יום האישה 2023. פרויקט מיוחד עם נשים מובילות ומעצימות: ורה גייליס – אוצרת ומקדמת אומנות בקהילה בטירת כרמל

"ניוזים ישראל" לכבוד יום האישה הבינלאומי בפרויקט גדול המביא נשים מובילות ומעצימות כל אחת בתחומה. מה הן חושבות על יום האישה, מעמד האישה בעולם העבודה ומי הן המודל לחיקוי שלהן כנשים. והפעם: ורה גייליס - אוצרת ומקדמת אומנות בקהילה בטירת כרמל

לכבוד יום האישה הבינלאומי רשת "ניוזים ישראל" נפגשה עם מספר נשים מובילות בתחומן ובחייהן. שמענו מהן, מה הן חושבות על "יום האישה", איך הן רואות את מעמד האישה ב-2023 וכן מספרות איך משלבים בין האימהות לקריירה והאם יש עדיין תקרת זכוכית עבורן?

 

ורה גייליס – אוצרת ומקדמת אומנות בקהילה בטירת כרמל

 

 

ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך

 

שמי ורה גייליס,  תושבת חדשה בטירת כרמל, ואימא של נעמי בת שנה וחצי. עליתי לארץ בשנת 2013, ולפני כשנה סיימתי לימודי תואר שני באמנויות באוניברסיטת תל אביב. כיום אני עוסקת באוצרות תערוכות, בקידום אמנות בקהילה המקומית, בליווי אמנים בפיתוח קריירה, ועוד. בטירת כרמל יזמתי שורה של פרויקטים שקיבלו את תמיכת העירייה, בהם חממת אמנים ומתחם לתערוכות רחוב במרכז העיר. נוסף על כך אני יוצרת אמנות בתחומי צילום ווידאו ומציגה בתערוכות בכל רחבי הארץ, והשנה זכיתי בתחרות צילומים ארצית "בעין העדשה", שנערכה לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, ובמסגרת זו הוזמנתי להתארח במשכן נשיא המדינה.

 

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעיניך?

 

עצם העובדה שיום האישה מצוין בכל רחבי העולם החל משנת 1910, מצביע על חשיבותו הרבה. היום הזה הוא תזכורת חשובה למאבק על זכויות נשים, שעדיין מאוד רחוק מסיומו.

 

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? אילו?

 

אני חווה קשיים רבים בשילוב בין אימהות לעיסוק שלי. אני עצמאית ומכינה את הצד התיאורטי של העבודה בבית, בשילוב עם הטיפול בתינוקת. לרוב, החלק המעשי נופל על שעות לא שגרתיות, בערבים ובסופי שבוע, ואני נאלצת לבקש עזרה מבעלי ומקרובי משפחה אחרים. קשה מאוד להתקבל למשרה סדירה עם ילדים קטנים בבית, ובמקרה של התחום שלי גם ככה מדובר על היצע לא רחב של משרות.

 

האם לדעתך יש שוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנדון?

 

אני סבורה שרק כשנגיע לשוויון אמיתי בעולם התעסוקה, נוכל להפסיק לדון בזה. מדובר בסוגיה מאתגרת לחברה, והפתרון מחייב שינוי תפיסתי בקשר לנושאים כמו הריון, לידה וטיפול בילדים קטנים. הפתרון יכול להגיע דווקא מגברים, ובמידת המוכנות שלהם להתחלק בכל הקשור בטיפול בילדים ובמשק הבית באופן שווה. בעיני, אין דרך אחרת – בלי שוויון מלא בבית לא נגיע לשוויון בשוק התעסוקה.

 

האם יש פערי שכר בין גברים לנשים בתחום שלך?

 

אשיב הכי קצר שיש: כן! בתחום שלי יש רוב נשי מובהק וגם פערי השכר לא כאלה גדולים, אבל בכל זאת הם קיימים ונובעים לרוב מאי שוויון בחברה, בכל הקשור בחלוקת תפקידים במשפחה, ביחס לטיפול בילדים, ובסוגיות משק הבית.

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

 

הילדות שלי עברה באוקראינה, מדינה מקסימה שכעת מתחוללת שם מלחמה אכזרית. אני מתגעגעת לאודסה, עיר מולדתי, של פעם, לעיר של שלווה ושלום. האירועים העצובים שמתרחשים שם גורמים לי להיזכר הרבה בתקופת ילדותי – במאכלים המסורתיים, בבית הספר שלי, ועוד.

 

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?

 

כל אישה היא גיבורה בעיני. אני מאמינה בכוח הפנימי שקיים בכל אישה ובכל ילדה ונערה. בעיני יש לתת עדיפות לקול הפנימי, שיכתיב לנו מה ואיך צריך לעשות, ולא למודלים ולדוגמאות מבחוץ. כל אחת ואחד מאיתנו הוא אישיות ייחודית.

 

מה החלום שלך?

 

אחד החלומות הגדולים שלי הוא להמשיך ולשדרג את תחום התרבות והאמנות בטירת כרמל – להמשיך ולהרחיב את קיום התערוכות והפסטיבלים ולעודד פתיחת גלריות  ואמנות רחוב בשפע.

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עליך?

 

אני חולת פיצה!

 

השלימי את המשפט: כדי שאישה תצליח בקריירה, היא צריכה…

 

לעסוק בקריירה – וזה כמובן לא פשוט בכלל, עם כל האתגרים מסביב; צריך להגדיר יעדים, וכל יום לפעול כדי לקדם ולממש אותם.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות