תרבות

פסטיבל בסימן סיפורי ילדים של יוצרים וכותבים בינלאומיים

אגדת הילדה והעורבים. קרדיט: דור אהרון.

מופע הפתיחה:

"בלונה"

לראשונה בישראל ובסימן 70 שנה למדינה הפקת ילדים ענקית בהשתתפות כ מאה נגנים ,זמרים ושחקנים

פנטזיה מוזיקלית מאת הסופרת שירה גפן והמלחין נדב ויקינסקי בהשתתפות מקהלת בת שיר והתזמורת הסימפונית חיפה. חוויה מעשירה ומרגשת לכל המשפחה על חברות ועל היכולת לשחרר ולהרפות.

במרכז ההצגה דמותו של ילד בשם אלון, אשר בטעות עוזב את הבלון שלו ויוצא בעקבותיו למסע אל המקום שאליו מגיעים כל הבלונים, המקום שנמצא "מעבר לקשת ומעל צמרות הכוכבים".

שם למעלה, בעולם הבלונים, אלון פוגש את בלונה, ילדה שהגיעה לעולם הבלונים משום שלא הייתה מוכנה להרפות מחוט הבלון שלה ועפה אתו לשמיים.

ההיכרות שנרקמת בין אלון לבלונה בעולם השמימי של הבלונים, מאפשרת לשניהם ללמוד משהו על איך אפשר להרפות ו"לשחרר בלון".

מאת: שירה גפןמוזיקה:נדב ויקינסקיבימוי:גליה פרדקיןניצוח וניהול אומנותי:רועי אופנהייםמשחקים ושרים:רפאל עבאס (בתפקיד הילד אלון),

הראל ליסמן (בתפקידמוכר הבלונים/ המספר), מיטל קליקה(בתפקיד הילדה בלונה) מקהלת בת שיר:בניצוחה שלטלי וייסמןמנגנים:נגני התזמורת הסימפונית חיפההפקה:מור ארליך אמסלםעיצוב במה ותלבושות:ארנה ברנט שמעוניתאורה:מאיר אלון

מגיל ארבע ולכל המשפחה | במה ראשית | משך ההצגה: כ- 50 דקות

יום ד' 12.4- 11:45, 12:30, 17:30

 

הצגות התחרות:


"קאיטוש הילד המכשף"– בכורה!

דרך תיאטרון סיפור ואנסמבל שחקנים המחליפים דמויות בקצב מסחרר, יסופר סיפורו של קאיטוש המכשף- סיפור על דמיון, על כוח בלתי מוגבל, ועל האחריות הכבדה שמתלווה אליו.

עיבוד לספרו הנודע של יאנושקורצ'אק מאת איתן מושקובסקי, בבימויו של גמא פריד

כולם מתלוננים על קאיטוש, ילד יחיד ומיוחד- אמיץ, חסר סבלנות וחובב מסתורין. יום אחד קאיטוש מגלה שהוא מכשף אך כשפיו יוצאים משליטה וגורמים לבהלה בעיר וורשה. המשטרה דולקת בעקבות קאיטוש והוא מחליט להשתמש בכשפיו כדי לברוח ולחמוק מעונש. הוא מטייל בעולם, הופך את עצמו למתאגרף ואפילו לשחקן הוליוודי מצליח- אך התלונות ממשיכות להצטבר. לבסוף קאיטוש נלקח לטירתו של המכשף האפל, החזק מכל המכשפים, שמעניש אותו על התנהגותו הרעה והופך את קאיטוש לכלב. האם קאיטוש יחזור להיות ילד?

והאם הוא יגלה שהוא גם ילד טוב, אחרי הכל?

מחזאי: איתן מושקובסקיבימוי: גמא פרידמעצבת תנועה: טל קון

תלבושות: זוהר אלמליחבהשתתפות: רוי סהר, הגר טישמן, גולן גרוס, מיכאל שומרון, שיר אברמוב.

גילאי6ומעלה| ביתנותחתון| משךזמןההצגה : כ-50 דקות

יוםא' 1.4 – 11:00 , 12:30 , 16:00 , 17:30

יוםב' 2.4 – 11:00 , 12:30 , 16:00 , 17:30

בהפקת תיאטרון המדיטק

 

"אגדת הילדה והעורבים"– בכורה!

עיבוד לאגדת הילדים "שבעת העורבים" של האחים גרים מאת צרויה להב, בימוי- עמית אפטה ואלה תמרי מילס

בבית קטן, בכפר נידח, חיים אמא ואבא וחמישה בנים שובבים. למשפחה מצטרפת אחות קטנה ומתוקה, והיא חולה מאוד. אבא שולח את האחים לבאר, להביא מים מיוחדים שרופא הכפר המליץ עליהם כתרופה. אבל בדרך, האחים משתוללים כהרגלם והכד נשבר. אבא הדואג מקלל אותם שיהפכו לעורבים, והקללה מתגשמת. באורח פלא, התינוקת מבריאה, גדֵלה להיות ילדה חזקה ונבונה, ויוצאת למצוא ולהשיב את אחיה. במסעה היא נודדת במרחקים, פוגשת דמויות רבות, ומגיעה אפילו אל השמש והירח. האם היא באמת תמצא את אחֵיה ותצליח לאחד את המשפחה?

מחזה: צרויה להבבימוי: עמית אפטה ואלה תמרי מילסמוסיקה: דניאל סלומוןתנועה: גל סבותאורה: נדב ברנעבהשתתפות: גיל וסרמן, סלעית להב, סוזנה פפיאן, יוני גרין, חנן שוורצברג, ערן לחמן, מושיקו ששון ונדב אילון

ההצגה מוקדשת באהבה וגעגועים לצלמת עליזה אורבך ז"ל

גילאי 4-10| ביתנו עליון | משךזמןההצגה : כ-50 דקות

יוםא' 1.4 – 10:30 , 12:30 , 14:30 , 17:00

יוםב' 2.4 – 10:30 , 12:00 , 14:30 , 16:30

 

"דוט והקנגרו"– בכורה!

קומדיה מוסיקלית על אהבת האדם והחי המשלבת שחקנים ובובות

עיבוד לספרה של את'ל פדלי מאת תמר לוין, בבימויו של רפי ניב

דוט הקטנה מבקשת להוכיח להוריה שהיא כבר גדולה ועצמאית. היא יוצאת מהחווה בה הם גרים ליער האוסטרלי על מנת לקטוף עשבים לארנבות שלה והולכת לאיבוד. מוצאת אותה קנגורו המאמצת אותה לכיסה במטרה להשיבה לבית הוריה. יחד הן יוצאות  למסע קסום ומופלא, רצוף בהרפתקאות ומפגשים משעשעים, מותחים ומרגשים עם הטבע האוסטרלי ובעלי החיים המיוחדים שבו, כל מפגש כזה מקרב אותן ליעדן, חושף בפני דוט את העולם שמחוץ לחוה והופך למעשה למסע ההתבגרות שלה. תיאטרון באר שבע לילדים ונוער בבכורה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים.

מחזה מאת: תמר לויןבעקבות ספרה הקלאסי של:את'ל פדליבימוי: רפי ניבתפאורה: רועי ואטוריתלבושות: יהודית אהרוןתאורה: אמרי קסטרומוסיקה: נדב ויקינסקיתנועה תיאטרלית:גנאדיבביצקיכוריאוגרפיה: עמית לויבהשתתפות: שחף ברגר, תמר לוין, תמר מלאכי, גיל פישמן, דני שפירא

 

גילאי 3-8 | במה 3 | משךזמןההצגה : כשעה

יוםא' 1.4 – 10:30 , 12:30 , 15:00 , 17:00

יוםב' 2.4 – 10:30 , 12:30 , 15:00 , 17:00

בהפקת תיאטרון באר שבע

 

 

"הנסיך מפלסטלינה"– בכורה!

הצגה מרגשת על עולם הדמיון של ילדים וחברות ללא תנאים

עיבוד לספרו של הארם דה יונגה מאת רענן פז, בבימויו של דויד בילנקה

סיפורם המדהים של רוג'ר ויסה בני התשע, שני ילדים מעולמות שונים שנפגשים בימי המלחמה. רוג'ר, ילד הולנדי-נוצרי, גר עם הוריו בצד הבטוח של העיר בעוד שיסה היהודייה גרה לבדה בגטו ומתחפשת לבן כדי לשרוד. השניים ממציאים עולם דמיוני בו יסה היא נסיך של ממלכה קסומה בשם 'פלסטלינה' ורוג'ר הוא לוחם אמיץ ויד ימינה.

מחזה מאת: רענן פזבהשראת הספר: "יסה, בלוואל צ'י"מאת הסופר ההולנדי:הארם דה יונגהדרמטורגיה:יואב בר-לב, דויד בילנקהבימוי:דויד בילנקהתפאורה ותלבושות:מירב דנוןמוסיקה ונגינה חיה:אסף רוטתאורה: יחיאל אורגלבהשתתפות:עומר יצחקי, אורן הגני

 

גילאי 7-11| חדר הפלאות | משךזמןההצגה : כ-55 דקות

יוםא' 1.4 – 10:30 , 12:00 , 16:00 , 17:30

יוםב' 2.4 – 10:30 , 12:30 , 15:00 , 17:00

בהפקת תיאטרון גושן

 

"אליק בליק"- בכורה!

הצגהללאמיליםהמגוללתמערכתיחסיםעדינהומרגשתביןאבלבנו

לתוך שגרת יומם מופיעים לפתע ״גברת עץ״ אדומה ונגן מלודיקה צנוע ומיוחד ששרים ומנגנים בלב כיכר ירוקה בעיר הסואנת. השניים שובים את ליבו של הילד שמנסה למשוך את אביו חזרה אל אותה כיכר צבעונית, בעוד אביו המסור לרוטינה יומיומית ואפורה, מתקשה לפרום הרגלים.

עיבוד וכתיבה:שימרית ידיןבימוי:שלי מורנוכוריאוגרפיה: אורי פנירימוזיקה: עמרי דגןעיצוב במה ותלבושות: שירה וייזבהשתתפות: ליאור חסון, ענבל רז, אנאל בלומנטל, רוני דותן, עדנה בליליוס

 

גילאי 4 ומעלה| במה 2 | משךזמןההצגה : כ-50 דקות

יוםא' 1.4 – 10:00 , 12:00 , 15:30 , 17:30

יוםב' 2.4 – 10:30 , 12:30 , 15:00 , 17:00

 

 

 

הצגת נוער מקורית חדשה:

 "ביוש"

הצגה עטורת כוכבי נוער העוסקת בבריונות ברשת. הועלה כפרויקט סיום של חוג תיאטרון במסגרת "תיאטרון במסך" של חלי קניזו שחר ובני יזרעאל שבמועדון ה-Beat, בניהולו של יובל קאופמן והופק כהצגה רפרטוארית בתיאטרון חיפה.

שום דבר לא הכין את מיה לאותו היום בו תמונה אינטימית שלה הופצה בכל רחבי הרשת וחייה נטרפו באחת. היא סופגת השפלות, לעג, הערות פולשניות, חקירות חודרות ואלימות מחברים שהופכים גם הם לחשודים ונוטשים. אנו מלווים את מיה לאורך התקופה הקשה ופוגשים בה שוב, שנה אחרי השבר הגדול, כשהיא שבה אל ביה"ס אותו עזבה ועומדת מול צוות בית הספר וחבריה לכיתה לשעבר, עם כל הלקחים, הכאבים והתובנות.

הצגה על אחריות אישית, כבוד, חברות, אהבה, בגידה ומחילה.

המחזה המבוסס על סיפור אמיתי, בשילוב קטעי וידיאו של חקירות ווידאו בלוגים המוקרנים על מסך ענק.

מחזה, בימוי והפקה: חלי קניזו שחר, בני יזרעאל מוסיקה: תום גולדשטייןתאורה:עידן מורןוידאו: גיא ירוסלבסקי, "קאלט הפקות"- הפנתר הירוקתלבושות:איב קיניזוצילום: ז'ראר אלוןאיפור: זיו קטנובבהשתתפות:שירה לוי, ליאור כהן, עדי אלון, סטיב פרידמן,  נועם שנהב, תותי ניניו

גילאי 12-17| מועדון ה-BEAT | משך זמן ההצגה : כשעה ורבע

יוםא' 1.4 – 17:30, 19:30

יוםב' 2.4 – 17:30, 19:30

יום ג' 3.4 – 17:30, 19:30

 

 

 

 

מתחם תיאטרון רחוב באוויר הפתוח

דברי המנהלים האמנותיים:

תיאטרון הרחוב שמקורותיו באירופה, הגיע לישראל רק בעשורים האחרונים ואנו שצמחנו מתוכו, גאים לחשוף אותו על שפע צורותיו וסגנונותיו בפני הקהל הישראלי הפתוח, הסקרן והמכבד.

זו השנה השישית בה קבוצת התיאטרון ORTO-Da אמונה על מתחם האוויר הפתוח של פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים. אנו נרגשים לראות איך מדי שנה הקהל גודש את מתחם הפסטיבל, נהנה, חווה ויודע להעריך את אמנות תיאטרון הרחוב על שלל גווניה. אנו מודים על זכותנו לקחת חלק ביצירת שמו הטוב של הפסטיבל בקרב המוני צופיו, כמו גם בקרב אומני תיאטרון הרחוב בארץ ובעולם.

מהו, אם כן, סוד קסמו של תיאטרון הרחוב? שהוא בלתי ניתן להגדרה משום שהוא ממציא את עצמו כל פעם מחדש! הוא לא צפוי, הוא נועז, הוא שובר מוסכמות, הוא פורץ למרחב הפרטי, מתערבב ומערבל את הצופה בתוך החוויה, הוא משליך את המובן מאליו לטובת המוזר, החריג ויוצא הדופן. הוא בגובה העיניים ומעלה על נס את האנושי שבאדם, אך בה בעת ניחן במיומנויות נדירות שלא בהישג ידם של רוב בני האדם. תיאטרון הרחוב מתקיים בכל מצב ובכל מקום, הוא אנטי ממסדי ולכן רוחו תמיד חופשית! זאת הסיבה שהוא מחבר את בני האדם לילד שבהם, לשוטה ולמהפכן ומשחרר את הצופה מכבלים של מוסכמות חברתיות. לתיאטרון הרחוב יש משמעות חברתית עצומה, שכן הוא מביא את אומנותו לכל קהל ללא הבדל דת, גזע, מין או מעמד כלכלי, ומאפשר לצופה התבוננות מחודשת בסדרי עולם, ובמצב האדם והחברה.

כל אלה הנחו אותנו בחיפושינו אחר המופעים הייחודיים והמרתקים ביותר והשנה אנו גאים להציג בפניכם 18 פרויקטים מ 11 מדינות שונות: צרפת, ספרד, איטליה, שוויץ, הולנד, יפן, ליטא, מקסיקו, ארגנטינה, קנדה ו- 4 פרויקטים  מישראל. לכל מופע סגנון ייחודי משלו, כשהמשותף לכולם הוא הזווית האומנותית המקורית והמפתיעה שלהם. כל המופעים יוצגו במתחם גן בנימין הקסום, שעוצב כולו על ידי הסטודנטים המוכשרים של "תלתן" – המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה.

בנוסף, אנו ממשיכים את הקשר הנפלא עם סמינר הקיבוצים ונקדיש מתחם מיוחד לתלמידי מגמת אמנויות הבמה אשר יעצבו, בניהולה האמנותי של פרידה שוהם, אירוע תיאטרון במרחב הציבורי, הנותן ביטוי לרחשי הלב והכמיהה לשלום באמצעות משחקי ילדות.

זוהי זכות גדולה לקדם ולבסס את אומנות תיאטרון הרחוב בישראל ולהביא לקהל הצופים מפגש תרבותי מרתק ומפרה. רבים וטובים שותפים לזכות הזו, ולהם תודה.
תודה מיוחדת לניצה בן צבי, מנכ"לית הפסטיבל, שחולקת עמנו את חזון הפיכת פסטיבל חיפה לפסטיבל בינלאומי. תודה גדולה לאיציק ווינגרטן, המנהל האומנותי של הפסטיבל, על שיתוף הפעולה והאמון המלא ולמשה נאור, מנהלו האמנותי של תיאטרון חיפה על שותפות נפלאה.

תודה ענקית לצוות המופלא של תיאטרון ORTO-Da , למיקולפייטרה, נטלי טישלר, יפעת זנדני- צפריר ורותם טולדנו על עשייה מחויבת מלאת נשמה ורוח.

תודה לצוות תיאטרון חיפה, לעיריית חיפה, לנספחי התרבות של איטליה, ספרד וצרפת,תודה מיוחדת לאברהם דנא, אבי תיאטרון הרחוב בישראל ושופט ראשי בתחרות תיאטרון הרחוב ותודה ענקית לאומנים הנפלאים ולקהל המסור, שהודות להם כל זה קורה.

בברכה,

ינון צפריר, אבי גיבסון בר-אל

קבוצת התיאטרון ORTO-Da

ניהול אומנותי של תיאטרון הרחוב באוויר הפתוח

 

 

 

 

 

אקווריום

צרפת | COMPAGNIE MACHTIERN

 

בני אדם שמביטים על דגים באקווריום – זאת תמונה שגרתית, אבל  בני אדם באקווריום שעליהם מביטים הדגים-  זאת כבר מהפכה! איך זה מרגיש להיות דג בצנצנת? איך נראה העולם מבעד לזכוכית האקווריום? מה חושבים הדגים על הראשים המוזרים והשעירים שצצו להם בתוך הבועה? והאם יש סיכוי לקשר בין העולמות? תמונה אבסורדית, פיוטית ומטרידה של שני גברים, שראשיהם בתוך צנצנת מלאה דגי זהב. אז להתראות ותודה על הדגים!

 

יצירה ובימוי: אריק מניני קונספט והפקה: פרנסואהמרסולייר בהשתתפות: כריסטוף בריאן, אריק מניני, מורגן מניני טכנאית: אן מארי מניני

 

מופע לכל המשפחה | משך המופע: כ-30 דקות

 

 

אופרת סבון

Michele cafaggi איטליה |

 

"פנטזיה היא המקום שהגשם יורד בתוכו"- כך כתב הסופר האיטלקי איטלוקאלוינו. ואכן, הגשם שיורד וחודר אל תוך הבית, יוצר עולם פנטסטי שכולו מים ובועות סבון. מישל קאפאגי, זוכה פרס השחקן והמופע הטובים ביותר באיטליה וספרד 2017, יוצר יש מאין בעזרת אינספור בועות סבון בכל הגדלים ובכל הצורות. בועות נוצצות, שקופות ועדינות שיוצרות חוויה מרהיבה של שכרון חושים, פנטזיה והומור. זוהי פיסת שירה הנכתבת בתוך בועה ומזמינה אותנו לצלול אל עולם מכושף שנולד מהגשם ומתפוגג אל הרוח.

 

יצירה וביצוע: מישל קפאגי

 

מגיל 3 ולכל המשפחה | משך המופע: כ-30 דקות

 

 

אדון דרקון

Efimer ספרד|

מארץ מסתורית ששוכנת בדמיונו של כל ילד, מתגלים ובאים שלושה דרקונים ענקיים בעלי שיניים גדולות, זנב כבד וגב משונן. נשמע מפחיד? לא כשהארץ המסתורית היא ארץ הילדות! שם הכל רך ופרוותי, נעים ומחבק ואת הדרקונים התמימים תפרה סבתא אוהבת מהמון סמרטוטים. זיכרונות הילדות מתעוררים אלינו עם שלושה דרקונים, כדי להזכיר לנו שאף פעם לא מאוחר מדי להישאר ילדים.

 

יצירה מקורית:מיקל סטו ופאר בניטזעיצוב: מיקל סטו מבנה ומנגנונים: קסביפלאנאסבנייה: אפימר, מיקל סטו, איברהימה סורי עיצוב תלבושות: מריה מונזון, קרלהדלמאוסאונד: אסלאסטיקהפרודוקיונסטכני: ברנט פוגרולה, פר בניטזהפקה: פר בניטז

 

לכל המשפחה | משך המופע: כ-30 דקות

 

 

סח-לב מאוהב

ישראל | מירב אלבז

 

סחלב מלכותי, יפהפה ומפעים נפתח לעינינו כבמעשה קסמים! בבדידות זוהרת, מלאת הדר הוא מראה לעולם כמה הוא נהדר! עד שעכביש חצוף, שעיר ומכוער כך לעיני כולם, הורס את המראה המושלם. האם זה חשוב מראה עיניים? האם יש לסחלב מקום לשניים? והאם האויב יכול להפוך לאוהב? מופע פיוטי ומרהיב שבו היופי האמיתי הוא עדיין, דווקא זה שנסתר מהעין.

 

בימוי: דניאל זעפרני תלבושות :שמוליק שוחט שחקנית ויוצרת : מירב אלבז

לכל המשפחה | משך המופע: כ- 20 דקות

 

 

תזמון זה הכל

יפן | Yosuke Ikeda

 

ביצוע וירטואוזי, קפדני ומקורי של האומן היפני יוסוקהאיקדה, שלוקח אותנו אל עולם מתוזמן היטב של מילים וצלילים. בטכניקה שמשלבת תנועה, אביזרים וטריקים קסומים, היוצר מפיסות פאזל מפוזרות של מילים וחפצים, תמונה שלמה, מוסיקלית ומופלאה שבה תזמון הוא הכל .

 

יוצר ושחקן: יוסוקהיקאדאYosuke Ikeda

 

מגילאי 6 ומעלה | משך המופע: כ-20 דקות

 

 

סקנדל בסל

הולנד | Totaal Theater

 

שני יצורים גמדיים מטיילים בעולם עם סלים על הגב, מלאים במזכרות, מהתלות והרפתקאות, שהם אף פעם לא מפסיקים לאסוף. כל עובר הוא הזדמנות להכיר חבר, לצחוק, להתקרב ולפתוח את הלב. אז נכון שהסלים כבר מלאים בהפתעות אבל תמיד יהיה מקום לחברים חדשים ולעוד חוויות.

מופע נע קסום ופיוטי.

 

יצירה ועיצוב תלבושות: טים ולרדס וג'ינס וניקס

 

לגילאי 2 ומעלה | משך המופע: כ-30 דקות

 

 

בלשים על ראשים

צרפת | COMPAGNIE ALBEDO

 

שום דבר לא נעלם מעיניהם של הבלשים על ראשים. הם עוקבים, רודפים, מחטטים ומרגלים אחרי כל אחד ברחוב. הם הבולשים וכולנו פורעי החוק במשחק קצת מפחיד שקורע מצחוק! בגובה שני מטרים וחצי ועם צוואר שלא נגמר, יש להם יתרונות, רק שהם היו שמחים להיות קצת יותר חשאיים ובולטים הרבה פחות…. בלשים נגד אנשים, הנה מתחילים!

 

אמנים: סטפאןקלמנט, פאבריקדובל, פראנקוסבקדיפוקו, פלורנס לאייר

 

מופע לכל המשפחה | משך המופע: כ-30 דקות

 

סונטה לארבע רגליים

Feet Theatreאיטליה וארגנטינה |

רקדנית קברט מזדקנת, שני ציירים, ליצן בקרקס ושטן עם הרגלים רעים הן חלק משלל דמויות מצחיקות שעוברות הרפתקאות מטורפות! אבל מה שמפתיע כפליים, זה שהכול קורה עם הרגליים! ורוניקה ולורה בוראות עולם מופלא, מלא במוסיקה, קצב ודמיון ויוצרות יש מאין, לא על רגל אחת – על ארבע רגליים!

מופע ללא מילים פרוע ומקורי שמותח את שרירי גבולות האפשרי!

 

שחקניות: לאורה קיבל וורוניקה גונזלס

לכל המשפחה | משך המופע: כ-30 דקות

 

 

טרמינל 1 

ישראל | ORTO-Da

מזוודה עם בגדים, כרטיס טיסה והמון חלומות, זה כל מה שצריך כדי לטוס רחוק ולבקר בעולמות. נשמע פשוט? לא למי שעובד בשדה התעופה ונשאר תמיד על הקרקע בין המראה לנחיתה… מגלגל מזוודות, מכרטס כרטיסים ומגשים חלומות של אנשים אחרים שטסים… אבל מה קורה כשבין המראה לנחיתה פורצת פתאום שביתה?המזוודות, הכרטיסים, החלומות, כולם מתערבבים לקומדיה פרועה של טעויות! מופע ללא מילים מלא הומור, קסם והמצאות, שיוצא לגמרי מהמסלול אבל מבטיח שהשמיים הם לא הגבול!

מחזה: ינון צפריר ויפעת זנדני צפריר בימוי: ינון צפריר ודניאל זעפרני אביזרים: טובה ברמן ופאנצ'ואדלברג תלבושות: מור חמד ודליה פן תאורה: אורי מורג עריכות סאונד: מייקל מרקס דרמטורגיה: אברהם דנא ליווי אמנותי: אבי גיבסון בר-אל ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין בהשתתפות: (לפי סדר הופעתם): רות טובי, ליה חזין, איריס בולוקן, נעמה יעקובוביץ ויובל סטוניס

מגיל 4 ולכל המשפחה | משך המופע: כ- 30 דקות

 

שתי שניות

צרפת | Compagnie du Petit Monsieur

 

איואןצ'רי מצרפת הוא אדם כמעט רגיל, שנראה כמעט כמו כולם ומתנהג כמעט לפי הכללים. אבל מה קורה כשהוא כמעט פותח תיבה שהגיעה בדואר? הכל כמעט יוצא משליטה! אירוע שגרתי הופך לבלתי צפוי, פרוע ומצחיק, כשחפץ מוכר ויומיומי מקבל פתאום חיים משל עצמו.

קרקס של איש אחד שמקבל שיעור בלתי נשכח בנפלאות העולם המודרני ושגורם גם לנו להתבונן מזווית חדשה והומוריסטית על העולם בו אנו חיים.

 

יוצר: אמנדיןברילון שחקן: איואןצ'רי

 

מופע לכל המשפחה | משך המופע: כ-30 דקות

 

כח המשיכה

צרפת וקנדה | Les Quat’ fersenl’air

גבי וגאראנס יוצאות לטיפוס על ההר הגבוה והמושלג ביותר. יש להן הכול: משקפת שלג, רתמת טיפוס, מעילי שלג, רק מה – אין שלג! כדור הארץ מתחמם, וההר המושלג נותר עירום ויבש. מה עושים? מטפסים! ובמקום מטרייה – לוקחים שמשייה!

דואט נשי עוצר נשימה, מהפנט ומלא אדרנלין שלוקח את הקהל לפסגות של התרגשות. שום דבר לא יעמוד בדרכן של גבי וגאראנס – אפילו לא כוח המשיכה!

 

יצירתם של:גבי צ'יטסקווגארנסהוברט-שמשון בעזרתו של:אלן ריינו

 

לכל המשפחה | משך המופע: כ- 30 דקות

 

 

מזל דגים

Le Caramantran צרפת |

 

שני דגים ענקיים במיוחד הביעו משאלה להלך על שתיים ולחיות מחוץ למים.

האם תתמלא הבקשה? האם הם יסתדרו על היבשה?

האם הם עשו בחירה טובה? והאם הם סוף סוף ימצאו אהבה? תהלוכה מקסימה בשיתוף הקהל על שני דגים עם הרבה מזל.

מנהל אמנותי: אוליבר הוגנלוש

 

 לכל המשפחה|משך המופע: 30 דקות

 

 

 

טוני וטוני

צרפת | COMPAGNIE ALBEDO

 

טוני וטוני הם צמד אנשי בטחון חשאיים. הם נמצאים פה כדי לשמור על הארגון והסדר, ורגישים לכל תדר. שתקנים, מסתוריים ופעלתניים שברצינות גמורה הופכים את הסדר למהפכה ואת המקום המאורגן לבלגן! כי כמו שאומר הפתגם העתיק: מה שיותר רציני – יותר מצחיק!

 

אמנים: סטפאןקלמנט, פאבריקדובל, פראנקוסבקדיפוקו, פלורנס לאייר

 

מופע לכל המשפחה | משך המופע: כ-30 דקות

 

 

חצר הילדים השמחים

ישראל | בית הספר לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים

 

היידפארק אמנותי לילדים בנושא השלום -הפקה מקורית בבכורה בפסטיבל!

 

חצר הילדים השמחים הוא אירוע במרחב הציבורי, הנותן ביטוי לרחשי הלב והכמיהה לשלום. זהו מופע מייצגים תיאטרלי מבוים ומעוצב, המשתמש במשחקי ילדים ככלי להעברת מסרים. משחקים כמו קלאס ותופסת, מחבואים ומחניים, משחקים בקבוצה או בזוגות. במגרש המשחקים שלנו כל ילד הוא במרכז, עומד במעגל מביט סביבו מושיט ידו לחברו באהבה, בחצר שלנו כולם חפצי חיים, משחקים תופסת ורודפים רק שלום.

 

יוצרים: תלמידי שנה א' עיצוב, משחק בימוי ומחול צוות מלווה הפקה ותוכן:מטר וולך בימוי ד', אפרת קייקוב וברק גדסי בימוי ג', רועי פיינמסר בימוי ב'ניהול אמנותי: פרידה שהם ראש בית הספר: איציק ויינגרטן ראש המגמה לעיצוב: דנה צרפתי ניהול הפקה: אורי וייס ייצור תלבושות: מלני לומברד

לכל המשפחה | משך המופע: כ- 35 דקות

 

מופע פח

Zero Conducta ספרד |

לכל אחד יש ייעוד, כך אומרים. הסיר למכסה, הכפפה ליד, האיזמל לנפח והפסולת – לפח.אבל מה קורה כשלפסולת יש חלומות אחרים…? יש לה המון כישרונות, תחביבים והיא רוצה גם חברים? סיפור עצוב ושמח, מלא דמיון ורוח, על שקית אחת אוהבת שחלמה להיות כוכבת. אז רגע אחד לפני שלמשאית הזבל היא עולה – היא נחושה לזכות ב 15 דקות של תהילה! מופע עטור פרסים מחומרים מתכלים.

 

יצירה : חוזה אנטוניו פוכדס(פוטשה), ג'ולייטהגאסקוןעוזר במאי וטכנאי: דוד מקאדהחסות נספח תרבות: ברנבה רוביו – אומנויות הבמה הרוטרי

 

מגיל 5 ומעלה | משך המופע: כ-15 דקות

 

 

שלגיה ושבעת הגמדים

שוויץ | Holmikers

שלגיה פרועה למדי ומאוד ספורטיבית, ביחד עם שבעה גמדים פראיים וקופצניים בקומדיה של טעויות שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים! גם הנסיך והמכשפה מגיעים כדי להפוך את הסיפור הקסום של שלגייה למופע מטורף של סלפסטיק ואקרובטיקה שיגרום לאחים גרים להפוך ירוקים מקנאה.

אמנים: אנדרה מארת'י, אנדי פיוס, בנימין יוהנס מולר, כריסטיאן מאהלר, כריסטוףדומיניקקאלברר, מייקל ברונר, סמואל טוביאס ברץ', רולאן צימרמן, כריסטיאן ברטש, ג'ונאסאקרמן

לכל המשפחה|משך המופע: כ-10 דקות

 

 

 

הדבר העגול הזה

ישראל | Davai Group

 

שני חברים טובים מבלים יום של כיף בחוף הים. פתאום, בלי לשים לב ובלי שהתכוונו, הם מפילים את השמש! השניים מחליטים לצאת למסע ולהחזיר את השמש שאבדה. הרפתקה מצחיקה וקסומה ללא מילים – מתחילה. השניים צוללים בדמיון, מפליגים בחלום ומחפשים את השמש מעל ומתחת למים.

הם עוברים חוויות, מתרגשים, מתווכחים, רבים ואפילו נפרדים. והסוף? הרי הוא ברור כשמש!

 

יוצרים ומבצעים: לושה גבריאלוב ופיודור מקרוב תלבושות: אולגה דומובהתפאורה: אוקסנהוליאונידאליסוב תאורה: אנדרי יודשקיןמוסיקה מקורית:אלון כהן

מגיל 3 ולכל המשפחה | משך המופע: כ- 50 דקות

 

רק חיבוק

PadiDapiFish  ליטא|

 

מופע תיאטרון מחול שכולו פנטזיה ודמיון, המתבונן על העולם דרך עיניים של ילד.

מבט זה יכול להפוך כל מציאות לחלום ואת החלום- לעולם של ממש.

מסע פיוטי ולירי על כוחו של קשר, על משפחה, אהבה ועל עולם גדול שבעזרת חיבוק אפשר להגשים בו הכל.

 

כוריאוגרף: דובילבינקאסקייטהמעצב במה: ארתור סימוניס רקדניות: אגניהשיקו, אינגהקוזנקובה, דריוסברוליס, איווה דובייליטהמלחין: ג'ורג'יטה מייזליט מפיק: גודהגיידריטיט הפקה: תיאטרון מחול PADI DAPI Fish"" ואמנים קבוצת "Fish Eye"

 

גילאי 2-9 | משך המופע: כ-30 דקות

 

הצגות אורחות :

 

פסטיבל חיפה ממשיך במסורת ורואה  בכל תיאטרוני ילדים שותפי  העשיה הפועלים מתוך אחריות לדור הילדים. וכהוקרה ל 70 שנה למדינה נחרו הצגות המשקפות את  היצירות קלאסיות בתרבות הישראלית כמו "שמונה בעקבות אחד" ו"הדולפין "

 

הצגות ילדים בערבית

 

במסגרת פסטיבל ההצגות לילדים ה-28 של תיאטרון חיפה, תעלנה גם 4 הצגות ילדים אורחות, דוברות ערבית או דו לשוניות, אשר יתאימו לגילאים שונים, החל מגיל 3- עד 11.

 

הברווזון המכוער –בשפה הערבית

בסיפורו של האנס כריסטיאן אנדרסון, הסופר הנודע, הברווזון, שנולד אחרון, אינו דומה כלל לאחיו, הצהובים הקטנים והחמודים. ולשווא הוא רוצה שיהיו ידידים.הוא אפור, גדול, מגושם ואחר, ואינו מוצא את מקומו בין שוכני הלול חוץ מאמא ברווזה,שלא משנה לה מראהו של בנה. הברווזים והתרנגולות והאווזים, כולם דוחים אותו וחשים אליו שנאה, ואפילו האווזה החכמה והזקנה, אבל הברווזון לא מוותר. לאחר שהוא בורח ומסתתר, הוא מחפש את שורשיו במקום אחר שכן מאוד חשוב לא להתייאש ולהאמין שאחרי כל חורף יבוא האביב. בסופו של דבר, הברווזון האפרפר הופך לברבור מאושר, יפיפה וארוך צוואר. אולם הוא לא שוכח ותמיד יזכור אחרי מה שעבר, איך זה להיות ברווזון מכוער.

 

על פי: האנס כריסטיאן אנדרסיןעיבוד ובימוי:סמיוןגולקובובות: סשה צירניןוסמיוןגולקותפאורה:פבלצנברטשירים:מאג'דעליאןעיבוד מוסיקאלי:ואאלנאעוםייעוץ אמנותי: קאסם שעבאןבהשתתפות: לובנה בוקאעי, סמיוןגולקו, ריתא שמשום

מגיל 6-11 | ספריית פבזנר | משך הצגה: 50 דקות

יוםג'3.4 – 16:00, 17:30

 

המתנה של סבא – דו לשוני – בעברית וערבית

תיאטרון זיקית

אמא של גולי נוסעת ללילה אחד וגולי נשאר עם סבא. סבא לא שומע טוב וגם בקושי מדבר. גולי מאוד מודאג ולא מרוצה.

סבא מגיע עם מתנה מיוחדת שמציתה את עולם המשחק והדמיון. במפגש המתמשך לאורך הלילה פינות החדר הופכות לעולמות מפתיעים. השניים יוצאים למסע משותף במהלכו נוצר ביניהם קשר מיוחד.

מאת: אפרת הדני ופבלו אריאל

בהשתתפות:מנאלחאג', פבלו אריאל

מוזיקה:  גוסטבו בוסטמנטה

 

לגילאי 4-8 | ספריית פבזנר | משך הצגה: כ- 60 דקות

יוםא'1.4 – 15:30, 17:00

 

נמש בת שמש

הצגת תיאטרון לילדים של תיאטרון הנגבהמשלבת אנימציה מקורית

 

בוקר אחד הלילה לא נגמר והשמש לא זורחת. שלוש ציפורי שיר מגיעות להעיר את גברת שמש, אך היא לא מתעוררת. תרנגול הבוקר שחר ומר ירח מנסים להבין מה קרה ואיך יכול להיות שסדרי עולם משתנים, ככה פתאום, אחרי אלפי שנים. השמש מודיעה שהיא יצאה לשביתה!!! למה?זו חידה!!!

מאת: אילנית סוויסהבימוי: יעקב אמסלם ייעוץ אומנותי: איסי ממנובבהשתתפות: מיגל אורבך, ניר סעדון, אבישג קהלני, אלינור שושן – אגיבדיבוב: דני דניאל, דנה הרשטיג – לוין, עידו מן, ניר סעדוןילדה: שני ראם מצפוןאנימציה: סטודיו פיקסל תלבושות: דלית ענברמוסיקה: דיוויד ולדמן תאורה: שמוליק מורעיצוב חלל: יוחי לויןכוריאגרפיה: שרון עטון מורליעוזרת במאי והפקה – דנה הרשטיג – לויןניהול טכני וסאונד: ניסשיר – ניסן קלדרון

 

 

לגילאי6-12 | ביתנו עליון | משך הצגה: 50 דקות

יום ג' 3.4 – 10:30 בערבית

יוםג'3.4 – 12:00בעברית

 

 

הצגות לפעוטות:

 

תיאטרון פצפון

תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער

יוצר ובמאי: גיל צרנוביץ תפאורה ותלבושות: שני טור איורים: ריקי מוספי מוסיקה: נדב רובינשטיין אביזרים: נרקיס אלבה ייצור ופטנטים: דידי אלוןע.במאי: יונתן פיינסוד בהשתתפות: גילה פוליצר, מיכל אלמוגי, גניה סנופ, סמדר חרפק ייעוץ מקצועי: המרפאה לשפה, דיבור ותקשורת, מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל

 

הצגת תיאטרון ייחודית לפעוטות

שתי ילדות נפגשות לראשונה. המפגש ביניהן מוליד משחק שחושף עולם עשיר בדמיון, מוסיקה, תנועה, צבעים, קולות, אביזרים, צלליות והקרנות וידאו. השפה והמרכיבים התיאטרליים מגרים את סקרנותם של הקטנטנים, גורמים להם להתרגש ולעבור בפעם הראשונה בחייהם, חוויה של תיאטרון.

 

לגילאי 1-2.5 | ספריית פבזנר | משך הצגה: 20 דקות

יוםא' 1.4 – 10:00, 11:00 , 11:45

 

צוציקים

תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער

 

יוצר ובמאי: גיל צרנוביץ תפאורה ותלבושות: אדם קלר מוזיקה: רונן ויטמן עריכת וידאו: אודליה חדד אבזרים: נרקיס אלבה ייצור ופטנטים: דידי אלון ע' במאי: עופר שחורי בהשתתפות: גילה פוליצר/ ענת גופמן, גניה סנופ/ ליאת שטרן

 

מופע תיאטרלי ייחודי לפעוטות, שהוא מופע ההמשך ל"תיאטרון פצפון" המצליח. שתי השחקניות מעבירות את הפעוטות מסע חווייתי עשיר בדמיון המשלב תנועה, מוזיקה, צבעים, אביזרים, בובות והקרנות וידאו. האלמנטים התיאטרליים מותאמים ולקוחים מעולמם של הפעוטות ומעניקים להם בפעם הראשונה בחייהם, חוויה של תיאטרון.

לגילאי 1-2.5 | ספריית פבזנר | משך הצגה: 20 דקות

יוםב' 2.4 – 10:00, 11:00, 11:45

 

הצגות ילדים:

 

 

הכתר שהלך לאיבוד

תיאטרון הקרון

מאת, רעיון, עיצוב והפעלה: אפרת הדני תסריט ובימוי: מרית בן ישראל עיצוב במות: מיכל בן ענת בנייה ופטנטים: דידי אלון מוזיקה: גוסטבו בוסטמנטה תאורה: דן קרגר  מילים ומנגינה לשיר הסיום: רונית קנו

 

אולי ראיתם במקרה את הכתר של פיית הלילה-טוב? הוא הלך לאיבוד, וקשה לה להירדם בלעדיו. ככה זה אצלה – אמנם היא כבר פיה גדולה, אבל היא פשוט רגילה לישון עם הכתר שלה… לבסוף היא נרדמת, וחולמת חלום נפלא במסעה אחר הכתר.

 

לגילאי 3-5 | חדר הפלאות | משך הצגה: 45 דקות

יוםג'3.4 – 11:00, 12:30

 

אריה בספרייה

כתיבה עיצוב ומשחק: נתלישילמן וגלית שר

 

יום אחד מחליט אריה לצאת מהג'ונגל ולחפש לעצמו מקום חדש, מקום שבו הוא יכול להועיל. הוא מגיע לעיר הגדולה ומוצא מחסה בתוך הספרייה. הספרן מבקש לסלקו, אולם הספרנית הראשית מאפשרת לאריה לשהות בספרייה בתנאי שישמור על הכללים, ובעיקר על השקט. האריה משתלב ועוזר מאד לכולם, עד לרגע הנורא שבו לא היתה שום ברירה והוא היה חייב להרביץ שאגה…

גילאי 3-7 | ספריית פבזנר | משך הצגה: 45 דקות

יוםב'2.4 – 15:00, 17:00

 

כאן גרים האחים גרים

תיאטרון המלה

מחזה מקורי מאת רועי בירן פיתוח רעיון ומשחק: הראל קרטס, בר שדה ורועי בירן כתיבה והלחנה: רועי בירן בימוי: איתן קלמנוביץ' תפאורה: קטי לוי נסים תלבושות ואביזרים: קלאודיה מנוקיאן עיצוב עגלת סיפורים: יונתן אופק בניית עגלה: אבינועם לוגסי תאורה: אבנר המאירי תנועה: גיל לוי

תודה מיוחדת למעין יובל שוהם וענבל גינת

 

מה קורה כשכיפה אדומה מגיעה לביתם של האחים הזקנים יעקב וווילאם גרים ? האם יצליחו האחים להיזכר ולספר לה סיפורים ? האם תצליח חכמת החיים לפגוש את עוז הנעורים ?

הצגה מוזיקלית, צבעונית ומצחיקה לכל המשפחה.

 

מגיל 4 ומעלה | במה 2 | משך הצגה: 50 דקות

יוםג'3.4 – 16:00, 17:30

 

 

דרקון עפיפון

תיאטרון ארצי לילדים ונוער

מאת ובבימוי: יערה רשף נהור מוזיקה: עמרי דגן בובות: עינת סנדרוביץ' תפאורה: לימור הרשקו דרור בהשתתפות: יעל רוחקינג וגיא גרמן

בממלכת האבירים כולם מצפים מהנסיך הנרי להיות אביר. אך הנרי מעדיף לשחק ולהעיף עפיפונים. אביו המלך מחליט לשלוח אותו למשימה על מנת לעורר בו את רוח הלחימה- להילחם בדרקון איום ונורא החי במערה! כשהנרי נכנס למערה מתגלה לו הפתעה, במקום דרקון נורא הוא פוגש דרקונית נחמדה ועדינה!

הצגה על חברות, אומץ וקבלת האחר.

גילאי 4-8 | ביתנו תחתון | משך הצגה: כ-45 דקות

יוםג'3.4 – 16:00, 17:30

 

 

זה שלי

תיאטרון השעה

מאת: רן כהן אהרונוב עיבוד מקורי למחזה ובימוי: עודד אהרליך משחק: אור מאיר

מוסיקה מקורית: גל לב תפאורה ותלבושות: דניאלה מורבובנאי: רועי עקאב

 

אביב ילד בודד שאוהב מאוד לגלות ולחקור.

הוא מוצא כדור מסתורי ומחליט לצאת למשימת בילוש בכדי לגלות, למי שייך הכדור?

מצויד בזכוכית מגדלת ותיק בלשים, יוצא למסע מרתק, בו הוא עובר הרפתקאות ומכיר דמויות מהאגדות שיגלו לו כמה דברים על עצמו ועל החיים.

האם יצליח למצוא למי שייך הכדור?

האם ימצא עוד דברים מעניינים בדרך?

 

לגילאי 4-8 | ספריית פבזנר | משך הצגה: 45 דקות

יוםג'3.4 – 10:00, 11:15, 12:30

 

 

מעבר לים ע"פ שירי ח.נ. ביאליק לילדים 

 

תיאטרון הקרון

 

יצירתו של שחר מרום רעיון, פיתוח שפת במה ועיצוב: שחר מרום תאורה: שחר מרום משחק והפעלה: ליאת שבתאי בימוי: עלינא אשבל מוסיקה: איגור קרוטגולוב יעוץ אמנותי: נעמי יואלי, מרית בן-ישראל, שירלי מרום

 

שירי ביאליק הנשכחים והמוכרים, מוצגים באמצעות תיאטרון חפצים בובות ולחן. אספנית חפצים ישנים מוצאת מזוודה, בתוכה בקתה, בבקתה מרתף, במרתף ספר ישן של שירי ביאליק, בתוכו ציפורת, שהגיעה מעבר לים. האספנית מגלה כי השירים נעלמו מהספר. ויחד עם ציפורת הן יוצאות למסע הרפתקאות בעקבות השירים והחפצים…

 

לגילאי 4-8 | חדרהפלאות | משךהצגה: 45 דקות

יוםג' 3.4 – 16:00, 17:30

 

 

 

הגשם של סבא אהרון

תיאטרון הקרון

בימוי, עיבוד ומילים לשירים: מור פרנק משחק: גדי פור, גיא רון, בצלאל בורוכוב / רפאל עבאס עיצוב שפה חזותית ואובייקטים: מעין רזניק עיצוב חלל ותלבושות: כנרת קיש מוסיקה מקורית: בצלאל בורוכוב, רועי ירקוני תאורה: ג'ודי קופרמן סאונד: יואב גרשון תנועה: נדב אילון הדרכת שחקנים בהפעלת בובות: נעמי יואלי הפקה בפועל: בר אליקים

 

על פי ספרו של מאיר שלו. בליווי שירים מקוריים ותפאורת קרטון,  שלשה סבאים בשנת בצורת יוצאים לחפש את הגשם האבוד ומגלים שאם משלבים דמיון, חברות טובה ו- 1500 פרות וארנבות – אפשר להוריד גשם!

 

ההצגה זוכת פרס ראשון בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2017

 

לגילאי 4-10 | ביתנו עליון | משך הצגה: 45 דקות

יוםג'3.4 – 17:30

 

 

 

עלילות פרדיננדפדהצור בקיצור

 

בהפקת תזמורת הבמה הישראלית

ניצוח: טליה אילן בימוי וכוראוגרפיה: אביגיל אילן קריינות: אילן ברמן אנימציה: אבישי לוי ביצוע: מירב פלג, אלמה גולדין, יעל גורביץ'

תודות לאפרים סידון ויוסי אבולעפיה.

 

מופע תיאטרון- סיפור מוסיקלי בשילוב מחול ואנימציה בעיבוד בימתי מקורי של היוצרת אביגיל אילן, לספר הילדים האהוב שכתב אפרים סידון ואייר יוסי אבולעפיה. סיפור בחרוזים לילדים (ולמבוגרים) על מגבלות הכוח של השלטון- מה קרה בממלכתו של המלך שלא ידע גבול. פרדיננדפדהצור, המלך האהוב והטוב, מנסה לבדוק האם העם ימשיך לאהוב ולציית לו, גם לאחר שיטיל עליו גזירות מגוחכות ומשונות.

 

מגיל 5 ומעלה | במה 3 | משךהצגה: 50 דקות

יוםג' 3.4 – 10:30 , 12:00

 

בת הכפר

תיאטרון השעה

כתיבה ובימוי: עודד אהרליך רעיון וניהול אמנותי: יעל עצמון כוריאוגרפית ורקדנית: דגה פדר וידיאו ועריכה: אולפן הקלטות – הפנתר הירוק

 

בריקוד ושירה לוקחת אותנו דגה אל סיפור חייה כרועת צאן בכפר נידח באתיופיה.

היא מציירת לעצמה עולם דמיוני עשיר, מכינה לעצמה צעצועים מבוץ, תכשיטים מפרחים, ויוצרת שימוש באוצרות הטבע הרבים העומדים לרשותה להגשמת חלומותיה… לדגה וכל לבני משפחתה יש חלום אחד גדול – לעלות לירושלים, אל ארץ הקודש המובטחת!

 

לגילאי 5-9 | ביתנו תחתון | משך הצגה: כ- 40 דקות

יוםג'3.4 – 11:15, 12:30

 

טיול לכוכב הגבינה 

תיאטרון לילדים ונוער באר שבע

מחזה ובימוי: יואב ברלב וחנוך רעיםתפאורה ותלבושות: גילי קוזין-אולמר, יאנה מלישבתאורה: דניה זמר בהשתתפות: שחף ברגר, בן צ'רי

גיל ושאול, שני ילדים בודדים, נפגשים בחצר הבית ויוצאים יחדיו למסע הרפתקאות. הם ממריאים על גבי חללית אל הכוכבים ומתנגשים בכוכב הגבינה. הם חוקרים אותו, זוללים אותו, מתגברים על כל הסכנות וחוזרים הביתה מלאי חוויות. עכשיו הם החברים הכי טובים שאפשר. הצגה על דמיון אינסופי וחברות שצומחת כנגד כל הסיכויים.

 

לגילאי 5-9 | במה 3 | משך הצגה: 60 דקות

יוםג'3.4 – 16:30, 18:00

 

 

הדולפין

תיאטרון השעה

מאת: דפנה אנג'ל ושי להב בימוי: רענן פררה ומשה בן שושן ע. במאי: כרמית חלק תפאורה: סשה ליסיאנסקי תלבושות: אלה קולסניק מוזיקה: ליאור רונן תאורה: אורי מורג כוריאוגרפיה: עומר זימרי וידיאו ארט: ינון פורת בובנאי: ירון בראלי אביזרים: עינת סנדרוביץ' בהשתתפות: רפאל עבאס, אמיר שורוש, עדי איזנמן, מור ענטר/תימור כהן, לישי זטלאוי

 

ההצגה מספרת את סיפורו של מיקי, ילד חולמני ורגיש אשר לא מתחבר עם ילדים בני גילו. מיקי פוגש את דולפי הדולפין, הצדפה, אבו נפחא ומלפפון הים אשר בעזרתם הוא עובר מסע מיוחד. בזכות החברות הנפלאה הוא מנצח את הפחדים, את ההיסוסים, לומד לבטוח בעצמו ולפתוח את ליבו!

ההצגה משלבת פנטזיה ומציאות, ושזורים בה השירים המוכרים והאהובים של גידי גוב ולהקות גזוז ודודה – "לכבוד הקיץ שהגיע", "עניין של זמן", "אלף כבאים", "תן לי יד", "רוני" ועוד אחרים וטובים, שהופכים את הכול לחגיגה תיאטרלית-מוזיקלית, מעל ומתחת למים.

 

לגילאי 5-9 | במה ראשית | משך הצגה: 60 דקות

יוםג'3.4 – 10:00, 11:45

 

 

רובין הוד

תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער

מחזה ובימוי: צביה הוברמן מילות השירים: אורי אוריין מוזיקה: אמיר לקנרכוריאוגרפיה: קים גורדון תפאורה: אדם קלר תלבושות: לימור הרשקו תאורה: מאיר אלון שפה ודיבור: מרגלית גז אבזרים: נרקיס אלבה ע' במאי: יהונתן רון

בהשתתפות: גל אמיתי/יותם קושניר, יוסי טולדו/עמית רייס, חיים זנאתי/אלון פרידמן, ניר שטראוס, נעה בירון/תמר אלקן, דוריס נמני, טליה בן מזי"א, גיא גרמן, יקיר פורטל

 

רובין הוד חוזר מהמלחמה לאחר שנים לאחוזת אביו באנגליה ומגלה שהמצב השתנה – המלך ג'ון תפס את השלטון בכוח ומשליט שלטון דיכוי, מטיל מיסים וגוזל מהאנשים את הרכוש והמזון. יחד עם מריאן, אהבת נעוריו, והצעירים המסתתרים ביער, הוא יוצא  למאבק הרפתקני על זכויות האזרחים לחופש וצדק.

 

מגיל 6 ולכל המשפחה | במה ראשית | משך הצגה: כ-65 דקות

יוםב' 2.4 – 10:00 , 11:45

 

יש לי ידיד

תיאטרון גושן

הצגה דו לשונית (עברית אנגלית) ושירי משוררים

כתיבה ובימוי: אלון לוי רעיון וסיפור: אביגיל שמר אהרון ניהול מוסיקלי: עופר המרמן/ ירון כפכפי תפאורה: בתיה פיק תלבושות: רונה בקרמן אביזרים: אלה קולסניק בהשתתפות: דניאל ורטהיים, הילה קסטלר

 

דניאל הוא ילד ישראלי שעובר להתגורר עם הוריו באמריקה הרחוקה. כשהוא מגיע ביומו הראשון לבית הספר, הוא פוגש את כל הילדים, אך מסתבר לו במהרה כי הם אינם דוברים מילה בעברית, וגם הוא אינו מבין מילה באנגלית.

המורה מבקשת מכל ילדי הכתה להתחלק לזוגות. דניאל ומישל נשארים ללא זוג והופכים להיות יחד בלית ברירה.על כל זוג לצאת למשימה משותפת שניתן לפתור אך ורק אם ישתפו ביניהם פעולה.

בתחילה התקשורת בין דניאל ומישל קשה וכמעט בלתי אפשרית, אך עם הזמן, מישל מלמדת את דניאל כמה מלים באנגלית ודניאל שאלוף בקסמים, מצליח לכבוש את ליבה ויחד הם פותרים את המשימה ומגשרים על פערי תרבות ושפה המתפתחים לכדי ידידות עמוקה.

לגילאי 6-10 | במה 2 | משך הצגה: 50 דקות

יוםג'3.4 – 10:00, 11:30

 

הרפתקאות הרשל'ה (האתרוג)

תיאטרון ארצי לילדים ונוער

מאת: רועי שגב, שירילי דשא בימוי:  שירילי דשא הפקה מוסיקלית ועיבודים: רמי אוסרווסר, בן זיידמן תפאורה: נאוה שטר כוריאוגרפיה: עומר זימרי תלבושות: לימור דרור אביזרים ובובות: לימור דרור אביזרים: נאורה שטר תאורה: זיו וולושין בהשתתפות: יוסי טולדו, עדי אייזנמן, אורנה כץ, הילה סורג'ון/ מעיין וייסברג, תומר הופנר, ישראל גולדרט

סיפור חברותם של מוטל, בן הגביר, והרשל'ה העני בעיירה היהודית הקטנה. כאשר האתרוג היקר שקנתה אימא של מוטל נגנב, החשוד המרכזי הוא הרשל'ה הפרחח. אפילו מוטל חושד בחברו הטוב… כשהרשל'ה בורח מן העיירה, מוטל עורך חקירה משל עצמו ומגלה שחברו חף מפשע. העלילה מסתבכת כשמאיימים לגרש את אמו של הרשל'ה מהעיירה. מוטל אוזר אומץ ונוסע לעיר חלם כדי להחזיר משם את הרשל'ה הביתה ולעזור לו לטהר את שמו.

מחזה מוזיקלי מקורי מרתק, מרגש ומלא הומור, בהשראת סיפורי שלום עליכם, חכמי חלם והרשל'המאוסטרופול.

גילאי 6-12 | במה ראשית | משך הצגה: כ-60 דקות

יוםב' 2.4 – 17:00, 18:30

 

 

 

 

שמונה בעקבות אחד

תיאטרון הקיבוץ

 

מחזה מקורי ע"פ ספרה של ימימה אבידר – טשרנוביץעיבוד למחזה: דפנה אנגל-מחרז בימוי: אורי אומנותי תפאורה: אדם קלר תלבושות: לימור הרשקו דרור תאורה: זיו וולושין מוסיקה: חגי דוידוף תנועה: קים גורדון עיצוב וידאו: יואב כהן הדרכת בובות: אילן סביר עיצוב בובה: סטודיו מרבה ידיים בהשתתפות: חן גרטי, חן גבעתי, זיו זוהר מאיר, דני לשמן, ניב חביב, זוהר מידן, תמיר מאמיס,מורן רוזן

 

"שמונה בעקבות אחד" הוא ספר ה"חבורה" הראשון בתולדות הספרות העברית,  ועל כך שמור לו בעינינו מקום של כבוד. הסופרת ימימה טשרנוביץ אבידר היא כלת פרס ישראל ופרס זאב לספרות ילדים. זהו סיפור הרפתקאות מרתק על חבורת ילדים מיוחדת במינה, שעלילתו מתרחשת בקיבוץ על שפת הכינרת בימי מלחמת העולם השנייה. הגיבור, הילד חגי, עוזב את ביתו שבאזור חיפה המופצצת ע"י מטוסי האויב, ובא להתארח בקיבוץ שעל שפת הכנרת, שם הוא משתלב בחבורת ילדי הקיבוץ שנקראת קבוצת "איילה". אדם מוזר ומסתורי משתכן יום אחד בבית נטוש שבקצה הקיבוץ וחברי "איילה" פותחים במעקב אחריו שבמהלכו הם נקלעים להרפתקאות רבות ואפילו למעשה גבורה. לבסוף פותרים הילדים את התעלומה ומסכלים מזימה נוראה.

 

מגיל 6-12 ומעלה | במה ראשית | משך הצגה: כ- 60 דקות

יוםג'3.4 – 17:00, 18:30

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות