קריית אתא ציינה את זכרם של נופלי ארגון הלח"י בטקס שנערך באנדרטת לח"י, בהשתתפות שר החוץ ומשפחות ותיקי הלח"י

במעמד שר החוץ, ח"כ ישראל כץ וראש העיר, יעקב פרץ.ץ, ציינה קריית אתא בטקס שנערך באנדרטת הלח"י, את זכרם של לוחמי לח"י אשר נפלו בי"ט בסיוון תש"ו, בפעולה בבתי המלאכה של הרכבת הבריטית

קריית אתא ציינה את זכרם של נופלי ארגון הלח"י בטקס שנערך באנדרטת לח"י
הטקס נערך במעמד שר החוץ, ח"כ ישראל כץ וראש העיר, יעקב פרץ.
תושבי קריית אתא התייחדו השבוע (יום ג') עם משפחת לוחמי הלח"י בטקס שנערך באנדרטת לח"י במעמד שר החוץ, ח"כ ישראל כץ, ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, יו"ר העמותה להנצחת מורשת לח"י, יאיר שטרן , חברי מועצת העיר ומשפחת לוחמי לח"י.
הטקס לזכרם של לוחמי לח"י אשר נפלו בי"ט בסיוון תש"ו, בפעולה בבתי המלאכה של הרכבת הבריטית ובמאבק למען הקמת מדינת ישראל, כלל הדלקת משואות ע"י לוחמי הלח"י לשעבר, תושבי העיר ובני משפחותיהם, קריאת יזכור עבור הנופלים והנחת זרים ע"י נציגי הממשלה, העירייה, משרד הביטחון, צה"ל, העמותה להנצחת מורשת לח"י ובני הנוער.
ראש העיר, יעקב פרץ בירך את משפחות הלוחמים ואמר בנאומו כי:" לפני 78 שנה, יצאו גיבורי לח"י לפעולה שנועדה לפגוע בבתי המלאכה של הרכבת הבריטית. אנדרטה זו היא עדות דוממת לפעולתם שהותירה חותם עז של נחישות והקרבה יהודית, במחיר חייהם של לוחמי הלח"י. מחובתנו להעלות על נס את פועלם של גיבורי העם ובה בעת לפעול לחיזוקה וביסוסה של מדינת ישראל כמילוי צוואתם של הנופלים. יהי זכרם ברוך."
שר החוץ, ח"כ ישראל כץ שיבח את ראש העיר על קיום המסורת מדי שנה במטרה להנחיל לדור הבא את המערכה לחירות ישראל. בנאומו אמר כי:" אירוע זה הינו אחד משרשרת הישגים מרשימים ומשמעותיים למען הנצחת מורשתם של לוחמי לח"י. מופת הגבורה ועוז הרוח של לוחמי חירות ישראל, הם אבני היסוד של מדינת ישראל וחובתנו המוסרית היא לזכור את פועלם, למעננו ולמען הדורות הבאים."

 

צילום: עיריית קריית אתא

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות