עיריית טירת כרמל מתגברת את פעילות הדברת העצים נגד טפיל הכנימה

על מנת למנוע את התפשטות הכנימה בטירת כרמל, החלה העירייה במתן טיפול מקיף ויעיל, באמצעות הדברה פיזיקלית על ידי שטיפת העץ באמצעות לחץ מים וסבון במספר חזרות, אחת לשבוע, והדברה כימית בהגמעה

 

עיריית טירת כרמל מתגברת את ההדברה האורגנית בכנימה, שמתפשטת בערים רבות בישראל ועלולה לפגוע בעצים ברחבי העיר, תוך שהיא גורמת להפרשה דביקה המלכלכת את הרחובות – נושא המטופל באמצעות תגבור פעולות ניקיון הרחובות.

מדובר בטפיל פולש מסוג כנימה צמרית, הפוגע בעיקר בעצי מיש דרומיים הנפוצים בצפון הארץ. מלבד הנזק הישיר הנגרם לעצים, מפרישות הכנימות טל דבש – מעין נוזל שומני הגורם ללכלוך רב בסביבת העץ, על מדרכות, כלי רכב וכו'.

על מנת למנוע את התפשטות הכנימה בטירת כרמל, החלה העירייה במתן טיפול מקיף ויעיל, באמצעות הדברה פיזיקלית על ידי שטיפת העץ באמצעות לחץ מים וסבון במספר חזרות, אחת לשבוע, והדברה כימית בהגמעה, בהתאם ועל פי המלצות משרד החקלאות, כל זאת בשילוב תגבור הניקיון סביב העצים הנגועים.

מנהל אגף שפ"ע, אריה וגנר: "אנו מתגברים את הטיפול בכנימה ואת הניקיון סביב העצים הנגועים, ובוחנים כל העת פתרונות נוספים על מנת לעצור את התפשטות הטפיל בעצים נוספים. אני קורא לתושבים לפנות למוקד העירוני 106 ולדווח על עצים נגועים, כדי שנוכל לטפל בהם באופן מידי ולשמור על עצי העיר ועל ניקיון הרחובות".

*צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל*

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות