כמו בערים המובילות בעולם רק יותר מעניין: הסיורים העל חושיים של יוני אלאדיני בחיפה

יוני אלאדיני: "בכל תחנה בסיורים בחיפה אני עוצר ועושה הקשר למבנה או למקום מהתחום שלי. הסיור הוא שילוב של המון הומור והיסטוריה וכמובן הפן העל חושי"

בכל עיר חשובה בעולם ישנם סיורים להכרת ההיסטוריה והגאוגרפיה שלה, בחיפה לקח אמן החושים יוני אלאדיני את הרעיון צעד אחד קדימה ויחד עם העמותה לתיירות חיפה הוא מקיים סיורים ייחודים ומאוד מעניינים באולד סיטי אוף חיפה. הסיורים העל חושיים בחיפה עמוסים בחוויית חושים, בהומור ובהיסטוריה של חיפה. הסיורים מתקיימים במושבה הגרמנית, העיר התחתית, הדר הכרמל והסיור של מייק בראנט. כל סיור מתקיים עד שעתיים. יוני אלאדיני, אמן החושים החיפאי שהחל את דרכו בתחום בגיל צעיר, תורם לקהילה החיפאית ובכלל, מחזיק בהופעה המצליחה 'איש הרדאר', אוהב את הסיורים שהוא עורך בעיר ומתבל אותם בכישוריו הרבים.

יוני, מה הייחודיות של הסיורים ומה הקסם שלהם?  

"כל הסיורים שאני עורך בחיפה, מושתתים על ההיסטוריה והגאוגרפיה של העיר, אני מרחיב על הנושאים ממידע ומחקרים שעשיתי עם היסטוריונים שעוסקים בחיפה בהם נעזרתי בחומרים מספריית אוניברסיטת חיפה. אני מוסיף לסיור את הפן שלי המקצועי כאמן חושים, למשל בסיור בבית הזכוכית בבן גוריון שאותו אני מראה ומספר עליו למטיילים, אני מציג קטעים שקשורים לזכוכית מהתחום שלי כמו להעביר את היד שלי בזכוכית שזה מדליק ומשגע את האנשים או במפעל החבלים בצומת אלנבי ששם אני מראה להם איך אני הופך חבל לשרשרת זהב ובאזור הבנקים אני עושה להם קטע על כספים, בקיצור, בכל תחנה בסיור אני עוצר ועושה הקשר למבנה או למקום מהתחום שלי. הסיור הוא שילוב של המון הומור והיסטוריה וכמובן הפן העל חושי שמתאים לכל הגילאים ולכל האנשים."

אלאדיני בסיור. צילום עצמיאלאדיני בסיור. צילום עצמי

מי מגיע לסיורים?

" אנשים מכל הארץ מגיעים לסיורים, גם מכובדים כמו דן כנר ורפי גינת היו בסיור, מגיעים גם מרצים ופרופסורים וגם ראש עיריית אשקלון היה ועוד רבים שיצאו מאושרים  מהסיור שכמו בכל הצגה יש בו התחלה אמצע וסוף ולכל סיור יש את התקופה והניואנסים שלו כגון הטמפלרים, המנדט הבריטי, הכרמל לתקופותיו, השוק והדר וסיור מייק ברנט- תחנות חייו בחיפה, שזה ההיי לייט שלי. מדובר בסיור של שעתיים שהוא יום כיף."

העמותה לתיירות ונופש חיפה היא המשווקת של הסיור.

לשאלות בנושא הסיור ניתן לפנות ליוני אלאדיני. 052-378-6660

אלאדיני בסיור. צילום עצמיאלאדיני בסיור. צילום עצמי
אלאדיני בסיור. צילום עצמיאלאדיני בסיור. צילום עצמי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות