מלחמת הגרסאות: ראש עיריית כפר יונה טוענת כי ביהמ"ש העליון דחה את ערעור התושבים בנושא הארנונה. העותרים: "ביהמ"ש כלל לא קיבל החלטה"

מלחמת גירסאות בין ראש עיריית כפר יונה לתושבים שעתרו לעליון בנושא הארנונה. ראש העיר טוענת: "העליון דחה את הערעור שלהם". התושבים העותרים: "לא התקבלה כל החלטה. היא מדברת בשני קולות - האחד בבית המשפט והאחד ברשתות החברתיות"

האם ראש עיריית כפר יונה מנסה להשריש נרטיב שלא עונה למציאות? כך טוענים תושבי כפר יונה ובאי כוחם בבית המשפט, בעניין העתירה שהגישו לבית המשפט העליון בנושא גביית הארנונה בשכונות החדשות בעיר.

כזכור, ביום רביעי האחרון התקיים דיון בבית המשפט העליון, בעתירה שהגישו נציגי התושבים ובאי כוחם כנגד עיריית כפר יונה, בטענה כי היא לא מקיימת את החלטת בית המשפט המחוזי שקבע שגביית הארנונה בשכונות החדשות בכל נושא המרתפים והחניות הוא בגדר "לא מידתי" וקבע שהעירייה צריכה לפעול בנושא, דבר שהעירייה לא עשתה.

במהלך הדיון הציעו השופטים לתושבים העותרים להגיש עתירה אחרת – בה מפורט מדוע מבחינה טכנית העירייה טועה בעמדתה. הם הציעו לעותרים למשוך את העתירה הנוכחית ולהגיש עתירה חדשה.

בהתייעצות עם עורכי הדין המייצגים את התושבים בהם עו"ד פיני גלעד, הוחלט להשאיר את העתירה ולחכות לפסיקת בית המשפט.

בית המשפט קיבל זאת והודיע כי ידון בעניין. נכון להיום, אין עדיין פסיקה בעתירה.

אלא שכל זאת לא הפריע לראש עיריית כפר יונה, שוש כחלון כידור, לנסות ולהפיץ נרטיב לפיו בית המשפט דחה את הערעור של התושבים ואף פרסמה בדף הפייסבוק שלה מספר פעמים על כך שהשופטים: "החליטו לדחות את הערעור ולא להתערב בהחלטת המחוזי".

העותרים הדגישו: "נכון להיום אין כל החלטה של בית המשפט. לא היו דברים מעולם ולא ברור מאיפה הגברת כידור הביאה את הדברים. הגברת כידור אוהבת לדבר בשני קולות – בראשון היא שולחת את עורכי הדין מטעם העירייה להילחם בתושבים בבית המשפט ומסרבים לכל הצעה של פשרה שהוצעה על ידי בתי המשפט. ובקול השני, היא מפרסמת ברשתות כאילו היא עושה הכל להוריד את הארנונה שהיא עצמה הביאה לעלייתה ופגיעה בתושבים. שתחליט באיזה קול היא מדברת. היא משחקת משחק כפול".

תגובת עיריית כפר יונה: "הערעור בבית המשפט העליון הוגש ע"י תושב העיר לאור אי קבלת פסק הדין של בית המשפט המחוזי, ולא היתה כל אפשרות 'להגיע לפשרה' במהלכו, שכן לא הייתה זו תכלית הדיון.
"זאת ועוד, ראש העירייה פעלה לכל אורך הקדנציה מול משרדי הפנים והאוצר כדי להפחית את תשלום הארנונה על מרתפי החנייה והמעברים, והדבר אף זכה להתייחסות הרכב השופטים בבית המשפט העליון.
לצערנו, כל הפעולות שבוצעו בהובלתה נדחו פעם אחר פעם על ידי השרים, כולל פנייה לבג"ץ – דבר שלא ירפה את ידיה מלהמשיך לעשות באופן חוקי כדי לפתור אתגר זה".
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות