שכונת אפק בקריית ביאליק הוכרזה כמתחם מועדף לדיור. במסגרת הפרויקט יוקמו כ-2335 יחידות דיור חדשות

שכונת אפק בקריית ביאליק הוכרזה כמתחם מועדף לדיור, כשהמשמעות: ניתן יהיה לקדם תוכניות דיור בהיקף נרחב תוך קיצור לוחות הזמנים באופן משמעותי

בשנים האחרונות, מתמודדת מדינת ישראל עם משבר בשוק הדיור אשר בא לידי ביטוי בעליה משמעותית במחירי הדיור. כדי להגדיל את יצא יחידות הדיור, מקדמת ממשלת ישראל את יצירת מתחמים מועדפים בהם ניתן לקדם תוכניות דיור בהיקף נרחב תוך קיצור לוחות הזמנים באופן משמעותי.

באפריל 2023 במסגרת החלטת ממשלה מספר 439 הסמיכה ממשלת ישראל את ועדת השרים להכריז על מתחמים מועדפים בהתאם לחוק. בחודש יולי 2023 מתחם אפק בקרית ביאליק הוכרז כמתחם מגורים מועדף להתחדשות עירונית. החלטה זו תאפשר את הקמתן של כ-2335 יחידות דיור חדשות בשכונה, כאשר מספר המדויק של הדירות ייקבע בתכנון המפורט, אך הוא לא יהיה קטן מהמספר הקבוע בחוק.

שכונת אפק בקריית ביאליק משתרעת על 178 דונם וגובלת מדרום בכביש 79 (קריות – נצרת), מצפון ברחוב התל, ממערב ברחוב חוגלה וממזרח בדרך עכו. בסמוך לשכונה מעבר לכביש נמצא מרכז הקניות הקריון, אחד הגדולים במדינה. במתחם קיימים 31 בניינים בבניה נמוכה בהם 467 יחידות דיור ומבני ציבור רבים, ביניהם 2 גני ילדים, חטיבת ביניים אורט אפק, אולם הספורט ומרכז הנופש והספורט קאנטרי אפק. בלב השכונה נמצא פארק הבנים, פארק מרכזי גדול. כמו כן, קיים שטח מסחרי מצומצם.

לשם חידוש המתחם והתאמתו לסטנדרט עירוני עכשווי ושילובו במערך העירוני המתחדש סביבו, יוקמו בשכונה שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר בנוסף לכ-2335 יחידות דיור.

מעיריית קריית ביאליק נמסר: "ההחלטה להכריז על שכונת אפק כמתחם מועדף לדיור היא צעד חשוב לקידום העיר קריית ביאליק. השכונה צפויה להוסיף אלפי תושבים חדשים לעיר, ולהוות מנוע צמיחה כלכלי משמעותי. השכונה תציע מגוון רחב של דירות במחירים נוחים, וכן את כל השירותים והתשתיות הנדרשים לתושביה.  התושבים בשכונה צפויים ליהנות ממגוון יתרונות, כגון: מיקום אסטרטגי בסמוך לכבישים ראשיים, קרבה למרכזי מסחר ופנאי, תשתיות חינוך, בריאות וקהילה".

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות