עוד שתי חברות מועצה נוטשות את הקואליציה של ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שנותר במיעוט שברירי במועצה

חיים ברוידא התחיל את הקדנציה שלו כראש עיריית רעננה עם רוב מבטיח במועצה, בסוף השבוע חברות המועצה, ענבר הוכברג ומיכל ברם, הודיעו גם הן על נטישת הקואליציה - זאת לאחר שלטענתן ברוידא הפר הבטחה שלא להופיע באירוע עם ההפרדה המגדרית שנערך ביום רביעי בעיר. עתה ברוידא נותר עם 6 חברי קואליציה סך הכל מתוך 19 וללא תקציב לשנת 2023

כמה חודשים לפני הבחירות המוניציפליות ונרשמים עוד נטישות של חברי הקואליציה של ראש העירייה, חיים ברוידא, כשכרגע הוא נשאר במיעוט של 6 חברי מועצה מתוך 19 חברים במועצת העיר רעננה. הפעם, את ברוידא נטשו בסוף השבוע חברות המועצה ענבר הוכברג ומיכל ברם. השתיים הודיעו על פרישתן מהקואליציה, לאחר שלטענתן ראש העיר ברוידא הפר הבטחה מפורשת שהוא נתן להן, שלא יקח חלק באירוע תרבותי במרחב הציבורי בו נעשתה הפרדה מגדרית – דבר שגרם לסערה בשבוע שעבר בקרב תושבים רבים בעיר.  מדובר באירוע פתיחת הקיץ שנערך ביום רביעי האחרון על ידי כולל בית יוסף. אלא שברוידא שרוצה להשיג קולות מהמגזר הדתי- חרדי בעיר, הגיע ואף נאם באירוע.

יש לציין כי פרישתן של הוכברג וברם, הוא האקורד האחרון במסכת פרישות מהקואליציה של ברוידא לאורך הקדנציה, כשלאורך הקדנציה של ברוידא פרשו תשעה חברי מועצה מהקואליציה, וזאת מבלי להחשיב את חבר המועצה אלי אלוש שפרש וחזר.

בהודעתן פרישתן מהקואליציה, הסבירו השתיים: "המרחב הציבורי ברעננה אינו יכול להיות מרחב מדיר בו יש לגיטימציה לקיים אירועים בהפרדה. הפרדה מגדרית היא סוג אחד של הדרה, והיא פוגעת באופן מהותי בשוויון בין גברים לנשים. נפרד זה לא שווה. כמי שעוקבות בדאגה ולוקחות חלק פעיל במאבק על שמירתה של מדינת ישראל כמדינה ליברלית ושוויונית איננו יכולות לשבת מנגד ולתת ידנו להחלטה לאפשר את קיום האירוע גם לאחר שהוסר לוגו העירייה. הציבור הרענני הליברלי מצפה שבתוך העיר ישמר המרחב הציבורי, אך ברגע שנכנסת הדתה למרחב העירוני זוהי חובתנו להגיד עד כאן".

"ראש העירייה בחר לאפשר לאירוע להתקיים ואף נשא בו דברים, זאת למרות שהתחייה בפנינו, באופן אישי, כי לא יגיע לאירוע".

מדובר במכה תדמיתית קשה לחיים ברוידא, בנוסף לעובדה שברוידא טרם העביר את תקציב העירייה לשנת 2023, ובמצב הנוכחי נדמה שהוא יתקשה לעשות זאת עם מועצה שהיא לעומתית.

ניר קריסטל סגן ומ"מ ראש העיריה לשעבר, המתמודד על ראשות העיר: "זה חסר תקדים בהיסטוריה של רעננה שראש הערייה נמצא במיעוט למעלה משנתיים, כאשר רוב חברי האופוזיציה עזבו אותו ובהם מי שהיו סגניו.
לרעננה מגיע ראש ערייה  שיודע לעבוד בצוות למען התושבים, יודע להנהיג ובוודאי דואג למינהל תקין. לצערנו זה לא המצב עם ברוידא. ברוידא נמצא במיעוט במועצת העיר ובמיעוט בקרב התושבים".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות