חינוך

הורים לילדים שיצאו לקייטנה בחוות סוסים במרכז גילו מזועזעים איזו פעילות הילדים עשו על הסוס. ההורים: "זו התעללות לשמה". לא תאמינו מה יש למנהל החווה לומר על כך

אחת האמהות, לאה (שם בדוי), סיפרה שאחד המבוגרים שנכחו ביקש להפסיק עם זה: "ביקשנו מהם לחדול כי זה צער בעלי חיים, אבל המדריכים בחווה אמרו שזה בסדר ושזה מעין ריפוי בעיסוק. זה לא ריפוי בעיסוק, זאת התעללות מבחינתי".

נירה (שם בדוי), אימא לילדה שנכחה אתמול בקייטנה ובפעילות 'יום בחווה' מספרת: "היום הבת שלי חזרה מ'פעילות' כזאת כחלק מהקייטנה. היא חזרה מזועזעת ממה שהיה שם. היא לא הסכימה להשתתף וצעקה שזה צער בעלי חיים. היא לקחה את הצבעים שקיבלה וזרקה על האדמה. הלם. זה לא ייאמן. התקשרתי כמובן לכל האחראים על הקייטנה ולבעל החווה שלא הבין למה זה צער בעלי חיים, אשכרה לא הבין מה אני רוצה ממנו, חושך מצרים, אין מה לומר, ממש, אסור לשתוק. נורא, לא נתפס, זה לא חבורת נערים שהתעללה אלא חלק מפעילות שאמורה להיות חינוכית. זה דפוק כל כך".

ציור על סוסים ב"חוות המאלף" מתוך פרסום של החווה. פעילות הנעשית בשגרה באותה חווה. צילום: פייסבוק

מערכת "ניוזים" הגיעה לשמוע מבעל החווה והאחראי עליה, רמי, מה יש לו לומר על מה שקורה בחוות הסוסים שלו, למה סוס צריך לשמש כבד קנבס? האם זה ייעודו של הסוס?

להלן התגובה של רמי מ"חוות המאלף": "אני שואל, מה שקרה לסוס? האם אנשים שמגיבים על מה שראו אלו אנשים שחושבים שקרה לסוס משהו שמזיק לו? האם זה משהו שיכול להזיק לסוס? זה יותר קשה מאשר לרכוב על הסוס? כשרוכבים עליו הוא מרים משקל מסוים, כאן הוא לא מרים משקל, הוא לא סובל, כיף לו. הוא עומד בשקט ובכלל, שוטפים אותו מהצבעים אחרי זה. אני לא יודע למה עושים מזה כזה עניין".

 

למה אתה חושב שאנשים נסערים מזה?

 

"אף פעם זה לא קרה. זאת אולי אוכלוסייה מסויימת שאני לא יודע מה הם חושבים על זה (הילדים בקייטנה היו שומרי מצוות א.ש). אבל אם הם חשבו לשלוח את הילדים שלהם לחוות סוסים ושהם ירכבו על סוס, אז הם היו צריכים לחשוב שהסוס הולך להרים את הילד שלהם, אולי עבור הסוס זה יותר קשה מלצייר עליו. זה מה שאני חושב".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות