כללית: מעטפת טיפולית בקהילה לחטופים המשוחררים

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי פועלים על מנת לסייע עד כמה שניתן לחטופים ששוחררו להתמודד עם הטראומה, להשתקם ובשאיפה לסייע להם לחזור לחיות חיים רגילים עד כמה שניתן. לשם כך, תמונה לכל מטופל ומטופלת אחות קשר אשר תנהל ותרכז את צרכיהם הבריאותיים

כבר בבית החולים ייפגשו החטופים ששוחררו עם אחות מכללית לתיאום הצרכים, בהתאם לרצון המשפחה ולצורך קבלת הסבר על התהליך הצפוי מרגע העברת המקל לכללית. כל מטופל ומטופלת שיגיעו לקהילה, ילוו פרטנית על ידי אחות ייעודית אשר תנהל ותרכז את צרכיהם הבריאותיים ובכלל זה: ביקורים אצל רפואי משפחה, רופאי ילדים, רופאים יועצים, בדיקות, מתן תמיכה ומעטפת רגשית ונפשית, הצטיידות במכשירי עזר רפואיים וכל צורך נוסף שיעלה.

רות ברוך, ראש אגף סיעוד בחטיבת קהילה, "בכללית נבנה תהליך מסודר במסגרתו צוותי הסיעוד יקבלו מראש עדכון על השחרור הצפוי. איש צוות יהווה כאיש קשר קבוע עבור כל מטופל ויוביל את התהליך תוך שמירה על רצף טיפולי. הוא  ינהל ויתכלל את כל הטיפול ויעניק את המעטפת והשירותים הנדרשים והצרכים שיעלו בדרך. אלו ימים רגישים עבורם והמטרה שלנו היא להעניק את הטיפול הרפואי, במלוא הרגישות וההבנה בסביבה אישית נוחה, בהתאם להעדפות של כל אחד ואחת".

רונן נודלמן מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית מעדכן: "הקמנו במחוז צוות המונה 6 אחיות בניהולה של רינת בסל מנהלת הסיעוד במחוז, שעברו הכשרה מקיפה לטיפול מותאם בקהילה. הצוות פועל, מסייע ואחראי לחבר גם גורמי מקצוע נוספים במידת הצורך, אנו קשובים לצרכיהם וערוכים להעניק להם כל שרות שיצטרכו עד לביתם".

טל קידר, אחות רכזת תחום נשים במחוז חיפה וגליל מערבי, שנבחרה להיות אחות קשר מחוזית משתפת: "אני מרגישה שנפלה בחלקי זכות גדולה ומצפה לפגוש את המשפחות אצלנו בכללית בקהילה. אנו מתארגנים מול כל גורמי הטיפול על מנת להעניק למטופל/ת מעטפת טיפולית מלאה, בהתאם לצרכיהם וברגישות רבה בתוך הבית יחד עם בני משפחתם".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות