עיריית חיפה תחמיר את האכיפה כנגד השארת מזון במרחב הציבורי. מעבר לקנסות, יוגשו כתבי אישום

עיריית חיפה מתגברת את האכיפה כנגד תופעת השארת מזון במרחב הציבורי במטרה למנוע מפגעים תברואתיים ומטרדים שונים. קנס של 750 שקל וגם כתבי אישום

כחלק מהובלת מדיניות שתכליתה לשפר את ניקיון העיר ולמנוע כניסת חיות בר ומזיקים כדוגמת חולדות, עכברים, תיקנים וכדומה, הוחלט בעיריית חיפה לתגבר את האכיפה באמצעות ״נוהל אכיפה כנגד משאירי מזון באופן שיש בו כדי לזהם את המרחב הציבורי״.

האכיפה תתבצע ברחובות, בגנים, בשטחים הציבוריים ובכל מקום שהציבור נוהג לעבור בו. כידוע, השארת מזון גורמת להגעת חיות בר ומזיקים למיניהם, וכתוצאה מכך נגרם מפגע תברואתי ובריאותי חמור לציבור הרחב.
בנוסף, התופעה גורמת לחיות הבר להתרגל להזנה מבני האדם ולכן לחפש את קרבתם, וכפועל יוצא מכך נגרמים מפגעים לכלל הציבור, כגון: פגיעות בבני אדם וחיות מחמד, נזקי רכוש, תאונות דרכים ועוד.

יש לציין כי הנוהל אינו אוסר על האכלת חתולי קהילה – העירייה מאפשרת את האכלתם באופן אחראי ונכון, כל עוד השטח נשאר נקי.

על פי הוראות הנוהל, מוסמכים מפקחי העירייה לנקוט בהליכי אכיפה באמצעות רישום דו"חות בסך 730 שקל נגד מי שיימצא מזהם בפעם הראשונה את המרחב הציבורי. הפרה חוזרת של הנוהל תאפשר הגשת כתב אישום אחרי הפרה שנייה.

 

צילום: עיריית חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות