"גיא צרפתי, דני ענבר, גיא ויזינגר והאנליסט הצעיר אדם דויד הם פורצי דרך, הם שותפים מלאים לאליפות הירוקה והם מראים לנו שגם מספרי 2, 3 ו-4 יכולים להיות מספר 1!" אסי אברהמי מצדיע לצוות המקצועי של חיפה

כולם שואלים את אסי אברהמי בשנים האחרונות- במה שונה ברק בכר מכל האחרים? התמצית של התשובה של אברהמי- "כמה חזקים שלא נהיה לבד תמיד נהיה חזקים יותר ביחד כצוות."

אני מסתכל על התמונה הזאת ואני מתרגש… תעזבו רגע בצד כדורגל, תעזבו אליפות וגביעים, תעזבו הכל שנייה בצד, התמונה הזאת היא הרבה יותר מהכל! אני לא זוכר בכל חיי מאמן, מפקד, מנהל, אדם כלשהו שמקבל הצעה אישית מפתה מאוד והדבר הראשון שהוא חושב, מבקש ומבצע זה לקחת את כל הצוות שלו איתו!

אנחנו מונעים מאגו, האגו טריפ הזה פשוט לא נותן לנו לנוע. בכל מקום עבודה אם מישהו מתחתינו זורק איזו הצעת ייעול כלשהי, המחשבה הראשונה שלנו היא מי לעזאזל הוא חושב שהוא ה-׳פישר׳ הזה שיתערב לי, ורוב הזמן אנחנו לוקחים החלטות לבד.

כמעט בכל יום בשלוש השנים האחרונות שואלים אותי במה שונה ברק בכר מאחרים, במה הוא מיוחד?

אז ככה, אני עליתי לבוגרים של מכבי חיפה בתחילת שנות האלפיים, כאשר כמעט ולא היה סיכוי להשתלב בקבוצה שבה מככבים בניון, יעקובו, ז׳וטאוטס, ג׳ובאני ופראליה, אבל זה לא הסיפור, יצחק שום היה המאמן, מרקו בלבול העוזר וגיורא אנטמן האגדי מאמן שוערים. גיורא היה עושה את האימון לשוערים לפני המשחק ובמחצית, ומרקו היה קם מהספסל רק אם צריך היה להשתין, אין דבר כזה לקום באמצע משחק ולהעביר הוראות, אין דבר כזה להעיר למאמן, אין דבר כזה להביע דעה באספת הקבוצה, רק אחד מדבר. יש מאמן אחד ועל פיו יישק דבר ומי שזה לא מתאים פשוט לא יהיה במערכת, ככה זה שנים ועם כל מאמן שאני מכיר.

בא ברק בכר ושינה את התמונה, את הדרך כשהוא מאציל סמכויות. הדרך הזו צריכה להיות מלומדת בכל מפעל, ארגון ומקום עבודה. היכולת להשתמש ב-׳כולם׳ מרשימה, הרי לימדו אותנו בשכונה שחמישה תמיד ינצחו אחד אז למה לא משתמשים בזה בכל מקום? למה האגו הישראלי הזה תמיד שולט בכל דבר?

אסי אברהמי. צילום אלבום פרטי

כשנבחרתי להיות מנהל משמרת ברכבת בתחנת תל אביב ההגנה, לא הכרתי כלום, לא ידעתי מה זה לנהל צוות של 40 עובדים ותחנה של מעל ל 600 אלף נוסעים בחודש, באותה העת עבד דייל בתחנה בשם אבי, בחור חרוץ בן 58 שעבד בתחנה 10 שנים, בכל יום 12 שעות, הוא הכיר כל אבן בתחנה אבל אף פעם לא התייעצו איתו, כשהגעתי לתחנה התחברתי אליו דרך שיחות חולין על כדורגל והתחלתי לשאול אותו על התחנה ועל ניהול בכלל, אבי הופתע מהשאלות שלי שכן הוא ׳עובד פשוט׳ אבל זרם איתי, והיום כל מה שאני יודע בניהול וברכבת בכלל זה מהשיחות איתו. וזה בדיוק הקסם של ברק בכר והתשובה לשאלת מיליון הדולר- ברק הוא אשף ביחסי אנוש ואחד שיודע להוציא את המיטב מכל אדם והוא סומך על אנשים ונותן להם להתבטא וככה הוא נעזר בהם, יוצר מצב שכולם מרוצים, מצב שעל פניו נראה קל אבל דורש המון אימונים והמון ויתור על אגו.

אני לא יודע אם ברק בכר יצליח בכוכב האדום או לא אבל מבחינתי הוא הצליח בגדול, הצליח בללמד אותנו שיעור לחיים ומי שייקח את זה יצליח להתקדם ולהשפיע בכל תחום בחיים.

גיא צרפתי, דני ענבר, גיא ויזינגר והאנליסט הצעיר אדם דויד, הם פורצי דרך, הם שותפים מלאים לאליפות הירוקה והם מראים לנו שגם מספרי 2 3 ו 4 יכולים להיות מספר 1!

כמה חזקים שלא נהיה לבד תמיד נהיה חזקים יותר ביחד כצוות.
טור מאת אסי אברהמי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות