מתחם גנים על שם נאווה סמל בנתניה

נאוה סמל כתבה יותר מ-25 ספרים ומחזות לילדים ומבוגרים, יצירותיה של סמל זכו להכרה ארצית רחבה ואף הוצגו על במות ברחבי העולם. היא נודעה בתרומתה הרבה להנצחת זיכרון השואה, ובהיותה דור שני לניצולי שואה, הרבתה לעסוק בנושא ביצירותיה שהפכו לנכס תרבותי לאומי.

סמל (2017-1954) זוכת פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, זוכת הפרס הצרפתי "סופרות מאגן הים התיכון", חברת הוועד המנהל של "מכון משואה", הנהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וחברת הנהלה של המועצה הציבורית של מוזיאון יד ושם. ההחלטה לקרוא למתחם גנים על שמה היא טבעית לחלוטין, וזאת בשל החיבור של סמל לעולם ספרי הילדים. נקודת מבטה של נאוה ביצירותיה היא שאין הבדל בין כתיבה עבור ילדים ועבור מבוגרים, ומה שמעניין ילדים מעניין אפילו יותר את המבוגרים.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, אמרה בהתרגשות: "דרך הנצחת נאוה סמל ננצור ונשמור את אוצרות התרבות הרבים השאירה לנו. אני מאמינה שנאוה מביטה מהשמיים עלינו ועל גני הילדים הנושאים את שמה ויודעת שכאן יקבלו הילדים את הכוח לעוף רחוק".

בני משפחתה של סמל התרגשו, הודו לראש העירייה על ההנצחה וציינו כי זו הדרך הנכונה ביותר להנציח את אמם, שרגישות לילדים הייתה חלק בלתי נפרד מחייה.

עוד הגיעו לכבד בנוכחותם: מוט'לה שפיגלר, ח"כ אורלי פרומן, השחקן שלמה וישינסקי, התסריטאית שירי ארצי, השחקן יפתח קליין, מנכ"לית אמ"י רינת גל-און, השחקנית מיי פיינגולד והפוליטיקאי מיכה חריש.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות