ניוזים חמיםבריאות

המטופל שלעולם לא אשכח

"אני גאה בצוות ואני יודעת שזו הרוח של המחלקה, יחד עם הצוותים הפרא רפואיים והפסיכולוגית" אסתר עזרא

אסתר עזרא היא אחות אחראית במחלקת סיעוד מורכב דיאליזה במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית. את המבצע להשיב את המטופל ג' לביתו – היא לעולם לא תשכח.

"ג' היה מטופל צעיר יחסית למאושפזים שלנו בד"כ בהרצפלד, בערך בגיל 50", מספרת אסתר. "הוא היה מאושפז אצלנו במחלקה כארבעה חודשים, במהלכם התוודענו אליו וגילינו שהוא חי לבד וללא עורף משפחתי". לצד מספר מחלות רקע, ג' סבל מעודף משקל משמעותי. "מאוד התחברנו אליו, כל הצוות של המחלקה וגם הצוות הפרא רפואי, ולאורך הטיפול הוא שיתף אותנו כמה חשוב לו לחזור הביתה".

אבל אתגר החזרה הביתה של ג' היה גדול, מספרת אסתר: "לא היתה לו משפחה שתקלוט אותו, ומספר מטפלים זרים נרתעו מהעובדה שהוא סבל מעודף משקל". נוסף על כך, ג' התגורר בדירה בקומה השלישית ללא מעלית, ולכל הצוות היה ברור – זה לא יהיה קל להחזיר אותו הביתה.

"אז כשהגיע הרגע, והבנו שמבחינה רפואית מיצינו את אפשרויות הטיפול בו, כל הצוות של המחלקה נרתם, יחד עם הפיזיותרפיסטית והפסיכולוגית – למבצע להשיב את ג' בחזרה לביתו", היא מספרת. "לקחנו אותו במונית הביתה, וזה היה מורכב להכניס אותו ולהוציא אותו מהמונית, והגענו יחד איתו עד לביתו", היא אומרת. "החלטנו לראות יחד איתו שהוא כשיר ומסוגל לעלות את המדרגות הביתה, כמובן הכל בקצב שלו. כשהצלחנו לעלות את שלוש הקומות כולנו התרגשנו ושמחנו, אך כשנכנסנו לבית, חשכו עינינו". אסתר מספרת: "הבית של ג' היה אמנם בית משופץ שהורישו לו הוריו שלא היו בחיים, אך הוא היה מוזנח, מלוכלך ומלא באוכל שנרקב בזמן שהיה מאושפז אצלנו".

הצוות, ש-ג' נכנס לו עמוק ללב – החליט להירתם לחזרתו לביתו בכל מובן אפשרי – והחל לסדר ולנקות את הבית: "זה היה מבצע לכל דבר ועניין! כל אחד עשה חלק אחר – לסדר, לנקות, לזרוק זבל – והצלחנו להשיב את הבית שלו כך שיהיה ראוי ונעים למגורים".

"אני גאה בצוות", היא מספרת היום, שנתיים לאחר מכך, "ואני יודעת שזו הרוח של המחלקה, יחד עם הצוותים הפרא רפואיים והפסיכולוגית". "ככה זה בהרצפלד", היא מוסיפה. "היום אני שמחה לשמוע שהוא חי את חייו, ואפילו מצליח לרדת מהבית ולהסתובב למטה, כך שמעבר לתהליך הרפואי והטיפולי המוצלח, הוא קיבל מאיתנו גם את השיבה לחיים תקינים".

לפרטים נוספים לחצו על הלינק: מרכז רפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד

הכתבה בשיתוף כללית.

צילום תמונה: דוברות כללית

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות