נתניה עיר חכמה

בין הפרויקטים המובילים להפיכתה של נתניה לעיר חכמה קיים פרויקט רחב היקף להצבת סיבים אופטיים – הקמת תשתית תקשורת מהירה על מערכת סיבים אופטיים, אשר יאפשרו העברת נתונים מהירה ומאובטחת יותר של מידע עירוני. לאחר סיום פריסת רוב הסיבים, תיושם תכנית דיגיטלית הכוללת בין השאר חיבור מוקדים עירוניים, מוקדי חינוך, בנייני משרדים ועוד לרשת הסיבים. הסיבים הם תשתית לשירותים העתידיים שיינתנו לתושבים דרך פלטפורמה אמינה, מהירה ויעילה: WIFI – פריסת רשת אלחוטית (Wi-Fi) שלב ראשון בחופי הים בנתניה, זאת מתוך תפיסה לפריסה ארצית ברחבי העיר, באופן הדרגתי ובמקביל לפריסת הסיבים האופטיים בעיר.

נתניה מובילה גם בתחום התחבורה בארץ ובעולם. כחלק מפעילות משרד התחבורה וממשלת ישראל מול משרד התחבורה בארה"ב, נבחרה נתניה כעיר בה יוקם שדה ניסויים לרכב האוטונומי שיהווה תשתית לתעשיית הרכב האוטונומי ההולכת וגדלה, כמו כן נתניה הינה העיר הראשונה בה מתבצע תכנון לפרויקט ה-SKY TRAIN (רכבת אווירית) בסיוע משרד התחבורה. מדובר על פרויקט ייחודי של NASA והתעשייה האווירית אשר יסייע בצמצום התנועה והפחתת זיהום האוויר.

בנוסף למערך התחבורה הציבורית בעיר, הצטרף באחרונה מערך הרכב השיתופי החשמלי CAR 2 GO, מערך זה מיועד לנסיעות קצרות וחוסך בעלויות הנסיעה בכלי רכב.

בנוסף, בימים אלה נבחנות טכנולוגיות ייעודיות במטרה להקל על עומסי התחבורה, כאשר בין היתר נבחן איתור מקומות חנייה בשטחים ציבוריים באמצעות חיווי באפליקציה ייעודית וכן על גבי שילוט דיגיטלי.

פרויקט אחר של הטמעת מערכות שליטה ובקרה למערכות קיימות כגון, רמזורים, תאורה, פינוי אשפה ועוד, לצד פרויקט בתהליך תכנון של מרכז שליטה ובקרה ראשי אשר יתכלל בתוכו מידע רלוונטי ממערכות הבקרה השונות (system of systems), ינתח ויצליב את הנתונים ובעזרת מנוע חוקים ייעודי יוכל לעזור בניתוח בעיות ואתגרים עירוניים בזמן אמת.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות