ניוזים חמיםתרבותניוזים חמים ברשת

גברים, לכו להיבדק: הקמפיין הייחודי להעלאת המודעות לסרטן השד

הדס בן ארצי, שחקנית יוצרת ובן זוגה הצלם אריק רובין, יצאו בקמפיין משלהם, חשוב מאין כמותו, שמציג את חשיבות הנושא בזווית אחרת

חודש המודעות לסרטן השד בעיצומו וקמפיינים חשובים עולים ברחבי הרשת, ברשתות החברתיות, בשלטים ועל בניינים מרכזיים. כולם מועילים וטובים, אבל בקמפיין ייחודי כזה להעלאת המודעות לבדיקת סרטן השד עדיין לא נתקלתם. הזוג הידוע והאקסטרווגנטי הדס בן ארצי ואריק רובינשטיין יצאו בקמפיין משלהם, חשוב מאין כמותו, שמגיע מזווית אחרת.

וכך כתבה הדס מתחת לתמונה שלה ושל אריק: "תאים סרטניים יכולים להתפתח גם ברקמת השד המעטה המצויה בגוף הגבר, מאחורי הפטמות. הגורם לסרטן השד בקרב גברים עדיין אינו ברור לגמרי, אך נראה כי ישנם גברים שהם בעלי סיכון גבוה מהממוצע לחלות בסרטן השד. סרטן נדיר זה מופיע במרבית המקרים בגברים מעל גיל 60 ושכיח יותר בקרב גברים הנמצאים באוכלוסיות הבאות: גברים שבני משפחתם הקרובים (גברים או נשים) חלו או חולים בסרטן השד. גברים עם מוטציה בגן BRCA1/2 – בעיקר BRCA2 – נמצאים בסיכון מוגבר לסרטן השד במהלך חייהם (פי 8-5 לעומת הסיכון בקרב אלו שאינם נשאים). גברים אשר קרוב משפחתם חלה בסרטן בשני השדיים. גברים שבן משפחתם חלה בסרטן השד מתחת לגיל 40. הסיכון לחלות בסרטן השד בגברים עולה כאשר מספר בני משפחה חלו בסרטן השחלות או בסרטן הלבלב. במקרים נדירים גברים בעלי רמות אסטרוגן  גבוהות, או גברים אשר נחשפו למינונים חוזרים של טיפול בקרינה (בעיקר בגיל צעיר), עלולים להיות בעלי סיכון רב יותר לחלות בסרטן השד. גברים עם תסמונת ע"ש קליינפלטר – תסמונת גנטית נדירה שבה קיימים בגבר שני כרומוזומי מין נשיים מסוג X, על כן תסמונת זו מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד. אם כבר חודש מודעות, אז מודעות לכולנו."

בן ארצי, מאיפה הגיע הרעיון לקמפיין הייחודי הזה?

אני שחקנית יוצרת שעוסקת הרבה בקריאייטיב והפריע לי מאוד המאה אחוז התייחסות לנשים סביב סרטן השד, כאילו זה מחלת נשים ואין לגברים, אבל רק שהגברים יידעו שיש להם אותה. גירד לי באצבעות כבר בשנה שעברה בה רציתי ליצור תוכן יותר פרובוקטיבי על מנת שיזכה לחשיפה גדולה והשנה כשהגעתי לשמריהו לוין 7, שזה בית אירוח פתוח לאמנים, מקום ששווה להגיע ולראות אותו, ראיתי את הספה הורודה עם השנדליר הורוד וזה פשוט צעק לי והחלטתי שפה אני רוצה לעשות את הקמפיין למודעות לסרטן השד, במקום שבו גם הגבר וגם האישה חשופים לגמרי כשהסלוגן שלי הוא לכו להיבדק ולא לכי.

מאיפה הגיע הטקסט החשוב הזה?

נכנסתי לאתרים של הארגונים הרשמיים הנלחמים בסרטן (כגון האגודה למחמה בסרטן, אחת מתשע ועוד) ואספתי מידע על קבוצות סיכון על מנת להסביר לגברים שיידעו שגם הם נמצאים בקבוצות סיכון ובאיזו צורה. היה הרבה מידע יבש וחיפשתי דברים שהם תכלס ואותם פרסמתי.

צילום: אריק רובין

לוקיישן: "שמריהו לוין 7" (תודה לעדית שגב)

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות