"עיד אל -בנאת" בטירת כרמל: חג של העצמה וגבורה נשית

אמש צוין במרכז הצעירים "זוזו" בטירת כרמל "עיד אל-בנאת" - חג הבנות. מדובר במסורת יהודית עתיקה ובחג שנחגג על ידי חלק מהקהילות היהודיות בצפון אפריקה בראש חודש טבת בימי חג החנוכה

במרכז צעירים וצעירות זוזו בטירת כרמל התקיים אמש (רביעי) ערב ייחודי לציון "עיד אל-בנאת" – חג הבנות. מדובר במסורת יהודית עתיקה ובחג שנחגג על ידי חלק מהקהילות היהודיות בצפון אפריקה בראש חודש טבת בימי חג החנוכה, ובמהלכו הועלו על נס העוצמה הנשית – הגבורה, החוכמה, והאחווה של נשים לאורך הדורות.

החג השתמר בחלק מקהילות ישראל בצפון אפריקה – תוניסיה, ג'רבה, לוב, אלג'יריה, תורכיה, סלוניקי ומרוקו. במהלך החג נהגו נשים מכל הגילים להתאסף לחגיגה שבה הן למדו, רקדו, שרו ושלחו זו לזו מתנות.

אמש, כאמור, צוין החג במרכז זוזו במעמד ראש העיר, אריה טל ומנהלת אגף קשרי קהילה ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, אירמה אלואשווילי; יו"ר ועד עובדי עיריית טירת כרמל, סמדר כהן; ועשרות נשים בגילים שונים מקהילת טירת כרמל, שגם השתתפו בהדלקת נר שביעי של חנוכה. כמו כן נהנו המשתתפות מהרצאה של רחל פרץ על מקור החג וסיפורי גבורה של נשים, ולקחו חלק במעגל שירה. את האירוע הובילה קהילת הסטודנטים והסטודנטיות של זוזו, "בוחרים מחר", בשיתוף הסוכנות היהודית והנחתה אותו מנהלת המרכז, רינת לפידות.

ראש העיר, אריה טל: "עיד אל-בנאת מעלה על נס את גבורתן של נשים בתולדות העם היהודי. בימים אלה של מלחמה רב חזיתית, אנו עדים לגבורתן של נשים, צעירות, מבוגרות וקשישות, חיילות ואזרחיות, אימהות, בנות, אחיות, ונחשפים לסיפוריהן שמחזקים את כולנו. גיבורות הברזל של מדינת ישראל, לביאות – אתן ממלאות אותנו בגאווה עצומה, וכולנו מצדיעים לכן בחזרה! תודה לאגף קשרי קהילה בראשות אירמה אלואשווילי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי; ליו"ר ועד עובדי העירייה, סמדר כהן; לרינת לפידות, לקהילת הסטודנטיות והסטודנטים ולכל צוות מרכז זוזו; ולכל הקהל הנפלא שלקח אמש חלק באירוע. חג חנוכה שמח!".

 

צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות