יום האישה 2023. פרויקט מיוחד עם נשים מובילות ומעצימות: עינב יניב שורץ – מנהלת מינהל חברה ונוער במשרד החינוך מחוז חיפה

"ניוזים ישראל" לכבוד יום האישה הבינלאומי בפרויקט גדול המביא נשים מובילות ומעצימות כל אחת בתחומה. מה הן חושבות על יום האישה, מעמד האישה בעולם העבודה ומי הן המודל לחיקוי שלהן כנשים. והפעם, עינב יניב שורץ - מנהלת מינהל חברה ונוער במשרד החינוך מחוז חיפה

 

לכבוד יום האישה הבינלאומי רשת "ניוזים ישראל" נפגשה עם מספר נשים מובילות בתחומן ובחייהן. שמענו מהן, מה הן חושבות על "יום האישה", איך הן רואות את מעמד האישה ב-2023 וכן מספרות איך משלבים בין האימהות לקריירה והאם יש עדיין תקרת זכוכית עבורן?

 

עינב יניב שורץ – מנהלת מינהל חברה ונוער במשרד החינוך מחוז חיפה

 

 

ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך

 

אני עינב שורץ, אמא לבן 24, מזה 11 שנה מנהלת את מינהל חברה ונוער במחוז חיפה במשרד החינוך. לפני כן ניהלתי את רשות הנוער והצעירים בעיריית חיפה ועסקתי במגוון תפקידים בתחומי החינוך הבלתי פורמאלי. במסגרת תפקידי אני אחראית על החינוך החברתי ערכי במחוז ועל תחומי החינוך הבלתי פורמאלי (רכזים חברתיים, רכזי מעורבות חברתית, מורים לשל"ח, רכזי הכנה לשירות משמעותי, רכזי מועצות תלמידים ונוער, מנהלי מחלקות נוער, מנהלי התנדבות רשותיים, מדריכי נוער). אני, יחד עם צוות המפקחים, המדריכים ואנשי הפדגוגיה שלצידי אחראים על אישורי התכניות החינוכיות בתחום, הכשרה והדרכה של בעלי התפקידים השונים בשדה הבית ספרי והחוץ בית ספרי .

 

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?

 

היות ועדיין מספר הנשים הנושאות בתפקידים בכירים קטן מזה של הגברים, יום האישה הוא יום חשוב בעייני לציון שוויון זכויות לנשים, ולבחינת ההשתלבות של נשים בכל עמדות המפתח במדינה.

 

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? 

 

אני חושבת שלא צריך להיות קושי בשילוב בין אימהות לעבודה, כי כאשר האישה מרוויחה מספיק היא יכולה להיעזר בגורמים מקצועיים בתשלום (מטפלות, גנים, צהרונים ועוד) על מנת למצוא את הסידור הנכון והמתאים לילד. יחד עם זאת, נוכחות ההורים בכלל (הן גברים והן נשים) היא משמעותית מאוד בחיי הילדים ולכן חשוב למצוא את האיזונים.

 

האם לדעתך יש שוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנדון?

 

בתחום החינוך מספר הנשים גדול בהרבה ממספר הגברים, גם בתפקידים הבכירים (פיקוח וניהול בכיר). אנחנו רואים בשנים האחרונות הרבה יותר נשים שזוכות במכרזים ומשתלבות.

 

האם יש פערי שכר בין גברים ונשים בתחום שלך?

 

בתחום שלי אין פערי שכר בין גברים ונשים. בתפקיד בו אני נמצאת הייתי האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד מנהלת מינהל חברה ונוער במחוז, היום כבר יש מנהלות במספר מחוזות בארץ.

 

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

 

מאוד מתגעגעת לתחום השירה, הייתי סולנית במקהלה של אפי נצר ובבית הספר הייתי מופיעה בטקסים ובאירועים, זה דבר שתרם לי הרבה לביטחון העצמי ואהבתי אותו מאוד.

 

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? ולמה דווקא היא?

 

דמות מעוררת השראה בעיניי היא מרים פרץ. מרים, שזכיתי להכירה באופן אישי, היא דמות מדהימה, אשת חינוך מהמעלה הראשונה. למרות הטרגדיות האישיות שעברה מרים, היא לא שקעה ולא שוקעת במרה שחורה, היא מסתובבת בין בתי ספר, ישיבות, מכינות קדם צבאיות ומרצה לצעירים על חשיבות קיומה של המדינה והצורך להמשיך ולתרום ולעשות עבור המדינה.

 

מה החלום שלך?

 

החלום שלי הוא שלכל ילד וילדה בלי קשר לדת, גזע ומין תהיה הזדמנות שווה להצליח, שכל אחד יוכל להעצים את גרעין העוצמה והחוזקות שיש בו ולהביא אותם לידי ביטוי.

 

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?

 

לא נראה לי שהרבה, בסך הכל אני אדם דיי פתוח.

 

כדי שאישה תצליח בקריירה היא צריכה:

 

אמונה בעצמה וביכולותיה, אהבה למה שהיא עושה וגיבוי בבית ומהממונים עליה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות