עיריית חיפה מדווחת על ירידה משמעותית בהיקף המפגעים הנגרמים על ידי חזירי בר בחיפה, זאת לפי ירידה בתלונות

ניטור נתונים שמבצע "הפורום לטיפול בחזירי בר" של עיריית חיפה, בהובלת סגן ומ"מ ראש העיר חיפה, נחשון צוק מצביע על ירידה של 32 אחוז בתלונות על מפגעי חזירי הבר לעומת מאי

 

על-פי הנתונים חלה בחודש יוני, בו נרשמה בשנים קודמות עלייה חדה במספר התלונות על מפגעים שנגרמו על-ידי חזירי בר, ירידה של כ-32% במספר התלונות ביחס לחודש מאי.

הירידה באה לידי ביטוי במספר הדיווחים לעיריית חיפה על נזקים הנגרמים על ידי חזירי בר, בין היתר בפיזור אשפה בסביבת פחים, נזקים לגינות, פחי אשפה הפוכים ועוד.

על-פי הנתונים, מספר הדיווחים על נזקי חזירים בשכונות בהן התופעה בולטת ירד באופן חד. כך למשל בשכונת כרמליה ירד מספר הדיווחים מ-25 בחודש פברואר ל-16 בלבד בחודש יוני. בשכונת אחוזה ירד מספר הדיווחים מ-90 בחודש מרץ ל-57 בחודש יוני. באיזור גבעת דאונס ירד מספר הדיווחים מ-37 בחודש ינואר ל-19 בלבד בחודש יוני.

הירידה בהיקף המפגעים נרשמה בעקבות המדיניות אותה מוביל הפורום על בסיס ההבנה, כי ככל שהגנים, חצרות הבתים, המדרכות והמרחב הציבורי יהיו נקיים יותר ופחי האשפה מלאים פחות, כך יפחת מספר חזירי הבר וחיות בר נוספות המגיעות לעיר.

מדיניות הפורום מיישמת עיקרון פשוט של סגירת "המזנון" העירוני והפיכת רחובות העיר לפחות אטרקטיביים עבור חזירי הבר. בין הפעולות אותן מבצעת העירייה במסגרת זו בכל שכונות העיר: קיבוע כל פחי האשפה בכל שכונות העיר, מעבר לאיסוף אשפה יומי, הוספת משמרות ניקיון בשעות אחה"צ והערב בגנים ובפארקים הציבוריים ולכל אלה התווספו צוותי ניקיון, לראשונה גם בסופי השבוע.

פעולות העירייה מקבלות משנה תוקף לאור מחקר חדש שהתקיים בטבעון ועל פיו קיימת ירידה מובהקת במספר תצפיות חזירי הבר ברחובות בהם בוצעו קיבועי פחים.

בכנס בינלאומי שנערך במהלך חודש יוני האחרון, ע"י Botstiber institute for wildlife fertility control מפנסילבניה שבארה"ב, הציגו חוקרים מכל רחבי העולם עלייה במספר חזירי הבר בשורה ארוכה של מדינות בהן מתבצע צייד מסיבי של חזירי בר בהן: גרמניה, הונגריה, איטליה אוסטריה צרפת וספרד.

נתונים אלה הובילו את החוקרים למסקנה ברורה, לפיה דילול חזירי הבר איננו אמצעי יעיל לפתרון בעיית העלייה העולמית באוכלוסיית חזירי הבר.

לצד כל אלה, מבצעת העירייה אכיפה מוגברת שנועדה למנוע האכלת חיות בר, הימצאות פסולת במרחב הציבורי, והשארת שאריות מזון במרחב הציבורי.

במהלך הטיפול בפניות רבות של תושבים על המצאות חזירי בר בחצרות הבתים מוצאים מפקחי העירייה שלל מזונות המושלכים מחלונות הבתים. לצד כל אלה "זוכים" הפקחים להתמודד עם מצבים חברתיים מורכבים, כך למשל בבית אבות שדייריו מאכילים את חזירי הבר מהחלונות או תלונה של אישה הפוחדת מחזירי בר כנגד בעלה המאכיל אותם.

לפי העירייה: "לעיריית חיפה תכנית מסודרת לטיפול בתופעת חזירי הבר. אין ספק כי אין ביכולתנו להעלים אותם, אבל יש באפשרותנו לצמצם את הופעתם ברחובות העיר. עלינו לשמור על חיפה נקייה, להקטין את מוקדי המשיכה והחזירים לא יכנסו לעיר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות