נשים מעצימות נשים- לימור כהן שמר, מקרית ביאליק, מרכזת רכש ואדמיניסטרציה ומזכירת איגוד מקצועי בהסתדרות המעוף בהסתדרות במרחב חיפה בראיון מיוחד לפרויקט יום האישה 2023 ברשת ניוזים

"עדיין טמונה בחברה המחשבה שלאשה תמיד יותר קשה לבצע תפקידים או משימות כאילו ואחרות בגלל היותנו אימהות לילדים או לפעמים רק בגלל היותנו נשים." לימור כהן שמר

לימר, ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך…

לימור כהן שמר בת 41 אמא של ירדן, מקרית ביאליק, מרכזת רכש ואדמיניסטרציה ומזכירת איגוד מקצועי בהסתדרות המעוף בהסתדרות במרחב חיפה. עובדת בהסתדרות כ-7 שנים.

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?

יום האישה הוא יום חשוב שבו מציינים את החשיבות של שוויון בין המינים, הזדמנויות שוות, יחס שווה ושבירת תקרת הזכוכית עבור נשים שמוכיחה את היכולות והתעצומה הגדולה שיש בנו הנשים. כמו כן מיגור תופעת האלימות כלפי נשים.

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? איזה?

השילוב בין אימהות לעבודה הוא לא פשוט, צריך התייחס גם לנשים עובדות ועל אחת כמה וכמה נשים חד הוריות עובדות. אימהות בישראל הן חרוצות מאוד, מעל ל70% מהאימהות לילד אחד ועד שלושה ילדים עובדות בגלל הצורך לפרנס את המשפחה. להיות אמא שעובדת במשרה מלאה יכול להיות מלחיץ וגם מלווה פה ושם ברגשות אשמה. המפתח להצלחה טמון בתכנון וארגון הזמן שלנו בצורה נכונה וכן מציאת האיזון הנכון בין המשפחה לקריירה.

האם לדעתך יש שיוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנידון?

עדיין לא קיים שוויון מלא, עדיין טמונה בחברה המחשבה שלאשה תמיד יותר קשה לבצע תפקידים או משימות כאילו ואחרות בגלל היותנו אימהות לילדים או לפעמים רק בגלל היותנו נשים. חשוב להמשיך ולחזק את מעמד האישה וליצור כמה שיותר הזדמנויות לנשים בעולם התעסוקה ובכלל.

האם יש פערי שכר בין גברים לנשים בתחום שלך?

ההסתדרות מקדמת שוויון  מגדרי הכולל שוויון הזדמנויות, גישה זהה למשאבים, שותפות בכלכלה ובתהליכי קבלת החלטות, ויחס חברתי זהה.

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

אני הכי מתגעגעת ל- להיות ילדה , החופש מדאגות ולוז צפוף, הילדות שלי הייתה בחוץ בטבע ובים לא היו לנו תרבות מסכים כמו לילדים שלנו היום, הייתה תקופה אחרת, יותר ערכית ויותר של ביחד .

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?

אין לי דמות קבועה להערצה. מכל אחת ואחד אני לומדת ולוקחת משהו איתי הלאה.

מה החלום שלך?

החלום שלי הוא לגדל את הבן שלי באושר ונחת ולהביא אותו להצלחה ולאפשר לו כל דרך שיבחר בה . יש לי עוד חלום קטן בהמשך לתחביב שלי , להוציא יום אחד ספר המכיל קטעי כתיבה שלי.

השלימי את המשפט:

כדי שאישה תצליח בקריירה, היא צריכה…

משפחה תומכת , מקום עבודה מכיל ומקדם, והכי חשוב , להאמין בעצמה !

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות