תערוכה לזכרם של רות ואריק פרץ ז"ל, שנרצחו ב-7 באוקטובר, הושקה בטירת כרמל

תערוכה ייחודית "דרך העיניים שלי", לזכר האב והבת רות ואריק פרץ ז"ל, בה מוצגות יצירותיהם של אמנים תושבי טירת כרמל בעלי מוגבלות שכלית, והיא עוסקת בדימויי גוף וזהות עצמית. התערוכה תוצג במתנ"ס לאורך דצמבר, חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות

 

באירוע חגיגי ומרגש הושקה אמש (שלישי) במתנ"ס טירת כרמל התערוכה "דרך העיניים שלי", בו מציגים אמנים בוגרים בעלי מוגבלות שכלית את יצירותיהם. התערוכה הייחודית, שתוצג במתנ"ס לאורך דצמבר, חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות, מוקדשת לזכרם של רות ואריק פרץ ז"ל, נערה בעלת צרכים מיוחדים ואביה שנרצחו במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר במתחם המסיבה בקיבוץ רעים.

לאירוע ההשקה, שנערך במעמד ראש העיר אריה טל, הגיעו עשרות רבות מתושבי טירת כרמל והסביבה, וכן נציגות משרד הרווחה במחוז חיפה. את הערב הובילו עו"ס לימור מרקמן-גפן, ראש צוות שיקום באגף הרווחה והשירותים החברתיים; ורועי אגסי ומירי גיגי, מדריכים בצוות השיקום. איתנה שר שלום, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, הודתה לצוות שהוביל את הפרויקט, לאמנים שלקחו בו חלק, ולראש העיר על התמיכה והסיוע לקהילת בעלי המוגבלויות בעיר.

ראש העיר, אריה טל הביע בדברים שנשא את הערכתו הרבה למיזם, ואת התרשמותו העמוקה מהיצירות המוצגות בתערוכה: "את מרבית האמנים אני מכיר באופן אישי מזה שנים רבות, ואני נרגש לפגוש אותם ואת עבודותיהם המפעימות שמותחות את קצה גבול היכולת. אני מודה לאגף הרווחה ולכל השותפים במיזם החשוב שנותן ביטוי ליצירתיות של אנשים עם מוגבלות. האמנות מאפשרת להם חופש לבחור, להביע וליצור ללא מגבלה. אני ממליץ לכולם לבקר בתערוכה ולהתרשם ממנה. עיריית טירת כרמל תמשיך ללוות את קהילת בעלי המוגבלויות, שמביאה גאווה רבה לעיר".

הפרויקט "דרך העיניים שלי" יצא לדרך ביוזמת אגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית טירת כרמל – צוות שיקום, ומובילים אותו מדריכי הצוות, רועי אגסי ומירי גיגי, בהנחיית המטפלת באמנות, חגית שלו. האמנים, המתגוררים בקהילה וחברים בתוכנית "סביבה תומכת" של אגף הרווחה והשירותים החברתיים, תיעדו את עצמם מבעד לעיניהם ויציגו בתערוכה הצצה לעולמם הפנימי והעשיר באמצעות ציור גוף.
האמנים המציגים בתערוכה: גלית אגרונוב, נברו אדגו, שירלי גביזון, איגור גרבניוק, בלה חודדטובה, כרמלה חיים, מתן טויטו, ניסן לוגסי, קרן מנדלאווי, ענת, אילנית צ'רנואוחוב, רפאל קולמטוב ואור קלפה.

התערוכה תוצג לאורך חודש דצמבר, בימים א'-ה' בין השעות 18:00-10:00 במתנ"ס טירת כרמל, רח' ז'בוטינסקי 43. הכניסה חופשית.

 

צילומים: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות