הדרכות טיפול בנפגעי טראומה בשעת חירום נערכות לצוותים הרפואיים של כללית  

אורלי כהן נציגת יחידת הקמ"ר (קידום מידע ומחקר רפואי) בהנהלה הרפואית בכללית חיפה וגליל מערבי, אשר יזמה את ההדרכות המעשיות בשיתוף מד"א: "החשש מההתחממות של החזית הצפונית העלה צורך של אנשי הצוות שלנו ללמוד ולתרגל סיוע ראשוני בפצועי טראומה כדי להיות ערוכים ולטפל בהם בזמן אמת. התנסות מעשית זו והתרגול, הם המפתח לתפקוד מיטבי ברגע האמת. יותר מכך, מעולם לא ראיתי קורס עם היענות כל כך גבוהה ומכאן הבנתי שאנו עושים את הדבר הנכון"

איכות ומהירות הטיפול בנפגע טראומה משפיעות באופן ישיר על סיכויי ההישרדות של הפצוע ועל איכות חייו לאחר ההחלמה מהפציעה. כפועל יוצא מכך, בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי נערכים לכל תרחיש. עובדי המחוז עוברים הכשרות לטיפול בנפגעי טראומה ובהן מקבלים אנשי הצוות כלים עיוניים ומעשיים לניהול הטיפול בנפגע טראומה. ההדרכות כוללות הכשרה בביצוע מיון ראשוני בזירה מרובת נפגעים, עקרונות לטיפול הן בפצוע הבודד והן באירוע רב נפגעים. תרגול הנחת חסמי  עורקים מסוגים שונים, חבישות שונות, טיפול בפצועי ירי, דקירות, כוויות, שאיפת עשן ועוד.

ההכשרות מתבצעות במגוון דרכים עם מיטב המדריכים, חלקם אנשי צוות של הכללית, ביניהם נאמני ההחייאה המחוזיים וחלקם צוותי מד"א אשר עובדים בשיתוף פעולה מרשים עם המחוז, בהתנדבות וברצון רב.

המטרה – הכשרת הצוותים הרפואיים של הכללית להענקת הטיפול הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר.

מירי בלאופלד, רכזת פיתוח מקצועי של הסיעוד במחוז מספרת: "כשהחלה המלחמה, ראינו צורך במחוז להעשיר ולרענן את הידע של האחיות על מנת שידעו כיצד לפעול בעת הצורך ולכן גיבשנו מערך הדרכה מתאים בנושא טיפול בנפגע טראומה ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

ההדרכות החלו באזור הצפוני של המחוז, במרפאות הסמוכות לגבול הצפון וממשיכות בימים אלו לאזורים נוספים בחיפה, קריות והגליל המערבי.

עד כה נערכו הדרכות ותרגולים מעשיים לכ-200 אנשי צוות רפואי ובשבועות הקרובים מתוכננות הדרכות רבות נוספות. טליה רביד אחות במרפאת כללית בן עמי שהשתתפה בהדרכה שהתקיימה בנהריה בשבוע שעבר שיתפה כי ההדרכה מצוינת וחשובה, התכנים והתרגולים מדויקים ומהווים ריענון משמעותי לצוותים.

 קרדיט צילום: רפי זוהר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות