"פ עם פיקוד העורף על מנת לאתר המיקומים המדויקים להצבת הממ"דים הניידים".

יהב מבקש לתת דגש מיוחד גם למתן מענה לאוכלוסיות מיוחדות. "בשעת חירום, עלינו לדאוג לכך שלאוכלוסייה מבוגרת שנותרה ללא מיגון ולמשפחות בהן ישנם בעלי צרכים מיוחדים, תינתן האפשרות להתפנות לבתי מלון ולדירות אירוח בהם יש פתרונות מיגון מתאימים. העירייה בראשותי תיערך לכך מבעוד מועד באמצעות רכישת 8000 ואוצ'רים של חדרי מלון ואירוח לשעת חירום. הפעולה תיעשה במימון משותף עם משרדי הביטחון והרווחה, אותה אוביל כראש עיר ואפקח עליה מקרוב".

יהב: ״בכוונתי להביא לישיבת המועצה הראשונה בראשותי הצעת מחליטים לקיצור ההליכים בעבור הקמת ממ"דים וממק"ים בבניינים אשר יבקשו לעשות זאת, באמצעות מסלול ירוק מהיר שאקים במיוחד לצורך כך. בד בבד, אקים מאגר קבלנים שיתחייבו לעבוד לפי לוח זמנים ומפרט להקמת הממ"דים במינימום זמן ומקסימום איכות.

פינוי המפרץ מחומרים מסוכנים
כפי שהצהיר בתכנית "100 הימים" שלו, יונה יהב קורא באופן נחרץ לקיצור בשנתיים של זמני פינוי המפעלים המזהמים והחומרים המסוכנים אשר קבעה הממשלה.

עם פריצתה של המלחמה ב-7 באוקטובר יהב קורא לפנות את החומרים המסוכנים כבר עכשיו, ומתכוון לפעול לשם כך מיד עם היבחרו.

חיזוק הביטחון האישי: השבת סיירת הביטחון ותוספת של 100 ניידות

יהב נותן דעתו גם להיבט המנטלי של חיזוק תחושת הביטחון של תושבי העיר ואורחיה. לשם כך בכוונתו לפעול להשבתה של סיירת הביטחון העירונית לפעילות, ולהוסיף לה עוד 100 ניידות ושוטרים.

בנוסף, בכוונתו לעבור בהדרגה מכיתות כוננות לפלוגות כוננות, אשר יסייעו ויפעלו בסנכרון עם פיקוד העורף, כוחות הביטחון וההצלה. אלה יאומנו על ידי פיקוד העורף וכוחות הביטחון, והעירייה תרכוש עבורם רובי סער ואפודים קרמיים.

"אפעל יחד עם משטרת חיפה והמרחב הצפוני. לא יהיה כאן מערב פרוע", מבטיח יהב. "הכל יהיה מפוקח באופן שיבטיח הגנה לכל תושב. מתווה פלוגות הכוננות הוגש כבר למשרד לביטחון פנים ע"י האלופים יצחק בריק וגרשון הכהן ובכוונתי להתחיל וליישם אותו".

בניית עוצמה כלכלית לחיפה בזמן מלחמה
הכנת העיר לכל תרחיש היא נדבך חשוב בתכניתו של יהב, אך הוא מתכוון לפעול במקביל גם לפיתוחה ושגשוגה של העיר. "הכלל הראשון בניהול משבר הוא לשמור על שיגרת הפיתוח והצמיחה", מסביר יהב. "לעיתים בשעת משבר יש נטייה להשאיר פרויקטים גדולים תקועים. בחמש השנים האחרונות לא קודמו לדאבוני פרויקטים גדולים בחיפה. כעת, לצד היערכות למלחמה, עלינו גם להאיץ את הפיתוח והצמיחה הכלכלית של חיפה. זו משימה חשובה ביותר ואני מתכוון להזניק את כלכלת חיפה גם בשעת היערכות למלחמה".

יהב אומר כי אין מלחמה שלא מסתיימת, גם אם היא אורכת שנים ולכן יש להיערך ליום שאחרי, באופן שיבטיח את החזרה לשגרה בצורה מהירה וחלקה. "זה יהיה הניצחון של חיפה על החיזבאללה", הוא קובע נחרצות.

במסגרת התכנית הכלכלית שיהב מבקש לקדם הוא מבטיח לפתוח במהירות את מתחם מת"מ 2, ולייצר עוד 50 אלף מקומות עבודה חדשים בתחומי ההייטק והביוטק. "אני באופן אישי מתכוון להוביל משלחות אל חברות הטכנולוגיה המתקדמות בעולם בכדי להביא אותם לחיפה", אומר יהב. "אזורי התעשייה והתעסוקה שלנו בשילוב האקדמיה הנפלאה, פיתוח נמלי הים והעיר התחתית יביאו צמיחה גם בשעת חירום.

 

צילום: גביש מדיה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות