ניוזים חמיםתרבות

קומדיה רומנטית וכנס הניצחון. גלית עמיהוד בביקורת על הסרט "סיפור אהבה"

"הדרדרת האנושית מגיעה לשיאים בהציגה את הגבר כטמבלול חדל אישים, חסר אונים, מעורער בנפשו ובגופו, בהתקפה חסרת רסן על הזהות האנושית, על האינטימיות המינית ועל יסודות החברה"

חני (שם בדוי) היא חברתי לסרטים בעברית וקומדיות רומנטיות. כל מה שהבעלים שלנו לא רוצים לראות אף פעם. הכרנו בשידוך, אחותה אמרה לי שאני חייבת לצאת איתה לדייט כי גם הבן שלה אוטיסט.
כמו בכל דייט ראשון היתה מבוכה אחרי שמיצינו לדבר על זכויות בביטוח לאומי וטיפולים פרא רפואיים, לא נשאר הרבה מה לומר, אז זרקתי לה בלון ניסוי והיא עפה עליו וקלטתי שהיא מחופפת על כל הראש בתחפושת חרדלי"ת מהוגנת. ומאז אנחנו יוצאות לסרט כשנגמר לנו האוויר.
בחיים הקודמים, בחול המועד סוכות, יצאנו עם הבנות שלנו לסרט הישראלי "שבע ברכות".
לפתע נקלענו יחד עם כל הקהל הדוסי לסצינת אהבה ארוכה כמו הגלות, מגעילה כמו קרום על שוקו ומביכה כמו פלוץ בספריה. ככה בול כמו שרק סצינת אהבה בעברית יכולה להיות. הבנות שלנו התחבאו מאחורי דלי פופקורן ושאלו אם לצאת, כשדוסים זועמים יצאו מהאולם בהתרסה וחני צחקה בלי סוף.
השבוע הלכנו לקומדיה הרומנטית "סיפור אהבה" Wild Mountain Theme הפורמט פשוט וקל ומיועד לנשים, אך למרבה הצער הוליווד איבדה את הנוסחא כפי שנאס"א טוענת לאובדן הטכנולוגיה אחרי הנחתת אדם על הירח.
בדרך לאולם, חסמו את דרכנו עשרות גברים שעמדו והתפללו ערבית. נדחקנו לראות במה מדובר והופתענו לראות שמתקיים אולם לידינו "כנס תכנית הניצחון של פייגלין", למרות השם היומרני, יש לי הערכה לא מבוטלת לפייגלין, אינטלקטואל ומדינאי בעל זקיפות קומה יהודית. כמו כן, יש לי רצון מטורף לניצחון. למרבה הבושה, אני וחניל'ה בחרנו באסקפיזם סוג ז' על פני הנבואה באותו הערב, כי לפעמים לאנשים אין כוח ליישם את כל ההמלצות.
בתוך אולם הסרט, לצערנו הרב, ישבו גם גברים מבוייתים שנגררו על ידי נשותיהם לאירוע.
בסרט מתוארים ילד וילדה שגדלו באירלנד בחוות סמוכות, בבגרותם הבחורה מאוהבת בבחור אשר מבחינתו אדיש, מוזר ומתוסבך.
אחרי שעה וחצי של כרי דשא, סוסים וגשם מושיבה אותו הבחורה על בירה גיניס ושואלת מה לעזאזל הבעיה שלו.
הוא משיב שמשהו ממש לא בסדר איתו כי עמוק בנפשו הוא משוכנע שהוא……………
דבורה !!!!!!!!!!!!!!!!!
כן,כן.
אחרי שאספתי מהריצפה את חני שהתפרקה מצחוק, היא עזרה גם לי לקום. וקיבלנו מבטים נוזפים מהקהל שמסתבר שהרסנו לו את הרגע. בדיוק נרגענו, כאשר הבחורה טענה שאין בעיה והיא תהיה הפרח שלו. זה היה יותר מידי, אפילו כיסוי הראש של חני עף אחורה כשהיא געתה בצחוק.
הסרט נגמר בנשיקה ושירה משותפת בפאב אירי.
האורות נדלקו ויצאנו על רקע מבטים עויינים מהקהל.
בנסיעה פרועה הביתה הגענו למסקנות שאפילו השחקן הסקסי ביותר יראה כמו ביסקוטי עבש כאשר ידקלם טקסט שכתב פסיכי על מת'אדון. הדרדרת האנושית מגיעה לשיאים בהציגה את הגבר כטמבלול חדל אישים, חסר אונים, מעורער בנפשו ובגופו, בהתקפה חסרת רסן על הזהות האנושית, על האינטימיות המינית ועל יסודות החברה.
כמה קרובים האולמות של הקומדיה וכנס הניצחון וכמה מרחק יש מהפארסה הפרוגרסיבית הזאת לכנס גברי, על טהרת הטסטוסטורון
של זכרים עומדים ומתפללים, בטוחים בזהותם הגברית והיהודית אשר קוראת תיגר בביטחון שלה על כל מתחם ההבלים הקולנועי.

סיפור אהבה
Wild Mountain Theme

הגבלה: מותר לכל הגילאים

קולנוע לב תל אביב, רעננה.

אנגליה ,2022 | אנגלית – ארה"ב | 102 דקות
בימוי: ג'ון פטריק שנלי
משחק: אמילי בלאנט, ג'יימי דורנן, ג'ון האם, כריסטופר ווקן.

גלית עמיהוד- space oddity

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות