המכבים הצעירים

חיה נאמן מנתניה זכתה בפרס 'מאור' של ארגון נפש בנפש, על תרומתה לחברה הישראלית בתקופת המלחמה

חיה עלתה עם משפחתה לישראל מבריטניה רק לפני כשנה, והתיישבו בנתניה
בפרס, שהוענק במהלך טקס הדלקת נרות חגיגי בבית "נפש בנפש" שבירושלים, זכו 9 עולים צעירים נוספים אשר התגייסו לטובת החברה הישראלית במהלך מלחמת "חרבות ברזל"

פרס "מאור" הינו פרס אשר הוענק זו השנה השנייה ברציפות על ידי ארגון העלייה מצפון אמריקה, "נפש בנפש", על מנת להוקיר מצוינות ומנהיגות חברתית בקרב בני נוער עולים מעוררי השראה. הפרס הוענק השנה לעשרה צעירים, שמאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הקימו מיזמי התנדבות עצמאיים או פעלו במסגרות אחרות, על מנת להקל על אוכלוסיות שונות ברחבי המדינה: חיילי צה"ל וכוחות הבטחון, מפוני הצפון והדרום, צוותים רפואיים ועוד. בנוסף, הפרס נועד להכיר בהשתלבותם המהירה של צעירים אלו בחברה הישראלית, תרומתם לחיזוק מדינת ישראל וקהילותיהם ובכדי לעורר השראה, הן בקרב משפחות המתלבטות לעלות לישראל והן בקרב צעירים נוספים שעלו ארצה ומתמודדים עם אתגרי הקליטה בארץ.

בין הזוכים השנה קיבלה את הפרס חיה נאמן מנתניה. חיה בת 13, עלתה בשנת 2022 מבריטניה היישר לנתניה. בגילה הצעיר, הצליחה לגייס תרומות עבור חיילים בודדים על ידי מכירה של כרטיסי ברכה שהכינה בעצמה. היצירתיות של חיה לא הפסיקה שם והיא תרמה את כשרונה ליצירת תכשיטים שגם אותם מכרה, כאשר כל ההכנסות נתרמו. כאשר משפחתה החליטה לארגן ערב שירה וסולידריות היא התגייסה מיידית לעזור. בנוסף, חיה התנדבה לסייע בהוצאה לטיולים של כלב של משפחה קיבוץ בארי.

הזוכים בפרס הינם בני ובנות נוער בין הגילאים 11-18 שנבחרו מבין עשרות מתמודדים נוספים, כולם עלו לישראל עם משפחותיהם ממדינות דוברות אנגלית: ארצות הברית, קנדה, הממלכה המאוחדת, דרום אפריקה, אוסטרליה וניו זילנד, והתיישבו בקהילות השונות ברחבי המדינה.

מרים פיירברג-איכר ראש עיריית נתניה: "נתניה התברכה בנוער מצוין, איכותי ומתנדב, שהגיע אלינו מכל רחבי העולם ורואה בתרומה חזרה לאזרחי המדינה כחשיבות עליונה. זו בעיניי התגשמות החלום הציוני. אני גאה בחנה ובערכים שקיבלה מהבית וזוכה לקבל הוקרה בגין פעילותה ההתנדבותית״.

הרב יהושע פס, מייסד -שותף ומנכ"ל "נפש בנפש": "בזמן שעם ישראל חווה מנעד רגשות עצום לנוכח המלחמה שמתחוללת ברקע, אנו שמחים להאיר את הימים החשוכים הללו באור עצום ובוהק בדוגמת הנוער העולה שצומח ומשגשג פה, מרגע נחיתתם בארץ. המכבים הצעירים הללו, אשר מהווים דוגמא ומופת לצעירים נוספים כמוהם, ויתרה מכך, על סביבתם הבוגרת, רואים בתרומה חזרה לאלו שנעקרו מביתם ולאלו שנלחמים על ביתנו, חשיבות עליונה ומרעיפים עלינו את אורם. הם אלה שמזכירים לנו את יופיו וכוחו של עם ישראל באחדותו – חג חנוכה שמח!".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות