הדרכה של הרוקחת מנעה את סבלו של המטופל

מטופל שוחח עם עם הרוקחת והתלונן כי בשבוע האחרון שם לב לשטפי דם שהופיעו על גופו. לאחר תשאול מעמיק של הרוקחת מנאל אבי נאדר התברר כי השילוב בין התרופות ותוספי המזון שהמטופל נוטל הוא שהביא למצבו

לבית מרקחת במרפאת בונן של כללית בחיפה נכנס מטופל שביקש לרכוש את תרופות המרשם הקבועות שלו. בשיחה עם הרוקחת התלונן כי בשבוע האחרון שם לב לשטפי דם שהופיעו על גופו. לאחר תשאול מעמיק של הרוקחת מנאל אבי נאדר התברר כי הוא נוטל תוספי תזונה מסוג, ויטמין E400 ו Omega3-.  מנאל הסבירה לו ששילוב התרופות שהוא נוטל יחד עם תוספי התזונה ויטמין E400 ו Omega3 גורמים לדילול הדם ולכן לא מומלץ לקחת אותם יחד. לאחר מפגש הייעוץ המטופל הפסיק מידית ליטול את התוספים ואכן כעבור חודש דיווח על שיפור ניכר במצבו.

רימונדה ניקולא מנהלת רוקחות מינהלת חיפה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, מבקשת להדגיש: "מקרה זה ממחיש עד כמה חשוב התשאול הרוקחי, הן בנושא של טיפול כרוני והן בנושא של טיפול משלים. הרוקחת מנעה נטילה של תוספי תזונה שהגבירו את תופעות הלוואי של התרופות הקבועות של המטופל".

בבתי מרקחת של כללית ניתן לרכוש מגוון רחב של תרופות ומוצרים משלימים ויתרה מזאת, ניתן לקבל ייעוץ והדרכה על התרופות שהמטופלים נוטלים, בהתאם לתיק הרפואי ובנוסף, על כל תוסף תזונה ותכשיר רפואי הנמכר בבית המרקחת. זהו יתרון שיש לכללית על פני בתי מרקחת פרטיים, הרוקח בכללית מעניק ייעוץ מקצועי לגבי תרופות וטיפולים משלימים בהסתמך על מידע קליני מתוך התיק הרפואי של המטופל" מסכמת אירנה מלנבסקי רוקחת מחוזית.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות