יום האישה 2023. פרויקט מיוחד עם נשים מובילות ומעצימות: ענת וורמברנד – יו"ר מועצת נשים וחברת מועצה בקריית ביאליק

"ניוזים ישראל" לכבוד יום האישה הבינלאומי בפרויקט גדול המביא נשים מובילות ומעצימות כל אחת בתחומה. מה הן חושבות על יום האישה, מעמד האישה בעולם העבודה ומי הן המודל לחיקוי שלהן כנשים. והפעם: ענת וורמברנד - יו"ר מועצת נשים וחברת מועצה בקריית ביאליק

לכבוד יום האישה הבינלאומי רשת "ניוזים ישראל" נפגשה עם מספר נשים מובילות בתחומן ובחייהן. שמענו מהן, מה הן חושבות על "יום האישה", איך הן רואות את מעמד האישה ב-2023 וכן מספרות איך משלבים בין האימהות לקריירה והאם יש עדיין תקרת זכוכית עבורן?

 

ענת וורמברנד – יו"ר מועצת נשים וחברת מועצה בקריית ביאליק

 

 

ספרי על עצמך ועל העיסוק שלך

 

ענת וורמברנד, בת 45 נשואה לרמי – מנהל אבטחת מידע וסייבר , האוצרות שלנו: עידן אוריה ונועם. עובדת מעל 20 שנה במפעל בטחוני בתפקיד ניהולי כסגן תקציב ובקרה.

מכהנת בהתנדבות כחברת מועצת עיריית  קריית ביאליק, בתפקידים: יו"ר מועצת הנשים, יו"ר ועדת הנחות וארנונה, יו"ר קידום מעמד הילד, חברת דירקטוריון רשת המתנ"סים, חברת וועדת רווחה ומיגור אלימות, חברת וועדת קשרי חוץ, חברת וועדת חינוך.

כיו"ר מועצת הנשים – אני פועלת להעצמת הנשים, העשרה, חינוך ומיגור אלימות כנגד נשים, עידוד נשים לפעילות התנדבותית בעיר.

 

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?

 

יש צורך בימינו בציון יום האישה- להמשיך לעודד נשים להתקדם ולהתפתח ,להעלות מודעות בכל אמצעי בנושא כה חשוב בחברה. לפי דעתי כל אישה יכולה להצליח, להתפתח בעיסוק שלה – כדי שתצליח חשוב שתהיה מקצועית בתחומה, תדע ותאמין ביכולות שלה, שתציב לה מטרות  ברורים, תוכנית עבודה, תיזום, תשפיע בנחישות בכל יעד עד למימושו.

אצלנו בקרית ביאליק לראש העיר אלי דוקורסקי, ראיה ברורה של שוויון מגדרי, כחלק מהשקפת עולמו ברשימתו למועצת העיר, אחוז שווה של נשים וגברים. כחלק ממדיניותו ומדיניות העיריה, מינה נשים כחברות דירקטוריון ותפקידי ניהול בעירייה.

 

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה?

 

במקום עבודתי תומכים ומגבים את ההתנדבות בקהילה- ורואים זאת כחלק, מדד חשוב בצמיחתו של ארגון .לא בכל מקום עבודה זה אפשרי, ישנם מקומות עבודה תובעניים, ששעות העבודה הנם על חשבון גידול הילדים.

העבודה שלי מעניינת ומאתגרת ודורשת ממני זמינות גבוהה, אך יחד עם זאת אני מוצאת לשלב זמן איכות משפחתי ,כי מבחינתי המשפחה זה העוגן שלי. אני אישית יודעת לשלב בצורה נכונה את שניהם תוך ניהול זמן נכון ,תוך גיבוי ותמיכה מבעלי רמי היקר, ילדיי ומשפחתי המורחבת.

 

האם לדעתך יש שוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנידון?

 

קיימים פערים בין נשים לגברים בתחום שלי, אומנם קיים שיפור בשילוב נשים בעמדות השפעה וקבלת החלטות במשק. אך נדרשת עבודה רבה יותר בהעלאת המודעות, עידוד מעסיקים לשלב נשים בעמדות מפתח, ופתיחת הזדמנויות נוספות לנשים. עולם התעסוקה השתנה –  והפך להיות יותר היברידי , שמבין את המשמעות ,האיזון בין משפחה לעבודה. מעסיקים הבנו שעובד מאושר ,שיש לו זמן משפחה הוא עובד פרודוקטיבי ובעל ערך לארגון.

 

האם יש פערי שכר בין גברים ונשים בתחום שלך?

 

השכר במקום עבודתי לא חשוף לעובדים. ישנן נשים שמשולבות בתפקידי מפתח בכירים, אך יש עוד מקום לשיפור ופתיחת הזדמנויות לנשים נוספות בארגון.

 

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

 

לפשטות, לתמימות שהייתה בילדותי, רוב שעות היום ביליתי במשחקי ילדות בחצר הבניין, דבר שתרם לאינטראקציה ושיפור מיומנויות חברתיות .כיום רוב הנוער מעביר את הזמן הפנוי שלו מול המסכים.

 

מי הגיבורה/אלילה/ מודל לחיקוי שלך? ולמה דווקא היא?

 

הגיבורה שלי זו אימי ז"ל – אמא לא הייתה אישה קרייריסטית – כל רצונה היה לראות את בנותיה מאושרות ומצליחות – בעיקר דחפה שנשקיע בלימודים לצד נתינה, תרומה בקהילה, להיות מנועים וטובים לחברה. הרגשנו זאת בייחוד כאשר ישבנו שבעה על מות אימי ,גילינו מעשי חסד מרגשים שתרמה למען הקהילה.

 

מה החלום שלך? 

 

להמשיך לתרום, להשפיע ולתמוך ביחוד בנשים ומשפחות מעוטות יכולות. להביא את החברה שלנו להיות בריאה, שוויונית וטובה יותר.

 

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?

 

עברתי במשך כמה שנים תקופות קשות מרגע היוודע לנו על מחלתה של אימי ולצערנו ההתמודדות עם האובדן הייתה קשה מאוד.

 

השלימי את המשפט: כדי שאישה תצליח בקריירה…

 

היא צריכה לאהוב את עיסוקה, לחפש כל הזמן דרכים להתפתח, ללמוד, להתמקצע מבחינה מקצועית ואישית, וזאת לצד קידום נושאים משמעותיים למען הקהילה והחברה, להיות מכוונת מטרה, יעדים ברורים ומוגדרים בזמן, להתמיד לבצע זאת לאורך זמן וזאת בתמיכת בן הזוג ומשפחה תומכת.

 

 

 

בכבוד רב,

ענת וורמברנד- חברת מועצת העיר קרית ביאליק

 

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות