כללית מנגישה בדיקת עיניים חדשנית לחולי סכרת שמגיעה לכל הישובים המרוחקים במחוז חיפה והגליל המערבי

כללית מחוז חיפה וגליל מערבי מנגישה בדיקת עיניים חדשנית לחולי סוכרת – בדיקת הפונדוס. מטרת הבדיקה היא לבדוק את כלי הדם המזינים את הרשתית בעין, על מנת לזהות נזקים בכלי הדם בשלב מוקדם על מנת להתחיל טיפול ולשמור על איכות חיי המטופל ככל הניתן

 

בדיקת פונדוס הינה בדיקת קרקעית העין, המומלצת אחת לשנה לחולי סוכרת. מחלת הסוכרת פוגעת בכלי הדם ומטרת הבדיקה היא לבדוק את כלי הדם המזינים את הרשתית בעין, על מנת לזהות נזקים בכלי הדם בשלב מוקדם על מנת להתחיל טיפול ולשמור על איכות חיי המטופל ככל הניתן. הבדיקה מתבססת על צילום מהיר של קרקעית העיניים בעזרת מצלמת רשתית מתקדמת. את צילומי הרשתית מפענחים מרחוק רופאי רשתית מומחים ממרכז רפואי כרמל אשר מזהים חשד לפגיעה או הדרדרות בראיה ומפנים את המטופל במידת הצורך להמשך טיפול.

השירות מאפשר לחולי הסוכרת להיבדק במהירות ובזמינות גבוהה ללא צורך בהרחבת אישונים ועם פגיעה מינימלית בשגרת יומם.

כעת הבדיקה מגיעה גם למרפאות רחוקות יותר במחוז על מנת להקל על המטופלים. אל המרפאה מגיע טכנאי של מכון מור מצויד במכשיר בדיקה נייד ובודק את חולי הסוכרת ותוצאות הבדיקה מתעדכנות בתיקם הרפואי.

מטופלי כללית המתגוררים באיזור צרופה, הזורע, משמר העמק ומדרך עוז כבר עברו את הבדיקה ומתוכננים ימים נוספים במרפאות נוספות כגון, יגור ומשמר העמק.

"חולי סוכרת צריכים לבצע בדיקת עיניים הכוללת בדיקת רשתית אחת לשנה על מנת לוודא שאין הידרדרות ופגיעה בראייה. בשל הסרבול הכרוך בבדיקה עד כה, הצורך להגיע פיזית לרופא עיניים והרחבת אישונים, ההיענות לבדיקה זאת הייתה חלקית ונמוכה. בדיקת הסקר דרשה בעבר מהמטופל מספר שלבים הכוללים בדיקה על ידי אחות, קבלת טיפות להרחבת אישונים, המתנה לבדיקה על ידי רופא העיניים ואחריה המתנה נוספת של כשעה עד שהאישונים חוזרים למצבם הרגיל והחולה מסוגל לראות. השירות החדש המבוסס על צילום של רשתית העין ללא הרחבת אישונים, מקל על המטופלים ואף משפר את הזמינות של רופאי העיניים במחוז", מסבירה ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית.

"אנו שמחים להעניק ולהנגיש שירות למטופלים שלנו במחוז חיפה וגליל מערבי, בשיתוף מכון מור ומרכז רפואי כרמל. הנגשת הבדיקה למטופלים מהווה צעד נוסף במאמץ המתמשך שלנו לקדם את איכות הטיפול, לשפר את זמינות רפואת המומחים למבוטחים, לקצר את זמני ההמתנה וליישם טכנולוגיות חדשות במחוז לטובת המטופל", סיכם רונן נודלמן, מנהל המחוז.

 

צילום: כללית מחוז חיפה וגליל מערבי

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות