חלם זה כאן: כשלים, זלזול בתושבים, תכנון כושל ותמוה, מפגעים בטיחותיים ועבודות בלתי נגמרות. זה רק חלק מהמפגעים שיצרו העבודות בציר בן גוריון בכפ"ס, שלפי התושבים: "זה היה מיותר וכולו למען יח"צ של ראש העיר לקראת הבחירות לאחר שלא עשה דבר במשך כל הקדנציה"

ראש עיריית כפר סבא החליט לבצע עבודות לאורך ציר מרכזי בעיר, בן גוריון והרחובות המסתעפים ממנו. הבעיה: העבודות היקרות מסתמנות עמוסות בכשלים, יוצרות מצוקה קשה ובמקום לפתור בעיות, יצרו בעיות בטיחות קשות ומררות את חיי התושבים הרבים. וכל זאת, כשנציגי העירייה מתייחסים בזלזול לאלפי התושבים הרבים שמצאו עצמם עם רחובות שבוטלו בהם חניות, צירי תנועה שאי אפשר לנוע בהם ועוד מטעמים. אז מה עונה על כך החברה הכלכלית של כפ"ס שאמונה על כל מה שמסתמן ככשל מתמשך, לדברי התושבים?

לפני למעלה משנה החליטו בעיריית כפר סבא, בראשם ראש העיר רפי סער והחברה הכלכלית כפר סבא לבצע עבודות נרחבות ברחוב בן גוריון והרחובות היוצאים מהציר שהוא אחד המרכזיים בעיר כפר סבא.
אף תושב בכל האזור לא יודע מדוע ראש העיר סער החליט לשבש למעלה משנה את חיי התושבים בכדי להחליף מרצפות בכל הרחובות, לשנות הסדרי חניה בעיקר עם ביטול חניות ברחובות שסובלים גם ככה מבעיות חניה הולכות וגוברות? וכל זאת תוך סחבת קשה בעבודות, החלטות ביצוע ותוצאות המסכנות את חיי התושבים והנהגים ותכנון שהתושבים מכנים: "חלם, ללא תכנון וללא מחשבה – עם מחשבה אחת של ראש העיר, להראות בשנה לפני הבחירות לעירייה עשייה, דבר שלא קרה רוב הקדנציה שלו".
וכך, תושבי הציר בבן גוריון ורחובות רוטשילד, תל חי, הרצל ועוד רחובות המסתעפים מבן גוריון מצאו עצמם במה שהפך לאתר בנייה פעיל וגדול, כשהעירייה מבטיחה שהנה הנה העבודות יסתיימו, כפי שמספרת תושבת המקום גילי כרמון: "מעבר לעובדה שהעבודות שמבתצעות כאן לא ברורות, פותחים וסוגרים אותן מדרכות כמה פעמים וכל פעם מבטיחים שהעבודות יסתיימו פעם בדצמבר, אחר כך אמרו בפברואר. כשזה לא קרה הבטיחו בפגישה עם התושבים שבמרץ זה יגמר, וכשזה לא הולך לקרות, עכשיו אמרו אפריל. וכל זאת תוך ביצוע עבודות שהפכו את כל הרחובות למפגע בטיחותי עבור הולכי רגל, נהגים והתושבים.
וכך קורה שמישהו בעיריית כפר סבא והחברה הכלכלית החל לבצע עבודות, שעל פניו לא היה בהן כל צורך בכל האזור. וכך נעקרו מרצפות לאורך כל הרחובות ומוחלפים במרצפות זהות, תוך בזבוז כספי משלמי המיסים. אלא שאם היה מדובר בהחלפת הקיים, זה היה עובר יחסית בהכלה, כפי שמספר רונן תושב רחוב אברהם קרן: "מבצעים כבר חודשים רבים עבודות של הרחבת המדרכות אל תוך הכבישים – דבר שהביא לכך שלא ניתן לנסוע לאורך בן גוריון כשרכב עובר מצד אחד ומשאית או מסחרית מגיעה ממול. אין איך לעבור. הרחיבו מדרכות לתוך הכביש, ואם לא די ביטלו לאורך הציר מקומות חניה שגם ככה הייתה כאן מצוקה גדולה".
כך למשל בבן גוריון בסמוך לקופת חולים "כללית" בין הרחובות ביאליק לרוטשילד, בוטלו מקומות חניה שחנו בהם גם באי קופת החולים הגדולה. בהמשך הרחוב, בוטלו חניות מול הסופר בפינת הרחובות בן גוריון ורוטשילד. גם ציר התנועה הוצר, כך שכשמגיעות משאיות לפרוק סחורה, כל הרחוב והתנועה נעצרת.
בנוסף, בין המפגעים הבטיחותיים ניתן למנות: הורדה מראה פנורמית ביציאה מהחניה הציבורית ליד בן גוריון 35 ואין שדה ראיה לרכבים הבאים משמאל ביציאה מהחניה.
– הוצר מפרץ החניה אשר משמש לפריקת סחורה לשופרסל בבן גוריון 35, משאיות חונות תוך כדי חסימת חלק מנתיב הנסיעה על מנת לפרוק סחורה
– כיכר רוטשילד\בן גוריון מסוכן מאוד להולכי רגל המגיעים מדרום היות ורכבים המגיעים ממזרח מגיעים במהירות גבוהה ואין שדה ראייה מספק.
תושבי האזור בקימו ועד פעולה וקבוצות ווטסאפ, שאליהן ביקש ראש העיר לצרף נציג עירייה שאמור לתת מענה לכל התלונות והמפגעים הרבים. אלא שלפי התושבים, נציג העירייה עונה להם בזלזול. רק השבוע הובטחה פגישה בין התושבים לקבלנים, מתכננת הפרויקט והאחראים בעירייה.
מספר רועי: "הם הודיעו על הפגישה בזום מהרגע להרגע, כשהכל מתבצע בשעות הבוקר ביום עבודה. גם המעטים שיכלו להיכנס לזום, ישבה מולם המתכננת וענתה לנו בזלזול ולא נתנה תשובות".
רועי מספר עוד: "הם נוהגים באטימות כלפי התושבים פה. הלכו ופתחו את שתי המדרכות באזור קולנע עמל וכך במשך ימים ארוכים ילדים והולכי רגל נאלצו ללכת על הכביש. הם עושים דברים בלי כל מחשבה ותכנון. יש קשישים ונכים באזור שבמשך ימים ארוכים נצורים בבית, כי הם לא יכולים לנסוע על אף מדרכה עם הקלנועית או הליכון שקשישים רבים נעזרים בהם. לא אכפת להם מהאנשים פה. אף אחד לא מבין למה העבודות האלו, מלבד ניסיון של ראש העיר סער להראות עשייה – מה שלא קרה כל התקופה שהוא ראש עיר".
למשל, מספרים התושבים שדרשו לדעת מדוע הוצר ציר התנועה בבן גוריון. העירייה טענה כי עצים הנטועים במקום לא מאפשרים להרחיב את הציר, שהיה לפני העבודות רחב – דבר שצילומים שצילמו התושבים הראה כי נציגי העירייה לא יודעים במה מדובר ושולפים תירוצים שאין להם ממש בשטח.
ואם לא די, כבר שבועות נעשות עבודות במהלך הלילה, וגם במהלך היום, תוך הפרעה לחיי התושבים לאורך כל שעות היום והלילה. כשעל העבודות העירייה מודיעה בהתרעה קצרה מאוד.
ואם לא די, גם במספר מקומות בהם הוחלפו המרצפות התגלו אזורים של שקיעת רצפות. ועם הגשם שהגיע בתחילת השבוע התברר כי מערכות הניקוז לאורך בן גוריון לא טופלו ונהגי המכוניות מצאו עצמם נוסעים בתוך שלוליות ענק.
ירון, ראש ועד הפעולה של תושבי ציר בן גוריון שלח מכתב חריף לראש העיר, רפי סער, וכך כתב:
"לפני קרוב לארבעה חודשים פניתי אליך ולחברי הנהלת העירייה בנוגע לעבודות ברחוב בן גוריון, כחלק מועד הפעולה שהקמנו.
לקח מספר רב של שבועות עד שקיבלנו מענה ראוי ויחס, וזאת רק לאחר התערבותך, לאחר שיצרנו קשר ישיר איתך. היום, אנחנו נמצאים הרבה אחרי לוחות הזמנים ששוחחנו עליהם בפגישה בעירייה, בסיור עם נציגי החכ"ל ובטח ביחס ללוחות הזמנים המקוריים של הפרויקט. לפני שלושה שבועות קיימנו סיור עם אנשי החברה הכלכלית בשטח, ועל אף בקשתנו, לא הגיעו נציגים בכירים בעירייה לרובו עצוב לציין שהתחושה בסיור הייתה זלזול מצד הנציגים של העירייה שכללו התעלמות ואף גיחוך מפעם לפעם מטעמם כלפי התלונות שלנו.
לבקשתך הוקמה קבוצת ווטסאפ שבה היינו אמורים לקבל את סיכומי הדברים ואף הסכמנו שנציע לדיירי השכונה להצטרף אליה, כחלק מהרצון שלך לשתף את הציבור – אחת מהנקודות המרכזיות שהצפנו בפנייך בסיור. במהלך הסיור הוצפו עשרות נקודות שכבר שיתפנו אותן עמכם ולא קיבלו התייחסות עד למועד הסיור – חודשיים מהגשת הרשימה.
לאחר הסיור אכן הייתה התייחסות מהירה למספר נושאים ואף טיפול, אך משם – נראה שנפסקה ההתייחסות.
קבוצת הווטסאפ הפכה לכלי ניגוח בין נציג העירייה לתושבים, המענה שם הוא חלקי וללא פתרונות בשטח, התחייבויות של נציג העירייה עוברות ונשכחות ואינן מקבלות מענה ובתחושה הכללית, נראה שסומכים על שיטת יהיה בסדר, דוחים תכניות, לא עומדים בלוחות הזמנים, לא מספרים תשובות ולא פותרים את הבעיות.
למצבנו:
כן, יש עדיין בעיות בטיחותיות שלא מקבלות מענה
כן, עדיין אין שיתוף ציבור ואנחנו מעודכנים על דברים בדיעבד מSMS שנשלחים או עדכונים בפייסבוק במקום בקבוצה שביקשת להקים ושנהיה חלק ממנה.
כן, עדיין לא נקבע סיור Follow up שנציגיך אמרו שנקבע שבועיים מהסיור – התאריך הזה עבר
כן, עדיין אין לוחות זמנים לטיפול בליקויים שמופיעים בפרוטוקול הסיור.
פנינו לדני הרוש בנושא בטיחות וכן ניסינו להסתייע במעיין בנושא. הייתי מציע לך להיכנס לראות מה קורה שם, אולי אדיר או מעיין יכולים לשתף אותך. אנחנו מרגישים שבמקום לשפר את חיינו, יש פגיעה בחיינו ובמקום לתת לנו מענה אנחנו מותקפים, נבלמים ומקבלים התעלמות ודחייה. לצערי נאלץ לבקש את התערבותך בשנית, מרגיש שהקבוצה הפכה להיות תיבת פניות שאף אחד לא מרוקן ותו לא".
"רפי סער ממשיך לשרוף את כספי הציבור לצרכי יח"צ"
חברת המועצה, אסנת ספורטה שהגיעה מספר פעמים לאזור העבודות ונפגשה עם התושבים שפרסו בפניה את המפגעים, אמרה ל"ניוזים השרון": "ראש העיר ממשיך לשרוף כספי ציבור ללא תכנון מושכל וללא כל התחשבות בצרכי התושבים.  כך היה עם הנת"צ, וכך גם עם העבודות הבלתי נגמרות, שחלקן מיותרות, וחלקן אף גורמות לפגיעה באיכות החיים ובבטיחות של התושבים. זה לא סוד שלרפי סער ולי יש תפיסות ניהוליות שונות, וההתנהלות הזאת שמעלה חשד שמדובר בפעולות שכל מטרתן היא לצרכי יח"צ לקראת הבחירות לראשות העיר שיתקיימו בקרוב, מוכיחה זאת פעם נוספת. ניראה שתושבי כפר-סבא ימשיכו לשאת בעלויות היח"צ של  ראש העיר הנוכחי, הרבה אחרי שכהונתו תסתיים".
מהחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא נמסר: "החברה הכלכלית, בשיתוף עם עיריית כפר סבא, פועלת בשקיפות מלאה מול התושבים בכל פרויקט אותו היא מבצעת בעיר, כחלק מתוכניות עבודה רב שנתיות לחידוש המרחבים הציבוריים ברחבי העיר. לצערנו הטענות המוצגות בכתבה שגויות מיסודן וחשוב להעמיד את הדברים על דיוקם:
מדובר בפרויקט שתוכנן ע״י יועצי תחבורה מהשורה הראשונה ובהתאם לכל התקנים המאושרים של משרד התחבורה ובשיתוף מלא איתו.
בהתאם לתקני הבטיחות החדשים והמחמירים הקיימים היום, לא הייתה ברירה אלא לבטל מספר חניות וזאת כדי לשמור על שלום ציבור משתמשי הדרך. עם זאת, הוספנו חניות חדשות בצידי הרחוב לרבות ברחוב ירושלים הצמוד לרחוב לבן גוריון.
בכל הנוגע לסיום העבודה- בעקבות תנאי מזג האוויר הלקויים נאלצנו בעל כורחנו לדחות את ביצוע העבודות וכעת  עובדים במלוא המרץ להמשך  עבודות חידוש רחוב בן גוריון כאשר הצפי לסיום הוא חודש מרץ-תחילת חודש אפריל.
בכל הנוגע להחלפת הריצוף חשוב להבהיר – כאשר מתחילים פרויקט שידרוג וחידוש תשתיות, מבצעים את הפרויקט באופן מלא ולא בחלקים, כאשר חלק בלתי נפרד מכך הינו החלפת ריצוף ישן בחדש. בסיומו של הפרויקט כלל תושבי האזור יהנו מרחוב משודרג.
בניגוד גמור לטענות, החברה הכלכלית פועלת ומעדכנת באופן שוטף את נציגי התושבים, לרבות בסיורי שטח ופגישות עבודה שוטפות עם נציגי דיירי האזור כולו, ובאמצעות צוות קשרי קהילה ייעודי. כך גם הפעם, בניגוד לנטען, התקיים סיור עם התושבים בהם השתתף מנכ״ל החברה הכלכלית וניתן מענה לתלונות שהועלו. החברה הכלכלית ועיריית כפר סבא ימשיכו לפעול בכל רחבי העיר, למען איכות ורווחת תושבי כפר סבא".
צילומים: באדיבות התושבים
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות