מרוקו בחדרה: מאות הגיעו לפתיחת התערוכה לאומנות מסורתית יהודית מרוקאית

הצלחה ביומה הראשות של התערוכה "דִיאָלְנָא" בהיכל אנרבוקס בחדרה. ישראלים מכל רחבי הארץ הגיעו להכיר מקרוב את העבודות האותנטיות והמרשימות של האמנים המרוקאים, שהתלהבו מאוד מהקהל הישראלי והתערבבו יחד איתו במהלך ההופעה בערב, מה שהפך לחאפלה מרוקאית שמחה. התערוכה תימשך עד ערב שבועות, הכניסה חופשית

 

למעלה מ-1,000 אנשים הגיעו ביום שלישי ליומה הראשון של "דִיאָלְנָא" – התערוכה לאומנות מסורתית יהודית מרוקאית בחדרה. במסגרת התערוכה הגיעו לישראל כ-40 אמנים מהעיר פאס (השנייה בגודלה במרוקו) להציג את עבודות האומנות שלהם בישראל ולמכור אותם לקהל הרחב. התערוכה נפתחה כאמור אתמול (שלישי) ותימשך עד ערב חג השבועות, 25.5.23.

דִיאָלְנָא היא תערוכה ייחודית המשלבת יצירות קרמיקה, פיסול, ציור, גילוף, כלי נגינה ועוד מגוון אומנויות מהפסיפס התרבותי של יהודי מרוקו. בין היתר, מדובר בעבודות מתכת, צורפות, פסיפס, אריגה ועוד מגוון עבודות יד אותנטיות. מדובר בתערוכה המשלבת מסע אל תוך חוויית התרבות, הצבעים והצלילים של מרוקו, כאשר הכל אותנטי ומלא השראה מתוצרי אומנות מסורתיים מעשה ידיהם של מיטב האמנים המרוקאים. זוהי הפעם הראשונה שמוצגת בישראל תערוכה מהסוג הזה עם עשרות אומנים מרוקאים. את התערוכה מפיקה מחלקת אירועים של אגף אתו"ס בעיריית חדרה.

מאות האנשים שהגיעו ליומה הראשון של התערוכה, מכל רחבי הארץ, התרשמו מאוד מהצבעים, הריחות וגם הטעמים שמוצגים לראווה בעשרות הדוכנים הממותגים, כאשר לצד כל זה אפשר ליהנות ממוזיקה אותנטית, פינות ישיבה מיוחדות ואפילו מאכלים אותנטיים שנמכרים במקום. האמנים המרוקאים התרגשו מאוד מהקהל הישראלי, ולמרות קשיי השפה אפשר היה להתרשם כי התקשורת בין האמנים לקהל הייתה פתוחה ומרגשת. את העבודות המוצגות ניתן לרכוש במזומן בלבד – בשקלים, דולרים או יורו.

ניצה יעקב, שהגיעה לתערוכה מהרצליה, התרשמה מאוד, וגם יצאה עם נדוניה לא רעה מהתערוכה: "קניתי פה תמונה מיוחדת מאוד שהזכירה לי מאוד את סבתא שלי זכרונה לברכה, כמה קערות וגם סט אותנטי של קנקן וכוסות תה. האמנים נחמדים מאוד, העבודות מאוד יפות ובהחלט רואים ומרגישים את האיכות. למען האמת לא ידעתי למה אני מגיעה, אבל זה מאוד סיקרן אותי. עכשיו כשאני אחרי הביקור אני יכולה לומר שזה היה וואו! אני ממליצה לכל אחד להגיע לפה, לפגוש מקרוב את התרבות והאמנות המרוקאית מבלי לטוס למרוקו. זו חוויה אחת גדולה ואני אפילו חושבת שאחזור פעם נוספת".

מירה פלד מחדרה: "הגעתי הבוקר בהתרגשות גדולה לתערוכה המהממת ואפילו קניתי מעלי עור…אל תספר לבעלי…ציפית לתערוכה יותר קלאסית אבל מצאתי מקום חם ונושם שמדמה שוק במרוקו עם כל הדוכנים המהממים והאותנטיים וזה עשה לי המון טוב בלב. מגיעה מילה טובה למי שהביא את הדבר הזה לעיריית חדרה, וכל הכבוד ונמשיך ליהנות מפה מעוד ועוד דברים דומים".

לפנות ערב הגיע לתערוכה ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, שהתקבל בהתרגשות רבה על ידי האמנים המרוקאים. ראשי המשלחת מהעיר פאס, מוחמד בורקיזה ויונס אלמובהטש, שהיו שותפים להבאת התערוכה לחדרה יחד עם נציגיה של העיר חדרה – בראשות אברהם אביזמר ואמירה משה – הציגו את ראש העיר לאמנים והירבו להצטלם איתו. לאחר מכן, עם פתיחת ההופעה של נדב וליאור קקון, הפך מתחם התערוכה בהיכל האנרבוקס לחאפלה מרוקאית גדולה כאשר האמנים התערבבו עם הקהל הישראלי וכולם רקדו ושרו יחדיו – בעברית ובמרוקאית.

הכניסה לתערוכה חופשית, ובכל ערב, בשעה 20:00, ייערכו בהיכל האנרבוקס מופעי תרבות. בין המופעים ניתן למצוא את להקת שפתיים, הזמר גבי שטרית, להקת צבעי מחול, להקת פאנק מרוקאי של הקונסרבטוריון העירוני חדרה וגם להקות פולקלור מקומיות ממרוקו שיגיעו עם המשלחת. כל הפרטים ולוח המופעים המלא באתר עיריית חדרה.

צילום: שלומי גבאי, רמה שפי, יאיר כץ, רמי עבדיאל

——-

דִיאָלְנָא
ديالنا | Dialna
אומנות. יצירה. בית – התערוכה לאומנות מסורתית יהודית מרוקאית
16-25.5.23 | שעות פתיחה: ימים א-ה 11:00-21:00
יום ו' וערב חג: 11:00-18:00
היכל אנרבוקס חדרה, רח' משמר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות