שר האנרגיה ביקר בטירת כרמל והבטיח: חברת החשמל תסייע בהשלמת הטמנת קווי המתח הגבוה בעיר

שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ נפגש אתמול עם ראש עיריית טירת כרמל, אריה טל. במהלך הדיון הכריזו השר ומנכ"ל חברת החשמל, כי הם מתחייבים לסייע לעירייה במימון הטמנת קווי המתח הגבוה בעיר, ובפעולות נוספות שישפרו את איכות חיי התושבים בתחום התשתיות והאנרגיה

שר האנרגיה והתשתיות, ח"כ ישראל כ"ץ ערך אתמול ביקור בעיריית טירת כרמל, ונפגש עם ראש העיר, אריה טל לדיון באתגרים שאיתם מתמודדת העיר והשלכותיהם על איכות חיי התושבים.
בפתח הפגישה הציגו ראש העיר ומנכ"ל העירייה סקירה של תנופת הפיתוח שעוברת טירת כרמל, וסקרו חלק מהפעילות והשירותים הניתנים בעיר. השר כ"ץ הביע את התרשמותו מהעשייה הרבה במגוון תחומים, ובעיקר מהפיתוח האדיר ומתוצאותיו בשטח, במקביל להכפלת אוכלוסיית העיר בתוך ארבע שנים בלבד.
במהלך הדיון הכריזו השר ומנכ"ל חברת החשמל, כי הם מתחייבים לסייע לעירייה במימון הטמנת קווי המתח הגבוה בעיר, ובפעולות נוספות שישפרו את איכות חיי התושבים בתחום התשתיות והאנרגיה.
כמו כן, הנחה השר כ"ץ לחבר את המרכז הרפואי מעלה הכרמל ואת התעשייה בעיר לגז טבעי, בסיוע משרד האנרגיה בתהליכי האצת ההתייעלות האנרגטית תוך החלפת מערכות במערכות יעילות וחסכוניות, התקנת מערכות סולאריות והקמת עוד עמדות טעינה לכלי רכב חשמל, לאור הצלחת המיזם בטירת כרמל.
נוסף על כך, נדון בפגישה נושא התמיכות שקיבלה העירייה בתחום ייעול האנרגיה והאנרגיה המקיימת; והובעה נכונות להרחיב את פעילות התוכנית החינוכית "נתיב האור" של חברת החשמל והשלטון המקומי, המיועדת לכיתות ד'-ה', לכל בתי הספר היסודיים בטירת כרמל. מדובר בתוכנית המכשירה מנהיגות צעירה של סוכני שינוי בתחום האנרגיה והסביבה, ומעבירה באופן חווייתי תכנים מעולם האנרגיה, הבטיחות בחשמל וההתייעלות האנרגטית.
אל השר כ"ץ התלווה צוות הנהלת משרד האנרגיה בראשות המנכ"ל, קובי בליטשטיין, מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר; מנהל מינהל הדלק, חן בר יוסף; מנהל רשות הגז הטבעי, משה גראזי; ראש החטיבה לאנרגיה מקיימת, רון אייפר; סמנכ"לית רשות החשמל, רבקה לויפר; ורביע אגבריה, מנהל אגף ביוב והשבה ברשות המים. מטעם עיריית טירת כרמל השתתפו בין השאר בפגישה המנכ"ל אבישי כהן; מ"מ ראש העיר, מוריס אסייג; סגן ראש העיר, דוד שחר; מנהלת אגף קשרי קהילה, אירמה אלואשווילי; והיועץ האסטרטגי, ד"ר יריב שגיא.
יצוין כי במשרד האנרגיה רואים בתהליך הטמנת קווי רשת מתח גבוה גורם להעלאת אמינות אספקת החשמל ולייצור כדאיות כלכלית משקית. מעבר לתועלת הישירה למשק החשמל, להטמנת קווים השפעה על המרחב הציבורי בהיבטים של אסתטיקה והגברת הנגישות והתנועה במרחב, והיא מאפשרת את ייעול השימוש בקרקע עבור שימושים אחרים בתוואי הקו ובסביבתו, ומפחיתה השלכות אלקטרו-מגנטיות.
שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ: "אחרי שחיברנו את טירת כרמל בכבישים ובמחלפים, נהפוך אותה כעת לעיר ירוקה למען תושביה. אני מודה לראש העיר, אריה טל על שיתוף הפעולה ומתחייב להמשיך לפעול למען פיתוח העיר – בדיוק כפי שעשיתי בעבר".
ראש העיר, אריה טל: "אני מודה לשר כ"ץ על פועלו לאורך השנים למען טירת כרמל בתפקידיו הקודמים בממשלה ועל השותפות ארוכת הדרך עם ראשי משרד האנרגיה. בזכות הסיוע שלכם, טירת כרמל הפכה לעיר האטרקטיבית ביותר באזור. יש לפנינו עוד עבודה רבה, ובכוונתנו להשלים אותה בשנים הקרובו למען איכות חיי התושבות והתושבים".
צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות