ניוזים חמיםתרבות

כיצד חזה פסטיבל "מעגלים" של תיאטרון פסיק את מה שקרה פה אחרי ה 7.10? כיצד נלחם הבאבא סאלי באנטישמיות ורדיפה במרוקו?

10 הצגות חדשות, מקוריות, מפתיעות, נועזות ובעלות מסרים חברתיים יעלו במסגרת: פסטיבל "מעגלים" 2023 ע"ש שרה נורמן מבית תיאטרון "פסיק" הירושלמי – תיאטרון חברתי משנה עולם

פסטיבל ההצגות החברתיות "מעגלים" של תיאטרון פסיק חזה באופן נבואי מה שקרה לנו אחרי ה 7.10  הפסטיבל שנועד לקרב בינינו , למרות השינויים החברתיים והפוליטיים – חזה במסרים שלו למה יכול לגרום הקיטוב מצד אחד, וגם  את ההתגייסות יחד את ה"ביחד ננצח". "דווקא לאור המסרים שלו, היה חשוב לי לקיים את הפסטיבל הזה", אומר מנהל התיאטרון ומנהלו האמנותי של הפסטיבל אסי שמעוני. שמעוני, בנו של השדרן המיתולוגי צחי שמעוני, איש תיאטרון ותיק ורב פעלים, הוא בעל גישה מיוחד לשונים ולמיוחדים הוא מקיים את פסטיבל "מעות חנוכה" שבו משתתפים אלפי ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ודואג להופיע בפריפריה וכמובן ומאז חרבות ברזל מול מפונים.

פסטיבל מעגלים נקרא "פסטיבל משנה עולם" והוא מעלה באופן אמיץ נושאים כמו איך מדברים על התאבדות, התמודדות עם מחלה סופנית (המציג הוא המתמודד!), טיפולי פוריות, התמודדות עם אוטיזם ועוד.. פנינה מיוחדת של הפסיבל הוא המחזמר המוזיקלי על חיי הבבא סאלי – בשיתוף פעולה עם שלמה בר שמביא את סיפורו האמיתי והאמיץ של הבאבא סאלי, רבי ישראל אבו חצירא ומשפחתו, להצלת קהילתם, שסבלה מאנטישמיות ומסכנת הכחדה באיזור תאפילאלת, שהשתרע בין האטלס לסהרה.  "זהו סיפור שלא סופר, על ציונות יהודי מרוקו – הפרעות, האמונה ומסירות הנפש"" אומר הבמאי עוזי ביטון.  הבאבא סאלי,  הוא "בעל התפילה" הוא היה אדם צנוע, והתפלל עבור אנשים, כי הם ביקשו ממנו. ועכשיו כולנו צריכים עכשיו שהוא יתפלל עלינו. גם המחזה הזה, שהיה כבר כתוב ומבויים ב 7.10, כמו חזה את העתיד.

הפסטיבל יתקיים זו השנה השנייה ברציפות בבית מזי"א לתיאטרון בירושלים, בין התאריכים 18-21.12.23. מנהל אמנותי אסי שמעוני

"מעגלים" הוא פסטיבל תיאטרון, המעלה הפקות מקור, אשר העוסקות בנושאי ליבה של הנעה לפעולה חיובית למען חברה, מדינה ועולם טובים יותר.

להגדיל את האור

בפסטיבל, אשר מתקיים בתמיכת עיריית ירושלים, משרד החינוך והתרבות ובית מזיא לתיאטרון, יוצגו מגוון מחזות העוסקים בנושאים המתאימים לרוח הפסטיבל, כשכל הצגה תלווה בפעילות מעטפת משמעותית הכוללת שיח, הרצאה, מפגש או סדנה בנושא שמציפה ההצגה. פסטיבל “מעגלים” מעניק חוויה ייחודית לקהל בזכות מעגלי השיח לאחר כל הצגה, ועל כך גם שמו. "על אף שהסוגיות שעולות בהצגות הינן קשות לעתים, אנחנו מדברים תמיד על נקודות האור, החוזק, על המאחד והמקרב, להבין איך מגדילים את האור בחברה הישראלית דווקא בימים לא פשוטים אלה", אומרת רוני ביטון המפיקה את הפסטיבל.

תיאטרון "פסיק"

תיאטרון "פסיק" הוא תיאטרון ירושלמי, שהוקם בשנת 1997 על-ידי שלושה בוגרים של הסטודיו הירושלמי למשחק מייסודו של ניסן נתיב: עוזי ביטון, שמואל הדג'ס ואסי שמעוני, בנו של יצחק שמעוני ז"ל, איש הרדיו, מראשוני הטלוויזיה הישראלית ומי שהיה מוכר כמנחה חידונים מוביל.

הפסטיבל קרוי על שמה של שרה נורמן ז"ל, אשת תיאטרון וחינוך מוערכת, אשר ניהלה את המרכז ע"ש נורית קציר בין השנים 1984-2010. במהלך שנותיה עסקה בקידום התיאטרון והדרמה ככלי חינוכי לאוכלוסיות השונות בעיר והעמידה דורות של תלמידים ושחקנים.

 

מחיר כרטיס להצגה: 10 שקלים. רכישת כרטיסים בקישור 

https://psik.org.il/%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%9D-2023/

 או בטל. 058-7789865      

 

הוואה ז_ה צילום עופר בלאנק להדפסה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות