חופי הרחצה המוכרזים של חיפה שומרים על יוקרה בין־לאומית עם שיא חדש של 12 דגלים כחולים

הוועדה הבין־לאומית וחבר השופטים של תוכנית "הדגל הכחול" קבעו כי חופי הרחצה המוכרזים בחיפה: דדו, זמיר, הכרמל, בת גלים ונאות בקריית חיים - עומדים בתקנים הבין־לאומיים המחמירים של התכנית היוקרתית

אגף החופים בעיריית חיפה, משלים את היערכותו לפתיחת הרחצה בחופים המוכרזים ביום רביעי 20.5.20, בהתאם להנחיות התו סגול של משרדי הפנים והבריאות שעיקרן שמירה על היגיינה וריחוק.
בתחום העיר חיפה כ־17 ק"מ של חופים, מהם כ־2.8 ק"מ חופי רחצה מוכרזים. השנה זכו החופים להישג חסר תקדים במסגרתו העניקו הוועדה הבינלאומית של תכנית הדגל הכחול וחבר השופטים 12 דגלים כחולים המעידים כי חופי העיר המוכרזים עומדים בדרישות תו התקן היוקרתי. הדגלים הוענקו לחופי: דדו – זמיר, הכרמל, בת גלים ונאות בקריית חיים.
"הדגל הכחול" מוענק אחת לשנה ע"י הקרן הבינלאומית לחינוך סביבתי לחופים העומדים בתקנים המחמירים של התכנית. הדגל הכחול מוענק על ידי וועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן שלה הסמכות להעניק את הדגל המעיד על עמידה בקריטריונים מתקדמים בכל הקשור לאיכות מי הרחצה, מתן שירותים בחופים, פעילות לחינוך סביבתי, מידע על המערכות האקולוגיות הפועלות בחוף, ניקיון, בטיחות ותחזוקה שוטפת, כמות המצילים בחוף ונגישות לנכים.
במהלך החודשים האחרונים בוצעו בחופים המוכרזים של חיפה עבודות שיקום, תחזוקה ופיתוח שכללו בין היתר: הנגשת תאי שירותים ומלתחות בחוף הנפרד בקרית חיים, הקמת סככות צל חדשות בחופי נאות, הכרמל וזמיר, חידוש וצביעת סככות צל נוספות בכל חופי הרחצה, בניית שירותי נכים בחוף הכרמל, חידוש בריכת הפעוטות בחוף דדו וחידוש מגדלי הצלה.
עובדי אגף החופים עברו ריענון וקיבלו הסברים על כללי התנהגות בצל ממגפת הקורונה. לרשות מערך ההצלה עומד ציוד קשר והצלה חדשים ו־5 אופנועי ים המוצבים בחופי נאות, בת גלים, כרמל, זמיר ודדו.
הפעלת החופים תתבצע על פי הנחיות משרדי הפנים והבריאות במסגרתם חוטאו מתקני החוף והשירותים אשר יעברו חיטוי שוטף לאורך כל שעות היום בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המבקרים בחופים יתבקשו לשמור על הנחיות ההתנהגות שנקבעו ע"י משרד הפנים לרבות ריחוק וחבישת מסכות בעת השהות מחוץ למים.
מנהל אגף החופים בעיריית חיפה חיליק אמסלם: "אחרי תקופה לא פשוטה בה נותרו החופים שוממים, אנו שמחים וגאים לפתוח את חופי הרחצה הנפלאים שלנו לכלל הציבור. הזכייה ב־12 דגלים כחולים ממלאת אותנו גאווה אך יוצר מכך בתחושת מחויבות עמוקה לשמירה על אמות המידה הגבוהות שנקבעו בתכנית בכל הקשור לבטיחות ובריאות הציבור בתקופה מאתגרת זו בצילה של מגפת הקורונה. בהזדמנות זו אני מאחל לתושבי העיר הנאה מלאה מחופי הרחצה ומבקש מכל הבאים לחוף שימרו על ביטחונכם ובריאותכם – הקפידו על כללי ההתנהגות שנקבעו על־ידי משרדי הבריאות והפנים במטרה למנוע את התפשטות מגפת הקורונה וזכרו כי הרחצה ללא פיקוח מציל אסורה ומסוכנת".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות