תרבות

הלחץ עבד: עיריית חולון ותיאטרון חולון יעבירו את ההצגה של יהונתן גפן מ"בנית יד לבנים" לתיאטרון הבובות

כזכור, לפני שלושה ימים עם היוודע קיום מופעו של יהונתן גפן "שיחות שלא נענו" בבית יד לבנים בעיר, יצא מכתב חריף עליו חתומות 80 משפחות שכולות, אליהן הצטרף יו"ר בית יד לבנים בחולון, שקראו לראש העיר, מוטי ששון ולמנהל תיאטרון חולון שלא לקיים את המופע במקום זה, היות וגפן הביע רק לאחרונה תמיכה במחבלים ובעהאד תמימי שהואשמה בהכאת חיילי צה"ל.

ההורים כתבו במכתבם: "במופע, יהונתן גפן ידבר על נושאים פוליטיים כפי שהוא בעצמו מצהיר בריש גלי. אין ספק שדבריו הפוליטיים יהיו כמו דבריו האחרונים בראיונות בתקשורת: הבעת תמיכה במחבלים שהורשעו, והבעת תמיכה במחבלת עהאד תמימי, שסטרה והסיתה וקראה לרצח יהודים ולביצוע פיגועי התאבדות באוטובוסים…רק לפני חודשיים , והשבוע, הביע גפן תמיכה בתמימי ואמר שהיא ראויה להערכה. כמו כן הוא הביע הבנה כלפי מחבלים שמתפוצצים באוטובוסים. גפן הגדיל לעשות וקרא לחיילי צה"ל 'רוצחי ילדים'. לא הגיוני שהוא יקבל במה בבית יד לבנים. להזכירך בית יד לבנים זה אתר הנצחה לחללי צה"ל שנפלו בעודם מגנים עלינו. כולנו מממנים את בתי יד לבנים ברחבי הארץ ואיננו מעוניינים לממן מופע לאדם פוגעני זה".

אלא שעיריית חולון ותיאטרון חולון אמרו כי אין להם כוונה להעביר את המופע מ"יד לבנים" וכי זה בגדר הגנה על חופש הביטוי ואי הסכמה לסתימת פיות.

אלא ששלושה ימים של תגובות נזעמות מצד תושבים רבים בעיר ועוד משפחות שכולות, הביאו לכך שהבוקר יצאה הודעה שהעירייה ומנהל תיאטרון חולון מתקפלים ומוציאים מ"יד לבנים" את המופע.

וכך הודיעה העירייה הבוקר: "הנהלת תיאטרון חולון החליטה אתמול במשותף עם יונתן גפן להעביר לאולם תרבות אחר בעיר את המופע 'שיחות שלא נענו' – יהונתן גפן האמור לעלות בפסטיבל ימי זמר המתקיים בתיאטרון חולון. זאת לאחר פגישה אישית בין מנכ״ל התיאטרון ובין קבוצת הורים שכולים תושבי חולון שהתקיימה אתמול בתיאטרון שבתוכו פועל גם בית יד לבנים. המופע יתקיים ב יום רביעי ה -4.4.18 באולם במרכז לתיאטרון בובות בחולון".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות