מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף: "לרשויות אחרות יש מה ללמוד מטירת כרמל"

לאחר ישיבה של ועדת מל"ח בטירת כרמל אל"מ דניאל נהרי, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, הביע את הערכתו להתנהלותה של עיריית טירת כרמל בתקופה זו וציין לשבח את הקשר ההדוק של הרשות עם כלל כוחות הביטחון וההצלה

 

עיריית טירת כרמל קיימה אתמול בבוקר ישיבה של ועדת מל"ח (משק לשעת חירום), המתכנסת מאז פרוץ המלחמה אחת לשבוע במקביל לישיבות הערכת המצב המתקיימות מדי יום. בישיבה השתתפו ראש העיר אריה טל, סגני ראש העיר, ראשי המכלולים ומחזיקי התיקים, וכן נציגי כוחות הביטחון וההצלה: המפקד החדש של מחוז חיפה בפיקוד העורף, אל"מ דניאל נהרי; מפקד נפת חיפה בפיקוד העורף, אל"מ אמיר הראל; מפקד יחידת השיטור העירוני, פקד אופיר אליתים; מפקד אשכול טירת כרמל בכבאות והצלה, רשף גיא גורצקי וראש מדור מבצעים של תחנת חיפה, רשף שי-לי עמור; ונציגת מד"א, מפקדת התחנה בנשר, יוליה מלמוד.

בפתח הישיבה ניתנה סקירה של תמונת המצב הביטחונית בגזרה הצפונית והדרומית, לרבות היערכות לתרחישים שונים. כמו כן בוצעה סקירה של תחומי האחריות של המערכות העירוניות בעת מעבר לחירום, בדגש על מתן מענה מידי לתושבים והפעלת מערך מתנדבים, וכל גורם סקר את הפעילות שבתחומי אחריותו בשגרת החירום.

אל"מ נהרי, שנכנס לתפקידו בקיץ האחרון, הביע את הערכתו להתנהלותה של עיריית טירת כרמל בתקופה זו וציין לשבח את הקשר ההדוק של הרשות עם כלל כוחות הביטחון וההצלה – פיקוד העורף, משטרת ישראל, כבאות והצלה ומגן דוד אדום: "כך בדיוק צריכה להיראות העבודה המשותפת בין עירייה לגורמי הביטחון, ולרשויות אחרות יש מה ללמוד מטירת כרמל בהקשר הזה. בתוך כך, ראוי גם לציין את המעטפת שמעניקה העירייה לתושבי הדרום והצפון שפונו למלון קדם בעיר, ועל כך מגיע מלוא ההערכה".

לאחר מכן הציג פקד אליתים את מערך כיתות הכוננות שיצא לדרך, בהובלת משטרת ישראל המבצעת סינון מועמדים ותכשיר את הצוותים לפעילות שוטפת במצב חירום. עוד ציין מפקד יחידת השיטור העירוני, כי כל העת נמשכים סיורים מתוגברים בעיר, בדגש על סביבת מוסדות החינוך במהלך היום ובפארקים ומוקדים ציבוריים אחרים בשעות אחר הצוהריים והערב.

ראש העיר, אריה טל: "מאז פרוץ המלחמה עיריית טירת כרמל מקיימת הערכות מצב יומיות, ואנו שמים דגש מרכזי על הגברת תחושת הביטחון בקרב התושבים, שתאפשר קיום שגרה ככל שניתן. על בסיס זה החזרנו בשבוע שעבר את מערכת החינוך לפעילות מלאה בכפוף להנחיות פיקוד העורף והדרג המדיני, מהלך שמאפשר להורים לחזור לעבודה ולתרום למשק הישראלי. במקביל אנו עוסקים ללא הפסקה בשיפוץ ובהשמשת מקלטים פרטיים ומשותפים, והמרחבים המוגנים במוסדות החינוך, על מנת לאפשר לכל תושב בעיר את המיגון המקסימלי האפשרי בהתאם להנחיות 'הכי מוגן שיש' של פיקוד העורף. בשם תושבי העיר, אני מודה לכל גופי הביטחון וההצלה על המילים החמות ועל שיתוף הפעולה המצוין עם גורמי הרשות. אנו פועלים באחריות תוך היערכות לכל תרחיש אפשרי בגזרתנו. אלו ימים קשים לכולנו, אך אני בטוח שגם מהאתגרים העצומים שניצבים בפנינו נצא מחוזקים כשידנו על העליונה".

 

צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות