בריאות

לזכר נופלי מד"א 14 אמבולנסים נחנכו בטקס מרגש במעמד המשפחות השכולות: כל אמבולנס הוקדש לאחד מנופלי מגן דוד אדום ממלחמת חרבות ברזל, תרומת "Samaritan's Purse"

אתמול בבוקר (ג') התקיים ברחבת הספרייה הלאומית בקריית הממשלה בירושלים טקס מרגש לחנוכת 14 אמבולנסים חדשים שנתרמו על ידי ארגון "Samaritan's Purse", לזכרם של נופלי מגן דוד אדום במלחמת "חרבות ברזל" שנרצחו בעת שהיו במשימת הצלת חיים במד"א או נפלו בקרבות על הגנת המדינה

בטקס שהתקיים במעמד בני המשפחות השכולות, ונשיא "Samaritan's Purse", מר פרנקלין גרהאם ובתו הגברת סיסי גרהאם-לינץ', הוקדש אמבולנס לזכר כל אחד מהנופלים. ההקדשות על האמבולנסים נחשפו אחת אחר השנייה מול המשפחה והחברים של הנרצחים, כשהם מנציחים את זיכרון היקרים להם.

האמבולנסים החדשים נתרמו על ידי הארגון "Samaritan's Purse", ששם לו למטרה לסייע לגופים הומניטריים, לצד כ- 7 אמבולנסים נוספים שהארגון תורם, בהם אמבולנסים ממוגני ירי, אשר יחנכו בהמשך לזכר חמישה מתנדבים נוספים שנפלו במהלך המלחמה. האמבולנסים החדשים יוצבו במרחבים בהם התנדבו הנופלים, כמה חודשים בלבד אחרי שאמבולנסים של מד"א הושחתו על ידי מחבלי חמאס במתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר.

הטקס התקיים במעמד נשיא "Samaritan's Purse" מר פרנקלין גרהאם, בתו סיסי גרהאם-לינץ', סגנו מר קן אייזקס ומנכ"ל מד"א אלי בין. את האירוע כיבדו בנוכחותם מנכ"ל משרד החוץ יעקב בליטשטיין, חבר הכנסת וסגן יו"ר הכנסת, משה סולומון וחברי הכנסת ארז מלול וטטיאנה מזרסקי, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, סגן ראש העיר נתיבות יעקב מעלימי, ראש מועצה מקומית שלומי גבריאל נעמן, ראש מועצה אזורית אשכול גד ירקוני, ראשי אגודות ידידי מד"א בארה"ב, בישראל ובקרב הנוצרים, הנהלת הארגון, עובדים ומתנדבים.

ה-Samaritan's Purse, שבסיסו בצפון קרוליינה, הוא ארגון סיוע הומניטרי נוצרי-אוונגליסטי שמעניק מענה לאנשים במצבי משבר. הארגון פועל ביותר מ-100 מדינות כדי לספק סיוע לקורבנות מלחמה, מחלות, אסונות, עוני, רעב ורדיפות.

נשיא ומנכ"ל ארגון "Samaritan's Purse", כומר פרנקלין גרהאם: " Samaritan's Purseנותנים מענה במשברים בכל העולם – במלחמות, רעב וסופות. שואלים אותנו הרבה למה אנחנו עושים זאת, אני נוצרי שאוהב את ישראל ומאמין שהתנ"ך אומר שעם ישראל הוא העם הנבחר. שמעתי שמגן דוד אדום איבד 14 אמבולנסים, בלי לחשוב פעמיים החלטתי לתרום במקום כל אמבולנס שהושמד אמבולנס חדש, הרגשתי שהאמבולנסים של מד"א צריכים להיות מוחלפים מיד. בביקורי כאן הייתה לי את ההזדמנות לראות איך אנשי מגן דוד אדום מסכנים את חייהם כדי להציל את חייהם של אחרים, ל- Samaritan's Purse יש את הכלים לסייע, ואנחנו נמשיך במגן דוד אדום ולשתף איתכם פעולה בעתיד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנחנו נמצאים כאן היום, בבוקר הקשה ביותר מאז הכניסה לרצועת עזה. 24 משפחות שלא יהיו כאתמול. אני שולח את תנחומיי למשפחות ומאחל רפואה שלמה לפצועים. אנו חונכים היום באופן סמלי 14 אמבולנסים חדשים שיצילו חיים של עוד אלפי ישראלים אחרים. מד"א הוא ארגון הצלת החיים הגדול והמוביל בישראל. אני מודה לתורם היקר ומוקיר את תרומתו החשובה מאוד להצלת החיים בירושלים ובישראל. תודה לך".

מנכ"ל משרד החוץ, יעקב בליטשטיין: "אחד הדברים שבלטו במתקפה ב-7.10 הוא התקפה ישירה על מתקני רפואה וציוד רפואי באופן שלא איפשר הגשת סיוע לפצועים והוביל לקורבנות גם מקרב הצוותים עצמם. זה אחד המראות המחרידים ביותר שראיתי בחיי, אנחנו עומדים כאן היום לזכרם וגם למענם, הכומר גרהאם הזכיר את החשיבות של ארגון הצלה לאומי חזק, לא רק באסונות לאומיים אלא גם באירועי שגרה. מתנדבי ועובדי מד"א, שאני קורא להם גיבורים של ממש, הם מצילי החיים. בזכות Samaritan's Purse אנחנו חונכים את קבלתם של 14 אמבולנסים חדשים. אני מאחל לכולנו שהמטרה של כל האמבולנסים האלו תהיה לידות, ולא שום דבר אחר".

אופיר לוי, אביה של ליאור לוי הי״ד שנפלה בבוקר השבת השחורה: ״שמי אופיר, אביה של ליאור לוי, חיילת אמיצה שנפלה בגיל 19. ליאור הייתה דמות של חמלה ואומץ, שתמיד שאפה להציל חיים. היא התחילה להתנדב במד"א כפרויקט בית ספר ומהר מצאה שם בית שני. חלומה היה להיות רופאה מנתחת אבל גורלה השתנה ביום האימה ההוא, כאשר המדינה הותקפה וליאור נרצחה. התרומה שלה ושל חבריה למד"א, שנפלו במסירות, תימשך בכל פעם שאחד מ-14 האמבולנסים החדשים יצא למשימה. האמבולנסים הללו יהיו סמל לאומץ, חיים ותקווה, ובכך ימשיכו את מורשת הנופלים. אנו מודים לכל מי שתרם ותמך במיזם החשוב הזה, שמביא אור לתוך השכול."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "היום, בעוד אנו נפגשים לחנוך 14 אמבולנסים חדשים, ליבנו כבד בעקבות אובדן 24 לוחמים אמיצים שנפלו הלילה במלחמה. זהו יום של שכול וכאב עמוק לכולנו, יום שמזכיר לנו עד כמה הקרבה למען המדינה יכולה להיות גבוהה. את האמבולנסים החדשים, אנו חונכים לזכרם של מתנדבי ועובדי מד"א שנרצחו בעת מילוי תפקידם להצלת חיים ושנפלו בלחימה על הגנת המדינה. כל אמבולנס המוקדש לזכרו של נופל יוצב באזור מגוריו, ימשיך את דרכו וינציח אותו בדרך הצלת החיים. אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות שיישארו לעד חלק ממשפחת מד"א. ראינו כאן היום ביטוי לקשר העמוק בין ידידינו מארגון "Samaritan's Purse" למדינת ישראל. אני מודה מעומק הלב לחברי "Samaritan's Purse"ולנשיא הארגון פרנקלין גרהאם ולסגנו קן אייזקס על התרומה הנדיבה של האמבולנסים אשר יסייעו להציל את חייהם של רבים במדינת ישראל, בשגרה ובחירום, ועל תרומותיהם הנוספות למען המטרה המקודשת של הצלת חיים".

מדא
מדא
מדא
מדא
מדא
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות