מה רפי סער, לא מספר לתושבי כפ"ס על "הסכם הגג" שהערב ידחוף לאישורו? מומחים בתחום מתריעים: "אם הסכם הגג שסער דוחף אליו יתקבל, כפ"ס בדרך לאסון תחבורתי ושל איכות חיים"

רפי סער, ראש עיריית כפ"ס, מנסה להעביר הערב בישיבה מיוחדת אישור ל"הסכם גג" לכפר סבא, רק שהוא מסתיר את התכנית המלאה מהציבור ואת העובדה שלפי מספר מומחים בתחום מדובר: "באסון שעשוי להרחש על התשתיות והאיכות חיים בעיר". אז מה רפי סער לא מספר לכם? ד"ר אסנת ספורטה שערכה פגישה עם מאות תושבים ומספר מומחים: "הסכם הגג יהפוך את העיר שלנו לעיר בטון ויפגע אנושות באיכות החיים שלנו"

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, זימן להערב ישיבת מועצה שלא מן המניין, לאחר שלפני כחודש ימים נחשף כאן ב"ניוזים השרון" כוונתו לחתום עם רשות מקרקעי ישראל על "הסכם גג" שבו ייבנו קרוב ל-7000 יחידות דיור רק במזרח וצפון העיר, זאת מבלי לקחת בחשבון את כמעט 7000 יחידות הדיור שייבנו בצופית שמסופחת לכפר סבא.

אלא שרפי סער עד לחשיפת כוונתו לחתום על הסכם שיביא לעומס כבד ביותר על הכבישים והתשתיות בעיר, לא סיפר על ההסכם שהוא רוקח עם רמ"י (שאגב, כיהן שם בתפקיד מרכזי לפני בחירותו לראשות העיר כפר סבא).

גם אחרי חשיפת כוונתו לחתום על הסכם, שלדעת מומחים שונים בתחום תכנון עירוני ותחבורה, עלול להביא לאסון של ממש על התשתיות ואיכות החיים בכפר סבא, סער מסתתר מאחורי מילים מכובסות ומסתתר מאחורי "פרויקט הצעירים" שמדבר על בניית שכונה, שלמרות שמה, כלל לא מבטיחה איכלוס רק לזוגות צעירים, כלל ועיקר. ואם לא די, מדובר בפרויקט שסער מדבר עליו שמכיר "רק" 3200 יחידות דיור, כלמעשה מתוכננות לקום עוד 3500 יחידות דיור נוספות בתוך העיר (כולל פינוי בינוי ביוספטל), ושוב כמובן מבלי להחשיב את אלפי היחידות שיבנו בצופית שמסופחת לכפר סבא.

גם בזימון לדיון הערב, סער לא הציג זאת כדיון על "הסכם הגג", אלא השתמש בכינוס לדיון על "פרויקט הצעירים"- דבר שלא עונה על האמת, בלשון המעטה.

אלא שזה לא רק מה שסער מסתיר מהציבור, כך מסתבר – בעוד סער מדבר על כך שלצד בניית אלפי יחידות הדיור, משרד התחבורה ירחיב את כביש 5504 וכביש 541 ואף יוסיף יציאות נוספות מהעיר – במשרד התחבורה נכון לשנת 2023, אין כלל תקציב לכל זאת ולא ברור אם ומתי יאושר בכלל תקציב לכך.

סער גם שוכח לציין את גניזת הנת"צ בוייצמן, שגרם למפגע של ממש בלב העיר במשך כארבע שנים ועלה עשרות מיליוני שקלים מקופות התושבים – וכל זאת בשביל שיעמוד בלב העיר "פיל לבן" שסער זה מכבר הכריז על גניזתו.

אלא שזה "טיפה בים" לעומת מה שעוד החליט סער ויפגע בהקלת העומס התחבורתי בעיר: מסתבר שעיריית כפר סבא מתנגדת למיקום הדיפו (מוסך ומקום לדיור רכבות המטרו) של המטרו שמתוכנן בכפר סבא. כתוצאה מההתנגדות הזו, תוכנית קו M1 פוצלה ותכנון השלוחות לכפר סבא ולערי השרון נדחה, בעוד שיתר הקו כבר אושר בממשלה.

עו"ד יעל דורי, מנהלת תחום תכנון בעמותת אדם, טבע ודין, התייחסה לכך זה מכבר בכתבה לעיתון הכלכלי "גלובס": "אושרה תוכנית ל־4,200 יח"ד בשולי העיר, על שטחים חקלאיים, ש"רק תפגע בעיר ובעיקר תיצור עוד עומס ותוסיף לפקקים. מדובר בשכונת ענק שלידה קיימת גם תוכנית גדולה נוספת וביחד הן יוסיפו לעיר 7,000 יח"ד רק ממזרח – ללא פתרון תחבורתי. הבדיקה התחבורתית נעשתה רק עבור השכונה החדשה, כלומר בדיקה לא רלוונטית, וגם עורכיה הודו שבגלל שהרובע החדש מרוחק ומנותק ממרכז העיר תושבי השכונה יהיו מוכרחים להסתמך על רכב פרטי והמליצו על תגבור האוטובוסים, שזו בדיחה עצובה. ולמה בדיחה? כי ברחוב הראשי סללו קילומטר וחצי של נת"צ בחמש שנים ועצרו. הקו של הרכבת הקלה בוטל ע"י משרד התחבורה והתוכנית למטרו לא מקודמת בגלל העיריה".

שלשום קיימה, ד"ר אסנת ספורטה, המועמדת לראשות העיר, וובינר חרום שערכה בהשתתפות מאות תושבים יחד עם מומחים מתחום התכנון והבניה העירונית. "כאן מדובר בלא פחות מאסון לכפר סבא. הסכם הגג יהפוך את העיר שלנו לעיר בטון ויפגע אנושות באיכות החיים שלנו. צריך לומר את זה. רפי סער הוא ראש עירייה חלש בלי חזון לכפר סבא", אמרה ד"ר ספורטה.

אינג' ענת זיצ'ק פנחס, מהנדסת אזרחית ומרצה מומחית בתחום ניהול הבנייה והנדל"ן, שהוזמנה לוובינר כמומחית אורחת, אמרה כי הסכם זה יביא להכפלה של תושבי כפר סבא ל- 220 אלף תושבים, גידול דרמטי  שהעיר לא יכולה לספוג, " אין בהסכם הזה מענה לגידול הצפוי בתחבורה ולעומס הצפוי על מערכת הביוב. זה אסון בלתי הפיך לכפר סבא", אמרה זיצ'ק פנחס, "אנחנו יודעים מניסיון שהממשלה לא עומדת בהתחייבות שלה וגם לא עמדה בהן בעבר עם ערים שחתמו איתה על ההסכם, כמו ראש העין וחריששאוכלסו ללא תשתיות בסיסיות והעיר יבנה שנחלצה בקושי רב מההסכם הזה לאחר שהבינו את גודל הטעות שעשו".

מעיריית כפר סבא נמסר: "לאחר שנים של עבודה מקצועית אל מול משרדי הממשלה, יובא היום לאישור המועצה פרויקט הצעירים, אשר לראשונה כולל נספח תחבורה המבטיח הקמת כניסות ויציאות לעיר וחיבורן למחלפים הארציים, והיקף השקעות של מעל 1.5 מיליארד שקלים לטובת העיר כפר סבא.
אנו רוצים להאמין כי האתר בדק את העובדות לאשורן אשר מופיעות שחור על גבי לבן בהסכם והקובעות כי שכונת קריית הצעירים בהיקף של כ-3,200 יחידות דיור, מתוכן יחידות דיור במחיר מופחת לבני המקום ודירות להשכרה במחיר מפוקח, בנוסף מעונות סטודנטים ודיור מוגן. יש לציין עוד כי פרויקט הצעירים כולל גם את התחדשות עירונית שכונת יוספטל שתאפשר לתושבי השכונה איכות חיים בדירות חדישות ותגדיל אף היא את היצע יחידות הדיור לצעירים בני העיר.
אנו בטוחים כי חברי המועצה יבינו הערב את גודל השעה ואת אחריותם לאשר את ההסכם אשר ממשיך ומטייב עם תושבי העיר בכל תחומי החיים".
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות