עיריית נשר הקימה "קואליציה למען החיים" שתסייע להתמודד עם התגברות תופעת האובדנות בתקופה האחרונה

המחלקה לשירותים חברתיים, מחלקת הנוער, מרכז היום לקשיש, מחלקת החינוך והשירות הפסיכולוגי החינוכי, פיקוח ושיטור עירוני ורשת המתנסים העירונית הם רק חלק מהקואליציה שהקימה עיריית נשר למלחמה בתופעת האובדנות ההולכת וגואה בכל חלקי הארץ, כמו גם בעיר נשר, בעקבות וירוס הקורונה

גם אם המרוץ לחיסון הולך ומתקצר, התופעות אשר הביאה עמה מגפת הקורונה רחוקות מסיום. מאז פרוץ המגפה גופי הרווחה והשירותים הפסיכולוגים השונים, העירוניים והעמותות השונות, מדווחים על עליה תלולה בגרף הפונים לסיוע נפשי. אך מה קורה כאשר האדם איננו פונה בבקשה לטיפול ומפתח נטיות אובדניות שלעיתים מתבררות רק לאחר מעשה? לסוגיה הזו בדיוק גייס ראש העיר, רועי לוי, את כלל בעלי המקצועות הרלוונטיים בעיריית נשר כדי לייצר מערכת אנושית לזיהוי והתראה יעילה לזיהוי אובדנות.

כלל הגורמים נפגשו להדרכה אשר הועברה על ידי היחידה למניעת אובדנות של משרד הבריאות וארגון ״עמל ומעבר״, זאת על מנת לקבל את הכלים המעשיים והתאורטיים לזיהוי הנטיות וטיפול בתושב עוד בשלב מוקדם. יתרה מזאת במהלך ההדרכה ילמדו המשתתפים כיצד לטפל במקרה נטייה לאובדנות, כאשר הוא מתגלה, כדי לא להחמיר את המצב ולנהוג בזהירות הנדרשת.
ראש העיר רועי לוי הסביר: ״כפי שהתראתי כבר בשלבים המוקדמים של התפרצות המגפה, הנזקים הכלכליים והפסיכו-כלכליים מכים בתושבי המדינה ולצערי גם בתושבי העיר שלנו. אנו פועלים כדי לתת לבעלי התפקידים אשר נמצאים בנקודות החיכוך המרכזיות עם הציבור את הכלים לזהות להעניק סיוע כאשר נחשפים ל'דגלים אדומים' הנוגעים לבעיות נפשיות ונטייה לאובדנות".
אופיר אבוחצירה, מנהל המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית נשר אמר: ״אני חושב שמדובר בהתגייסות מיוחדת במינה, כמעט כל מחלקה בעיריית נשר, או בארגוני הסמך שלה, אשר יש לה מגע ישיר עם תושבים עוברת הסמכה חשובה שיכולה להציל חיים. כולנו תקוה שלא נדרש לכישורים המקנים לנו בהדרכה. זוהי הזדמנות מצוינת לומר לכל תושב נשר שזקוק לנו- אנו פה בשבילך 24/7 עם כוננים, סיוע נפשי ופיזי וכל מה שנדרש. מי ייתן ונדע ימים טובים מאלה".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות