בריאות

האמא קיבלה זירוז, הילדה נולדה עם נכות בכתף וביד. בית החולים ישלם פיצוי גבוה. הסיבה: לאם לא הוסבר הסיכונים שבזירוז

לאחר שמונה ימי אשפוז החליט הצוות הרפואי לבצע זירוז באמצעות פיטוצין. במהלך הלידה התגלה "פרע כתפיים", שבסופו של דבר הוביל לכך שהתינוקת נולדה עם פגיעה בכתף ובידץ לפי תביעה שהגישו ההורים נגד בית החולים, הילדה סובלת מנכות בשיעור 50 אחוז.

בתביעה שהגישו ההורים, הם טוענים כי האישה הייתה צריכה לעבור ניתוח קיסרי במקום זירוז, זאת לאחר שהצוות הרפואי היה צריך לדעת שהעובר יהיה גדול יותר, בגלל הסכרת של האם. כמו כן, טענו ההורים כי הצוות התרשל בכך שלא ביצע זירוז מייד עם אשפוזה של האם, אלא המתין יותר משבוע ימים.

הטענה האחרונה שלהם בתביעה, היא זו שבסופו של דבר פסקה להם את הפיצויים: ההורים טענו כי כלל לא הוסברו להם האופציות השונות ולא הוסבר להם על הליך הזירוז- הצדדים הטובים והבעיות שבו ובכך הייתה פגיעה באוטונומיה, מאחר שלא קיבלו הסברים מתאימים ולא התייעצו איתם בנוגע לדרכי הטיפול ובחירת אופן הלידה.

השופטת קראי גירון מבית המשפט בחיפה דחתה את תביעת הרשלנות הרפואית וקבעה  שהצוות לא התרשל בטיפול ביולדת, כולל בבחירה שלא לבצע זירוז או ניתוח קיסרי במצבה. .

עם זאת, השופטת קבעה שכן התקיימה פגיעה באוטונומיה של האם, כיוון שאכן לא הוסבר לה על אפשרויות הזירוז הקיימות באופן שנמנעה ממנה הזכות לבחור בהליך זה.

השופטת קבעה כי ביום אשפוז האם צריך היה להסביר לה את היתרונות והחסרונות בביצוע הלידה עוד באותו היום, באמצעות בלון אטד אל מול האפשרות להשאיר אותה באשפוז עד להתפתחות לידה טבעית, שבסופו של דבר הביאה לזירוז באמצעות פיטוצין.

לפיכך נפסק כי ההורים יפוצו ביותר מ-150 אלף שקל על ידי בית החולים.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות