הגיל הרך זה הסיפור שלנו: מועצת חוף הכרמל משיקה שיתוף פעולה עם מכללת אורנים

בישיבת המליאה האחרונה אושר שיתוף הפעולה, וכבר בשנת הלימודים הקרובה יושק פיילוט ראשוני, במסגרתו יהנו צוותי החינוך במעונות היום של המועצה ממערך הדרכות והכשרות מקצועיות מהשורה הראשונה – בשיתוף מכללת אורנים לחינוך

"שיתוף הפעולה החדש יאפשר לנו לקדם 'שפה חינוכית חופכרמלית', שחשובה בעינינו כל כך, על מנת לאפשר מעברים רכים ונכונים בין המסגרות החינוכיות בגילאי לידה עד 6", הסבירה האחראית על מעונות היום במועצה, חגית ענבר חפר, "לאחר העבודה המשמעותית שנעשתה באגף בנושא ליווי צוותי החינוך בגני הילדים 3-6, כעת מגיע תורם של צוותי החינוך במעונות 0-3. מכללת אורנים היא גוף מחקרי ומקצועי מהשורה הראשונה בתחום החינוך, ואין לי ספק ששיתוף הפעולה יאפשר לצוותים שלנו למידה והתפתחות מקצועית ואישית, אשר יבואו לידיי ביטוי בשגרת היום-יום במעונות."

תמר אנגל, מנכ"לית מכללת אורנים:
"כמרכז אקדמי מוביל בתחומי החינוך והחברה אנו רואים חשיבות גדולה בעבודה יחד עם הרשויות המקומיות לקידום החינוך. מכללת אורנים מצעידה קדימה את החינוך לגיל הרך בישראל, ולכן זה אך טבעי ומבורך עבורנו לקדם יחדיו תכנית עם מ.א חוף כרמל. במועצה זו, מצאנו התייחסות הוליסטית לגיל הרך ובכלל זאת, רצון לטפח את המחנכות, שבתורן, תטפחנה ותחנכנה את הילדים. אנו מאמינים כי ארגז הכלים של המחנכות יסייע להן להעמיק בעבודתן המקצועית ואף יאפשר לאלו שירצו, מקפצה ישירה להתפתחות אקדמית בתואר ראשון ותעודת הוראה לגיל הרך".

"כבר לפני 4 שנים התחלנו בתהליך של מיקוד המשאבים אל הגיל הרך, "היפוך הפירמידה" כפי שקראנו לו כאן בחוף הכרמל, כמובן מתוך תפיסה רשותית של חינוך שרואה חשיבות גדולה בגיל הרך ובעיקר בגילאי 0 עד 3, בעיצוב דמותם של בוגרי מערכת החינוך המועצתית", סיפרה מנהלת אגף החינוך במועצה, ד"ר גבי אסם. "בין היתר קידמנו למידה חוץ-כיתתית בכל גני הילדים וגם בבתי-הספר שלנו; הוספנו סייעת שניה בגני הילדים; העמדנו 'תו תקן חופכרמלי' למעונות יום, המסדיר את איכות המתקנים, הצוות והפעילות; ועוד ועוד. הצעד הבא המתבקש מבחינתנו, הוא להמשיך ולפתח את צוותי החינוך במעונות ובגני היום שלנו, ולאפשר קידום אישי ומקצועי. רווחתם של הצוותים, יחד עם קידום ופיתוח מקצועי, הם מבחינתנו מפתח מרכזי גם לרווחתם של ילדות וילדי חוף הכרמל".

מנהלת מחלקת הגיל הרך במועצה, רחלי אברהם, הסבירה כי "בשנת הלימודים האחרונה, בעקבות החלטת הממשלה שהתקבלה, עבר הטיפול במעונות היום בגילאי 0-3 לאגף החינוך. לצד הטיפול המינהלתי והבירוקרטי, אנו במחלקת הגיל הרך במועצה רואים חשיבות בקידום התחום הפדגוגי, בהכשרת הצוותים במעונות, התוויית אבני דרך חינוכיות לפעילות והטמעה של עקרונות החינוך הרשותיים בתוך מערכת הגיל הרך. משהו חדש מתחיל במחלקת הגיל הרך במועצה – ברכות לצוותי החינוך כולם, ולמכללת אורנים על שיתוף הפעולה."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות