האולימפיאדה ללשון העברית: 13 תלמידים מבי"ס שיפמן בטירת כרמל העפילו לשלב הגמר היוקרתי

הישג מרשים לבית ספר שיפמן בטירת כרמל: 13 תלמידים, עשרה מכיתה ח'3 ושלושה מכיתה ז'6, השתתפו ביום שישי האחרון בשלב הגמר של האולימפיאדה ללשון העברית לנוער

בגמר היוקרתי, שנערך ביום שישי האחרון באוניברסיטת תל אביב, השתתפו 301 בני נוער מכיתות ו'-י"ב, שהעפילו לאחר שגברו על יותר מ-2,100 בני נוער שלקחו חלק בשלב המוקדם, שנערך בשבוע העברית תשפ"ג. מדובר בנציגי בתי ספר מרחבי הארץ, מצפון לדרום, וכן מתמודדת אחת מסן פרנסיסקו שהשתתפה בגמר ונבחנה באוניברסיטת UC Davis שבקליפורניה.
השנה: 13 תלמידים מבית הספר שיפמן בטירת כרמל, עשרה מכיתה ח'3 ושלושה מכיתה ז'6, השתתפו ביום שישי האחרון בשלב הגמר של האולימפיאדה ללשון העברית לנוער.

זו השנה השנייה שבה מתקיימת האולימפיאדה ללשון העברית, ביוזמה ובארגון של החוג ללשון העברית ולבלשנות שמית באוניברסיטת תל אביב ובשיתוף ארגון המתמטיקאי הצעיר. האולימפיאדה נערכה בחסות החברות פיינל וצ'ק פוינט ובתמיכת קרן קורת לציוויליזציה יהודית.
המשתתפים התמודדו עם סדרת שאלות, הכוללת תרגילי מחשבה והגיון לשוני, פענוח צפנים, זיהוי חוקי לשון, פתרון חידות של חוקיות משווה בשפות שמיות עתיקות, פירושי מילים וניבים, אתגרי יצירת מילים ועוד. את אחת השאלות בגמר השנה חיבר נשיא האקדמיה ללשון העברית, פרופ' אהרן ממן.
ראש העיר טירת כרמל, אריה טל: "כל הכבוד לתלמידות ולתלמידים שלנו על ייצוג מרשים בגמר האולימפיאדה ללשון העברית! אנחנו גאים בכם על העמידה באתגר ועל הכבוד הרב שהבאתם לטירת כרמל. תודה למנהלת בית הספר, שושי חדש ולמנהלת חטיבת הביניים, ליאת גורמן; לנתנאל גורצקי, על הובלת התלמידים ולדלית רוזנבלום, על הליווי הצמוד. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה!".
ד"ר עינת גונן, ראש החוג ללשון העברית ולבלשנות שמית באוניברסיטת תל אביב: "החוג ללשון העברית באוניברסיטת תל אביב רואה שליחות של ממש בפיתוח תוכניות בלשון לנוער. בצד האולימפיאדה בלשון אנחנו מקיימים גם תוכנית ללימודי לשון באוניברסיטת תל אביב לנוער, ובה מצטרפים תלמידים מבריקים לחוג ללשון העברית, צוברים נקודות זכות אקדמיות בצד הרחבת בחינת הבגרות בלשון. בימים אלו של קיטוב ושל מחלוקות תוכניות הנוער בלשון הן נקודת האור שלנו והאהבה לעברית מאחדת בין כולנו. אנחנו מתרגשים לראות את ההיענות הרבה של בני הנוער, המורים ובני המשפחה למיזם שלנו ומחכים לפגוש את כולם בגמר".
צילומים: באדיבות דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות