בכללית עספיא בריאות בכל עת, גם זמן מלחמה

עשרות נשים בעספיא עברו בדיקה מצילת חיים, במסגרת ניידת ממוגרפיה שהוצבה ליד מרפאת כללית בעספיא

אנו נמצאים בימי לחימה ובתקופה זו אנשים עלולים להזניח את מצבם הרפואי ולא ללכת לבדיקות רפואיות ולכן בכללית פועלים על מנת להזכיר למטופלים ולמטופלות לא לשכוח לדאוג לבריאותם. כחלק מהפעילויות היזומות בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, הוצבה ניידת ממוגרפיה בעספיא. בדיקת הממוגרפיה נחשבת כבדיקה מצילת חיים שמטרתה גילוי מוקדם של סרטן השד. מזה שנים רבות כללית מציבה ניידות בסמוך למרפאות שלה, כך שהנשים יכולות להיבדק ליד הבית ובליווי הצוות המוכר להן במרפאה.

החודש הגיעה הניידת למרפאת כללית בעספיא ונבדקו בה כ-90 נשים, 2 מתוכן אף הגיעו מדלית אל כרמל. חשיבות הבדיקה הוכיחה את עצמה ושתיים מהמטופלות נקראו להמשך מעקב.

אחת מהנשים שהגיעו להיבדק, ביקשה להודות לצוות המרפאה שליווה אותה. "בזכות הגעת הניידת לחצר המרפאה אני וחברותי הגענו להיבדק, לא כולן יכולות להגיע לבדיקה בחיפה וכך זה קל ונגיש להגיע. תודה לצוות המרפאה שלא מוותר לנו, מתקשר ומזמין אותנו".

סחר מנצור המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה מספרת: "הצבת ניידת הממוגרפיה ליד המרפאה הינו חלק מהמאמץ שאנו עושים במרפאה לשם הגברת המודעות לסרטן השד ועידוד המטופלות שלנו ללכת להיבדק. מדי חודש אנו מארגנים הסעות למטופלות לבדיקות ממוגרפיה בחיפה. הצבת הניידת ליד המרפאה הצליחה להביא אפילו מטופלות שסירבו להגיע עד כה. חשוב לזכור,  גילוי מוקדם מציל חיים".

ורד רביע מנהלת הסיעוד של מינהלת כרמל בכללית מוסיפה: "אנו רואים חשיבות יתרה בבדיקה זו, היא מצילת חיים ולכן אנו עושים מאמצים רבים להציב אותה גם באזורים מרוחקים בתדירות גבוהה ולאפשר לכמה שיותר נשים להגיע ולהיבדק קרוב לביתן. במיוחד בתקופה בה אנו מבינים שאנשים חוששים לנסוע למקומות מרוחקים יותר ולכן אנו דואגים להנגיש למטופלים את השירותים הרפואיים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות