ניוזים חמיםטור דעה

החזית השלישית- דיפלומטים בשרות המדינה. טור מאת אקדסמן יגאל

"במקום תמונת ילד פצוע אחד מעזה, נשטוף באלף מילים שיגעו בצורה טובה יותר ויספרו את הסיפור המופלא של העם שלנו והמדינה בה אנחנו כל כך גאים"

תדמיינו שאתם הנציגים של מדינה קטנה מוקפת אויבים, מדינה כל כך קטנה שאדם לא מיומן יתקשה לאתרה על המפה. מדינה מוקפת באויבים רבים כל כך, שניסו בעבר פעמים רבות וגם היום עדיין מנסים לצאת נגדה, להכפיש את שמה, לטשטש את הצלחותיה, להערים עליה קשיים כלכליים, פוליטיים וחברתיים, לתקוף אותה ואת אזרחיה, להטיל אימה על תושביה. מה תעשו אז? האם תעמדו מהצד ותסתכלו איך מדינה כה קטנה נאבקת לבדה בעולם או שמא תנסו לעשות כמיטב יכולתכם על מנת להגן עליה, כדי להעביר את רעיונותיה, את צדקתה, את הדרך שלה אל העולם שמנגד כי זו בעצם הדרך שלכם לחצוץ בין אותו הבריון הכיתתי והקטן והחלש שמנגד…?

אם הייתה ניתנת לכם ההזדמנות להיות אחראים באופן ישיר על מדיניות החוץ של המדינה שלכם? לדאוג לניהול יחסיה הבינלאומיים של המדינה בה אתם חיים? לייצג את המדינה בפני ממשלות זרות וארגונים בינלאומיים, לקדם קשרים כלכליים, קשרים של תרבות ומדע. לטפח קשרים עם הקהילות היהודיות בתפוצות, להיות מאלה שאמונים על ההסברה ויצירת תדמית חיובית למדינת ישראל, ושאתם ורק אתם תוכלו לסייע לישראלים השוהים מחוץ לישראל ושנקלעו למצוקה, ושתהיו חלק מכינון יחסים דיפלומטיים עם מדינות העולם…?

כאן ועכשיו, היום יותר מתמיד, אתם חוליה חשובה במערך ההסברה של מדינת ישראל שאחרי השבעה באוקטובר. מערך שהחל עוד טרום הקמת המדינה, להיות מהאחוזים הבודדים שמתקבלים לקורס שהוא בית הספר של החיים, קורס של אנשים שרוצים להיות בעלי השפעה על ההיסטוריה, אנשים שרוצים להיות מעצבי דעת קהל, לייצג את ישראל בעולם, להיות הפנים והפה של ישראל אל מול הגל הגואה של האנטישמיות. מאז השבעה באוקטובר הוענקו על ידי נציגי משרד החוץ למעלה מ-9000 ראיונות לכלי תקשורת רבים בעולם כדי להיות הפה הזה שמסביר את מה שכל כך קשה להבין למי שלא נולד וחי כאן, להיות הפנים של המדינה היפה הזו שלנו ולהראות את הצד הזה לעולם. איך במקום תמונת ילד פצוע אחד מעזה נשטוף באלף מילים שיגעו בצורה טובה יותר ויספרו את הסיפור המופלא של העם שלנו והמדינה שבה אנו כל כך גאים.

אם למדנו משהו אחד בישראל של אחרי השבעה באוקטובר זה שכולנו מאוחדים מאחורי מטרה אחת, כולנו נקראנו לאתגר. אנחנו רוצים לחזק ולאחד את השרשרת המפוארת של העם שלנו, אנחנו רוצים להוסיף עוד חוליה בשרשרת שכוללת את טובי אנשינו מאז קום המדינה שעמדו בראש משרד החוץ, אלו שהבינו שהפה והפנים שלנו כלפי חוץ מחזקים אותנו פנימה והחוצה. אנשים כמו: משה שרת, גולדה מאיר, יצחק שמיר, שמעון פרס, אבא אבן, יגאל אלון, אהוד ברק, בנימין נתניהו, אריאל שרון ומנחם בגין. ובכן, האם אתם רוצים להיות אלו שמחזקים את המדינה ואת ערכיה, אלו שהם חוליה נוספת בשרשרת בראש החזית השלישית והקריטית של המלחמה הנוכחית…? אני כבר החלטתי ואני חלק מקורס הצוערים של משרד החוץ, מה איתכם?

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות