יוצאים לדרך חדשה: משרד התחבורה אישר את מחלף עתלית הצפוני בהיקף של 110 מיליון ₪

ראש מועצת חוף הכרמל, אסיף איזק: "מדובר בפתרון שיעניק נגישות מלאה לתושבי עתלית והסביבה, במקביל יקודם פיתוח של מחלף דרומי"

לאחר מאמצים רבים וקידום הנושא התקציבי מול משרד התחבורה, התקבלה ההרשאה התקציבית מהמשרד לביצוע פרויקט שדרוג והרחבת המחלף הצפוני בעתלית. במסגרת הפרויקט יוסדר ויורחב כביש 721 לכיוון מערב, מחוות אהרנסון לעתלית תוך הענקת פתרון כולל לרכבים, הולכי הרגל ורוכבי האופניים. בין היתר, יבוצע פיתוח של שלושה נתיבי נסיעה עם רכבים לכל כיוון, מדרכה לטובת הולכי הרגל והמטיילים ושביל אופניים דו-סטרי אשר יקשר בין כביש 4 לעתלית לנוחיות רוכבי האופניים.
עלותו של המחלף החדש כ 110 מיליון ש"ח, והוא מהווה חלק משיפור תנועה תחבורתי מורחב לכל אזור חוף הכרמל אשר יעניק פתרון כולל לציר הצפוני של המועצה, יחד עם שדרוג והרחבה של כביש 4, בו יוקמו צמתים חדשים עם מעברי חצייה בהחותרים ומגדים, מסתכם הפרויקט בעלות כוללת של כ 345 מיליון ש"ח.
כזכור, בהתאם להחלטת המועצה הארצית לתכנון, בתוך כחצי שנה יחודש הדיון על הקמת המחלף הדרומי לעתלית. על מנת להשלים את המהלך, וכדי לקדם את הקמת המחלף רתם ראש המועצה גם את מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, אשר הצטרף לבקשת המועצה וכתב חוות דעת התומכת בבקשה להקמת המחלף.
ראש המועצה אסיף איזק: "אני מודה באופן אישי לשרת התחבורה מירי רגב, על פועלה לקידום המחלף ולאישור תקציב ייעודי לכך. ההירתמות והסיוע אינם מובנים מאליהם עבורינו ועל כך מגיעות לה התודות. כחלק מתכנון כולל של האזור כולו והנחת יסודות לפיתוח העתידי של האזור, פעלנו להסדרת הגישה הצפונית לעתלית כחלק מהחזון להפוך את כל מרחב המועצה למוקד תיירות ארצי. הציר הצפוני במועצה מרכז בתוכו עוגנים משמעותיים: מחוות אהרנסון המתחדשת, אזור התעסוקה הצפוני, מתחם התיירות המיועד באתר 'המחפורות' בו יוקמו 220 יחידות מלונאיות, דרך חוף המבצר, מחנה המעפילים, שוק האיכרים שמוקם בחוות 'בננות החוף' ועוד, וכעת יפותחו לו תשתיות תחבורה מתאימות. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ולא מפסיקים לקדם את פיתוח המחלף הדרומי, על כן נמשיך לפעול במרץ תוך רתימת כלל הגופים הרלוונטיים לעניין לצורך מתן חוות דעת, במסגרת ההכנות לחידוש הדיונים במועצה הארצית לתכנון."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות